La CUP vol que Salut compri vacunes: “Madrid ens passa la mà per la cara en sobirania”

Estrada admet que seria "difícil" adquirir els vaccins però reclama provar-ho veient "que no arriben" les dosis

La CUP vol que el Departament de Salut provi de comprar vacunes pel seu compte després de veure que no s’estan complint els tempos d’arribada de vaccins. En una entrevista amb l’ACN la diputada de la CUP-NCG Laia Estrada ha reclamat al Govern que provi d’adquirir vacunes i “es confronti” amb l’Estat per “defensar la salut del conjunt de la població”. “Ens sembla incomprensible que Madrid ens passi la mà per la cara intentant exercir més sobirania”, ha dit Estrada, que s’ha preguntat per què no Catalunya no ha provat “des del primer moment” d’aconseguir vaccins com sí que ha fet Madrid. La diputada cupaire ha admès que probablement serà “difícil” comprar-les des d’un Govern en funcions i autonòmic però ha insistit que cal intentar-ho.. De totes maneres, veu “intolerable” que les vacunes que s’ha finançat amb diners públics no arribin o ho facin tard.

Després que es fessin públics els intents de la Comunitat de Madrid per comprar la vacuna Sputnik al marge del govern espanyol, Estrada s’ha mostrat sorpresa que Catalunya no ho intentés “exercint sobirania”. La diputada cupaire no ha volgut limitar les possibilitats de compra a la vacuna russa i ha dit que també es podria contemplar les vacunes xinesa o cubana. La diputada també ha reclamat l’alliberament de les patents i ha denunciat “l’opacitat, el negoci i el lucre a costa de la salut o la malaltia de la població”. “És criminal, directament”, ha reblat.

“Salvaguardar” la salut

D’altra banda, Estrada ha carregat contra la gestió del Govern durant la pandèmia i en concret contra les noves restriccions i ha dit que no es prenen les decisions “pensant exclusivament en salvaguardar la salut”. “És incomprensible que abans de la Setmana Santa i de relaxar mesures el Govern ja digués que després de Setmana Santa segurament s’hauria d’anar enrere”, ha criticat la diputada, que ha demanat que de bon principi ja es prengui les decisions en base al que sigui millor per a la salut pública. Estrada ha remarcat que el personal sanitari està “al límit, exhaust i desbordat”.

La diputada de la CUP ha assegurat que “no s’estan prenent les decisions que caldria” a Catalunya. A tall d’exemple, ha dit que caldria exigir moratòries o suspensió de lloguers quan es decideixi que cal restringir interaccions socials i ha dit que les ajudes als autònoms haurien de ser “una cosa més seriosa que la loteria que es va veure”, amb uns ajuts als que en un principi podia accedir només un número limitat d’autònoms per ordre de petició.

