La Fiscalia arxiva el cas dels militars que parlaven d’un cop d’Estat: “És llibertat d’expressió”

El Ministeri Públic creu que només són expressions per mostrar "un descontentament amb la situació política"

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències d’investigació obertes sobre el xat de whatsapp d’un grup de militars on es parlava, entre altres, de la possibilitat de fer un cop d’estat i “afusellar 26 milions de fills de puta”. Segons la Fiscalia, no s’hi aprecia cap delicte perquè en tot cas es tracta d’un xat “privat” on els membres de la XIX promoció de l’Acadèmia General de l’Aire “exposen les seves opinions amb llibertat i amb la confiança d’estar entre amics sense que existeix cap voluntat de publicitar-les fora d’aquest àmbit”. Es tracta, segon la Fiscalia, d’expressions que estan emparades en la “llibertat d’expressió”, que és “garantia per al debat públic”. Alguns dels membres d’aquest xat van ser signataris d’una carta al rei Felip VI on criticaven el govern “social-comunista” de Pedro Sánchez perquè al seu entendre amenaça la “unitat nacional” i expressaven el seu suport i lleialtat al Rei “en aquests moments difícils per a la pàtria”.

La Fiscalia recorda que el Ministeri de Defensa li va comunicar que la majoria dels integrants del grup van passar a la reserva fa molts anys i actualment “cap té la condició de militar de servei actiu“, mentre que la Brigada Provincial d’Informació va comunicar-li també que el xat de whatsap ‘La XIX del Aire’ “és un xat privat”. Per tant, segons la Fiscalia, no hi ha cap mena de delicte, tampoc el d’odi, perquè les expressions van ser pronunciades en un xat privat o “no hi ha elements que permetin concloure que va ser creat per promoure, fomentat o incitar a l’odi, l’hostilitat o la violència a un col·lectiu dels expressament contemplats com a grup”.

