Puigdemont diu que els indults van ser “una exigència del Consell d’Europa”

Junts firma un conveni de col·laboració amb Unitat Catalana

L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha assegurat que l’indult als presos del 1-O va ser “una exigència del Consell d’Europa, i que a més no haurien d’haver estat en la presó”, després de les declaracions de la ministra de Política Territorial i portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, que ha assenyalat que l’independentisme “hauria d’haver après la lliçó”.

En declaracions als periodistes aquest dilluns des de la localitat d’Amélie-els-Bains-Palalda, ha insistit que el Comitè de Drets Humans de les Nacions Unides “va ser molt explícit en dos informes, demanant a Espanya treure als presos polítics i preguntant qui havia estat l’autor d’aquesta violació de drets fonamentals”. Preguntat per les mateixes declaracions d’Isabel Rodríguez, l’expresident ha dit que “porten 3 anys i 8 mesos dient-ho i haurien de començar a canviar de cançó”.

En l’acte d’aquest dilluns, Junts ha signat un conveni de col·laboració amb Unitat Catalana, de manera que totes dues formacions acorden que Unitat Catalana serà la representació de Junts a França i que els membres del partit que compleixin els requisits podran ser candidats a les eleccions municipals dels territoris que formen part de la Catalunya Nord.

“Aquest conveni entre Junts i Unitat Catalana demostra que ens comprometem a ajudar-nos mútuament, a continuar amb més força i amb més valor“, ha destacat Puigdemont.

Comentaris

    Català 19/07/2021 6:10 pm
    No en tinc el més mínim dubte, d'aixó.
    Luisnomeacuerdo 19/07/2021 6:17 pm
    Si si y lo siguiente es permitirte que vuelvas a la comunidad Autónoma de Cataluña, vamos que te estamos esperando .
    Ricard 19/07/2021 6:22 pm
    President, una raó va ser el Consell d'Europa, i l'altra la immensa falta de credibilitat de la UE davant d'altres règims autoritaris del planeta diferents de la Gran Castella (Turquia, Russia, Bielorrússia, Nicaragua, etc) que suposa mantenir catalans tancats per ser independentistes.
      La teva teoria es cau pel seu propi pes 19/07/2021 7:56 pm
      Tu no ets a la presó, oi?. I independentista ho ets i dono per descomptat que ets català de veritat no com Dante-Fachilla i altres merdes. Ergo, a veure si encertes amb la conclusió ....
        Ricard 19/07/2021 9:17 pm
        Les coses mai no "es" cauen, sinó que simplement cauen. Salut.
        Ricard 19/07/2021 9:23 pm
        Per cert, es català qui vol ser-ne per construir Catalunya, i no pas qui només té raons ètnico-burocràtiques. Com passa a tot arreu. Dante-Fachin, jo o Manuela de Madre podem ser catalans si ens ho proposem; exactament igual que els demés.
    Red Baron 19/07/2021 6:38 pm
    Ara la gracia seria provocar la condemna d'un altre onada de polítics per les mateixes causes.
    Doctor Strangelove 19/07/2021 6:56 pm
    Aquest home no és un mentider, simplement desconeix el concepte de veritat! Quin perla! Doc.
      Raül 19/07/2021 7:01 pm
      Els indults no van ser un exigència per se, però si que van ser una decisió obligada pel descrèdit espanyol i en particular l'informe del Consell d'Europa.
    Ovella esgarriada 19/07/2021 7:05 pm
    El Gobierno de España un mes antes de otorgar los indultos ya hizo público su intención de otorgarlos y más de dos semanas antes de de la fecha, ya hizo pública la susodicha fecha. El consejo de europa todavía ni había decidido su fecha de reunión. consejo que en ese mismo informe no vinculante dice claramente que el referéndum fue ilegal y anticonstitucional por cierto. Ya lo dije en otro post, los indepes solo sabéis mentir, repetir mantras y repartir bulos y para muestra un botón
    Top 19/07/2021 7:30 pm
    Els indults foren planificats sabent la decisió del Consell d'Europa. La prova fou que foren anunciats l'endemà de la decisió del Consell. I el TS dels Espanyols els va executar illico presto. Mai no haurien pres la decisió dels indults sense aquesta decisió. Són tan cafres i gent malvada que haurien preferit esperar a les sentències de l'alt tribunal europeu i així torturarien, robarien i humiliarien més temps els Catalans. La Raça Espanyola és veritablement com els Alemanys del periodi Nazi. En tenen tots els elements i comportaments. I sabem què va caldre fer amb aquesta gent. Ho varen definir clarament en Roosveldt i en Churchill al mig de l'Atlàntic.
    Pajaritu 19/07/2021 7:56 pm
    ¿El mismo Consell d’Europa que va dir que Catalunya no te dret a l’Autodeterminació? ¿El mateix Consell d’Europa que va negá la independencia de Cataluña? ¿El mateix Consell d’Europa que dijo que el butifarremdum era una estupidez? Sí, ese mismo... ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    Pot 19/07/2021 8:26 pm
    Quin fàstic veure aquesta web infectada massivament pels Espanyols ! No els llegiu res ni els contesteu.
      @Quin fàstic veure aquesta web infectada massivament pels Espanyols ! No els llegiu res ni els contesteu." 19/07/2021 8:35 pm
      Oido cocina. ¿El señor tomará postre o café?
      Pot 19/07/2021 9:08 pm
      Quin fàstic veure aquesta web infectada massivament pels laZis ! No els llegiu res ni els contesteu.
      Ricard 19/07/2021 9:14 pm
      Efectivament. No cal contestar-los, entre altres raons perquè no argumenten res. Ànim, Pot! Els catalans, i més que mai ningu el President, els posem nerviosos amb la nostra llibertat. Per això rondinen per aquí.
      MHP 20/07/2021 10:41 am
      Vaaaa no siguis així, diguem alguna cosa, bufonet.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 19/07/2021 9:40 pm
    Evidentment que els indults van ser una exigència d'Europa. I, això el MHP Puigdemont no ho diu per modèstia, però sense l'exili la declaració del Consell d'Europa no s'hagués produït. En la situació de rendicions i traïcions que vivim: Consell per a la República, més que mai !
    MHP 20/07/2021 10:44 am
    Ostia el Puchi es encara méss astut que el astut Mas, quin nivell de polítics que tenim. 😂😂😂😂