Comentaris

    Ramon 11/04/2021 7:30 pm
    ERC ens ha tornat a dur al 39.
    JordiP 11/04/2021 3:14 pm
    Aquesta pardaleta no sap res de res. Per que t'en assabentis, pardaleta: Madrit NO-SE-TOCA. Saps que vol dir, això? Doncs que el govern de la CA de Madrit no solament és autònom sinò que és independent a la pràctica. L'Ayuso (o qui sigui que mani) té dret a fer el que vulgui. Tindrà absoluta immunitat. Perquè "Madrit és Espanya i Espanya és Madrit". Perquè "Si cae Madrit, cae Espanta". I perquè "El mejor alcalde, el rey". Per què, si no, hi han els mpostos, ardaleta? Doncs perquè la CAM pugui fer el qui li vingui en gana, saps? Aquesta és una de les principals raons del sentiment independentista que sentim raonadament molts catalans, pardaleta. Un independententisme racional i raonat. No un caprici més, com és el cas de l'independentisme de les CUP, que no sabeu per què ni des de quan, ni per a quan serà. Us falta u parell de bulls, especialmente en temes històrics.
    Realitat 11/04/2021 2:04 pm
    Pero si les vacunes no les compra Madrid, les compra Bruselles! No us entereu de la pelicula, està centralitzat a nivell europeu
    Per parlar d'història 11/04/2021 12:57 pm
    De veritat hem de posar el nostre futur econòmic, polític i cultural, els 300 anys de lluita, la supervivència de la llengua i la cultura catalana, en mans de gent que tot just ara descobreixen que a "Madrid ens passen la mà per la cara"? Això ho sabien ja la gent més humil fa seixanta anys, de fet recordo al meu avi fer comentaris molt més aguts que aquesta gent de la CUP, mentre jugava a la botifarra amb el caliquenyo als llavis. Dècades de televisió, xarxes socials, màsters i accés universal a l'educació per ser més ignorants funcionals que la gent de fa un segle, que només disposaven del diari de tant en tant i això si, sentit de la realitat, capacitat d'observació i seny.
    126
    100
    Respon
      De 300 anys de lluita res de res 11/04/2021 1:43 pm
      L’any 1750 Catalunya fregava els 800.000 habitants. Només Galícia i Andalusia, que vorejaven el milió d’habitants, la superaven en el ranking demogràfic peninsular. Però aquella Catalunya era un país immers en la misèria més absoluta. Les fonts documentals citen, per exemple, Cases de Caritat (orfenats) plenes a vessar. O els relats que ens regalen els viatgers il·lustrats de l’època ens dibuixen unes ciutats que eren veritables contenidors de patologies socials: fam, delinqüència, prostitució, alcoholisme i desestructuració familiar. El castellà Zamora, per exemple, després d’haver estat en diverses ciutats del Principat escrivia “las mujeres beven mucho y por lo general van puercas”. Com a conseqüència els catalans van emigrar a les colònies espanyoles americanes i a la pròpia Espanya: pescadors catalans d’Isla Cristina, colonització catalana de Sierra Morena, conservers catalans de Vigo, etc.
        Girona 11/04/2021 8:37 pm
        "Las mujeres beven mucho y van puercas" Caram, tal com ho diu no s'explica que hàgim sobreviscut. Ni com hem mantingut una llengua formalment prohibida des del Decret de Nova Planta. Ni que l'emigració espanyola anés principalment en direcció a Catalunya, a partir del segle XIX. Segurament era gràcies a la nostra misèria, alcoholisme iman a d'higiene. Deu ser una persona molt il.lustrada vostè, de cultura sòlida, vaja.
          No t'equivoquis @Girona 11/04/2021 9:21 pm
          El primer espanyol a reconèixer com rei i besar la mà de Felip V va ser Manel d'Oms i Santa Pau, Marquès de Castelldosrius, que estava d'Ambaixador a Versalles. Un dels principals responsables de la reforma fiscal va ser Josep Aparici i Fins (Caldes de Montbui). El català Francesc d'Ametller va ser un dels dos senyors que van elaborar un informe per redactar el decret de Nova Planta de 1716 i va demanar que se suprimissin el Consell de Cent, la Diputació del General i el Braç Militar per considerar-les "assemblees intractables". Per no esmentar els catalans que van ocupar alts càrrecs a Castella. El dret civil català encara es conserva a l'actualitat. El català no es va prohibir mai, simplement es va intentar substituir el llatí, que s'usava com a llengua jurídica, pel castellà, com també es va intentar a Castella amb escàs èxit tant allà com a Catalunya. Els juristes ja eren molt seus llavors.
        2021 11/04/2021 8:31 pm