Comentaris

    JOSEP UN CATALÀ EMPRENYAT 03/03/2021 8:19 pm
    LA MARCA ESPAÑA ,No te bones noticias primer els Militars y despres les Germanes del .. REY FELIP VI .. Que ban a Visitar al seu Padre el Rey JUAN CARLOS -I . Quina casualitat de paso es posen LAS VACUNES alla mateix UN VIAJE REDONDO .. Ja una ventaja NO TREUEN LAS VACUNES A CAP ESPANYOL JE JE ja que u fan a unaltra pais
    JOSEP EL AVI DE CARDEDEU 03/03/2021 8:18 pm
    LA MARCA ESPAÑA ,No te bones noticias primer els Militars y despres les Germanes del .. REY FELIP VI .. Que ban a Visitar al seu Padre el Rey JUAN CARLOS -I . Quina casualitat de paso es posen LAS VACUNES alla mateix UN VIAJE REDONDO .. Ja una ventaja NO TREUEN LAS VACUNES A CAP ESPANYOL JE JE ja que u fan a unaltra pais
    JOSEP EL AVI DE CARDEDEU 03/03/2021 7:49 pm
    És molt mes greu lo que deien els Militars sobre matar milers de persones criatures tambe , si aixo es llibertat S´EXPRESSIÓ JA PODEN DEIXAR EN LLIBERTAT AL RAPER .. Les seves CANÇONS En cap diu matar criatures ni milers de persones NI FER CAP COP DE ESTAT ...No me agradaba lo que cantaba EL RAPER .. Pero molt menys me agrada lo que diuen els Militars esta clar .
    Josep 03/03/2021 6:49 pm
    quins temps aquells de les lapes enganxoses...
      Gonzalo 03/03/2021 8:27 pm
      Mejor fue la época en la que cortaban las cabezas de los traidores catalanes y las dejaban colgadas por las calles de Barcelona.
        GAVANENC 03/03/2021 8:35 pm
        Tu cada dia mas tonto
    Tano 03/03/2021 6:37 pm
    llibertat d'expressió?. Això es llibertat de malparits.
    Santi 03/03/2021 6:35 pm
    FISCALS DE MERDA DE LA ALTA OLIGARQUIA ESPANYOLA, SOU TOTS UNA COLLA DE FILLS DE LA GRAN PUTA !!! US HA AGRADAT ??? DONCS, SEGUINT LES VOSTRES INDICACIONS... ÉS LLIBERTAT D´EXPRESSIÓ !!!
    Pepe 03/03/2021 6:27 pm
    Com és que els rapers son a presó, doncs?
      Menudo elemento ese Pepe 03/03/2021 6:39 pm
      Lo del raperío no era una charla entre amigos, era otra cosa, un ultraje a las esencias de España.
        GAVANENC 03/03/2021 8:36 pm
        Esencias de mierda, claro
        Si noi, 03/03/2021 7:11 pm
        las esencias de ejpaÑa fan més ferum que'ls fems dels meus rucs...
        godin 03/03/2021 6:51 pm
        españa no tiene esencias, hijo de la gran puta, la nacion española no existe, hijo de la gran puta, españa se os acaba, hijo de la gran puta...
    La mona democràtica vestida de seda 03/03/2021 6:11 pm
    El que fa falta son 26 milions de firmes i portar-les al TDH a veure si se'n enfoten d'aquesta judicatura.
    Teix 03/03/2021 5:56 pm
    Manda güevos!!!
      Font 03/03/2021 6:42 pm
      És pera.
    ALF 03/03/2021 5:49 pm
    Són la mateixa merda
    L'OBSERVADOR ASTORAT 03/03/2021 5:13 pm
    ÉS METAFÍSICAMENT IMPOSSIBLE QUE L'ESTAT-CLAVEGUERA Ñ, HEREU I CONTINUADOR D'UN ESTAT GENOCIDA-FEIXISTA, PUGUI INVESTIGAR LES SEVES INSTITUCIONS-CLAVEGUERA. ES UN CAS CLAR I DIÀFAN DE PLENA I TOTAL COINCIDÈNCIA DE "JUTGE I PART"
    fat boy 03/03/2021 5:08 pm
    Es com a la dictadura del Franco, els feixistes tenien tota la llibertat d'expressio del mon per dir el que volien pero els altres a la preso a la minima.
      Noi prim 03/03/2021 5:51 pm
      És com o és el mateix ? Si una transició dura com a mínim 43, més que no pas va durar la dictadura estricta del 1939 / 1978, i no canvia gairebé res, aleshores no cal dir-li transició o acció de passar més o menys ràpidament d’un règim polític a un altre. Potser som nosaltres que vàrem caure al parany i ens vàrem creure que el 1978 començava certament un període més o menys ràpid de transició a la democràcia, així, sense qualificatius com "plena", homologable" o consolidada" no ?
        JordiP 03/03/2021 8:53 pm
        De fet, resulta que ens van endre la moto, Noi. La famosa i exemplar transició no va ser més que una transacció: el postfranquisme deixava existir els partits d'esquerres i aquests es comprometien a fer la oposició sense revolució. Prebendes incloses. I vaja que els hi ha anat bé, coi!! Menuda temporada porten vivint. Van canviar la xaqueta de pana pels ternos del sastre aquell famós de Madrit que viu de vestir la clase política. Als dos anys d'exercer el poder, els sociates (deien a Madrit) ja havien canviat "las tres C": Cotse, Casa i Companyera. Molt edificant. I el poble ... deixem-lo còrrer.
        fat boy 03/03/2021 7:01 pm
        No es igual, es equivalent, que vol dir coses diferents
          Pel gordet 03/03/2021 7:08 pm
          Recordes a Jordi Pujol? Ell va renunciar al cupo com els bascos, en contra de l'opinió de Ramon Trias Fargas (CDC) i Heribert Barrera (ERC), avui sabem per què, "peix al seu cove"...
            JordiP 03/03/2021 7:37 pm
            Em sembla que estàs mal informat. Potser val la pena que milloris les teves fonts d'informació per no fer més el ridícul.
    Pajaritu 03/03/2021 4:34 pm
    La llibertat d'expressió solo es legal cuando la ejercemos nosaltres. La nostra Reichpubliquita lo justifica todo. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
      JordiP 03/03/2021 8:57 pm
      No tens ni idea del que va ser, és i serà el feixisme, el nazisme i l'autoritarisme clerical protodeixista. Tú només coneixes, estimes i notes a faltar el franquisme i les preendes que tenies aleshores.
      GAVANENC 03/03/2021 8:33 pm
      Cada dia mes tonto.....
      Delfí Artós 03/03/2021 5:06 pm
      Pots contar-hi. Aneu fent així i veureu més ràpidament, com la supremacia i "chuleria" espanyoles se'n van can Pistraus. Convocar un referèndum segons el codi penal espanyol no és cap delicte, segons el venjatiu deep state espanyol sí. Fer unes lletres de cançons sobre la corrupció d'una monarquia és delicte, si ho fa l'exèrcit espanyol, hereu directe sense cap canvi del franquisme, sobre temes d'extrema ultra dreta, és d'allò més normal del món i els hi ho deixen dir...no els hi passa res. Això sí, la "democràcia" espanyola és "homologable", és "consolidada" i encara és "plena"... ens ho sabem de memòria. Ha, ha, ha.
    Martí 03/03/2021 3:44 pm
    Que enviïn la resolució al Parlament Europeu, així veuran com n'és d'exemplar la democràcia de cals espanyols.
    Tarzán y su puta madre buscan piso en Alcobendas 03/03/2021 3:38 pm
    Queda clar que justícia espanyola és un oxímoron, una contradicció en els termes. Queda clar també que s'ha de ser curt de gambals per voler ser espanyol podent ser només català.
    Cap sorpresa 03/03/2021 3:26 pm
    españa un "país" de pandereta, amb una justícia molt afranconada
    En fi 03/03/2021 3:26 pm
    españa un "país" de pandereta, amb una justícia molt afranconada
    GAVANENC 03/03/2021 3:13 pm
    Que uns exmilitars diguin que s'ha de matar 26 milions de fills de p... això es llibertat d'expresió, ara be, les veritats d'en Hasél es incitació a l'odi, molt democratic tot plegat, que ho expliquin a Europa això també, a veure que en pensen
    a mamarla a parla 03/03/2021 2:58 pm
    Com mola apaña !
    Justicia ejpaÑola, la vergonya de les Democràcies del món 03/03/2021 2:38 pm
    Uns fexistes militars que parlan de donar un cop d'estat es llibertat d'expressió i ni s'els jutja. Un raper que diu que'ls Borbons son uns lladres, a presó. Algún jurista m'ho pot explicar?