        Al comentarista de la 1.43: Per saber d'Història no n'hi ha prou amb llegir un llibre, o un període concret de .snera aïllada o un únic autor. Consultar fonts diverses és fonamental. Catalunya ha viscut èpoques de pobresa extrema, com qualsevol territori del món. Això no va impedir ser explotada econòmicament per les elits castellanes. Els andalusos s'haurien de preguntar, per exemple, per quina raó no es van produir allà els productes que carregaven els vaixells que anaven a les colònies americanes, creant riquesa pròpia, en comptes de fer de comissionistes (els señoritos, s'entén) de productes fabricats fora. Més de dos segles de monopoli del comerç americà a Sevilla i Càdis que no van ser aprofitats per iniciar una industrialització autòctona. La Història és complexa i tothom s'hi atreveix. No serveix per endevinar el futur, però hauria de servir per no repetir errors. Si de veritat li interessa conèixer el passat, esforci's una mica i llegeixi més llibres. A cada un hi trobarà informació interessant.
          @2021 11/04/2021 9:01 pm
          Per saber d'Història no n'hi ha prou amb llegir només el relat nacional nacionalista català de la història. Si t'haguessis informat on toca ni tan sols plantejaries les coses tan erròniament com ho fas.
            Girona 12/04/2021 8:22 am
            @Girona. Malauradament no és aquest l'espai idoni per a una discussió històrica, ni de cap altra matèria en profunditat, de manera que ni ho intentaré. Fixa't que he insistit en dir que la Història és complexa i en que cal comparar les fonts. Que tu insisteixis i no reconeguis aquesta necessitat d' aprofundiment, diu la mena de "curiositat científica" que tens. Sóc gran i vaig estudiar Història fa molts anys....i a Madrid. He llegit tota mena d'autors. Tot i ser historiador, mai he cregut que la història hagi de ser el motiu de la independència...si se n'apren i es corregeixen errors passats. Òbviament, no és el cas. D'altres pobles ho han aconseguit, aquí seguim amb l'argument de la força bruta. Au, noi que passis un bon dia.
        Ramon 11/04/2021 7:32 pm
        Resistir-se a l'assimilació, a la castellanització, a l'etnocidi, ÉS lluita. Una lluita que Espanya només l'ha poguda començar a guanyar a còpia de colonitzar-nos. Com ho fa el Marroc al Sahara Occidental. Com ho fa la Xina al Tibet.
          Et fas entranyable @Ramon 11/04/2021 9:35 pm
          Sempre buscant la frase sonora, "épatante" estil "enfant terrible" i no dic "gauche divine" per no ofendre. Llàstima que només diguis bestieses i falsedats, però no ho deixis, dónes una mica de color a la mediocritat habitual en aquest pamflet.
    Clara 11/04/2021 12:25 pm
    Són simplistes? Simples a seques? O ximples? Ara mateix no recordem que la Cup hagi fet res de bo ni en fonament ni en coherència. Ara van de "xulillus" perquè amb menys vots han tret més diputats. I, se senten decisius. Ah! Per cert, en David Fernández. ja ha estudiat el complex entramat i/o corrupteles de la saga del vice Aragonès? O és que la Cup ja no fa escarafalls i s'ha tornat més de la butxaca plena i la màniga ampla?
    I gràcies als Cupmuns i botiflErc. 11/04/2021 12:24 pm
    Sempre donant temps al estado per que matxaqui. Catalunya no te sobirania ni res gràcies a vosaltres. Feu veure que hi ha poder per justificar autonomisme 155. Foteu fàstic
    Un de pas 11/04/2021 12:05 pm
    Coherència... Ara resulta que hem d'entrar al joc de l'enemic? Hem de competir per les poques vacunes que fabriquen? Que alliberin patents (que ja les hem pagat nosaltres) i es deixin de romanços... Amb Ñ, ni per això hi discutiria... Salut i república aquí i a Ñ
    ramonb3 11/04/2021 11:27 am
    La CUP sempre manant als altres i que pringuin els altres. Ells res de res. Això és de vergonya. Cal que aquests tipus de partits, trumpistes, desapareguin. I així va Catalunya. Us partits acomplexats i altres manant als altres. ERC dient que per ells no hi ha motiu per que JxC no els voti la investidura. De riure!!!!!!!!!!!!!. La cadira la tenen assegurada. Anem malament. Massa malament. Primer INDEPENDENCIA i desprès ja veurem si soms d'esquerres de dretes o una estona de cada.
    Bot 11/04/2021 11:10 am
    Deep state vaccinator
    Vale, pero la política como mambo la inventó la CUP 11/04/2021 10:34 am
    Y si el Circo Ayuso ha llegado más lejos es porque se ha encaramado a hombros de payasos gigantes.
    Mà per la cara en sobirania .... 11/04/2021 9:57 am
    ..... i en el clàssic: Royal Madriz 2 - Barça 1.
    TOMBA TOMBA 11/04/2021 9:29 am
    D’acord, pero......na Vergés, no gossará desobeir al Sanches. La CUP, té majoria a 15 Ajuntaments, ens ho creurem si p.e. compren els vaccins per el seu compte a un sol municipi desobeint al Sanches I al Manyo.
    Serafi Bandarra i Grataconys 11/04/2021 8:50 am
    No em salud, sino em sobirania ja els val.
    ciutadà 11/04/2021 8:22 am
    Madrid ens passa la mà per la cara. Ohhhhhh!! Quin descobriment!