La CUP posa tres condicions programàtiques per assumir responsabilitats institucionals

Rescat social, canvis de bases de país i autodeterminació

La CUP ha debatut aquest dissabte el seu paper en la propera legislatura. En la roda de premsa posterior al consell polític de la formació, els diputats Eulàlia Reguant i Carles Riera, han explicat que la formació decidirà el seu nivell de responsabilitat institucional en funció de si els acords de Govern i parlamentaris suposen canvis tangibles en tres aspectes: rescat social, canvis de les “bases de país” i que l’independentisme porti la iniciativa a través de l’autodeterminació.

“El fonamental són els objectius d’aquesta legislatura”, ha aclarit Riera. El diputat ha insistit que la Mesa del Parlament tindrà un “paper clau” per defensar el pacte antifeixista i la sobirania del Parlament amb la “repressió que pugui suposar” però “mai com un canvi de cadires”. L’objectiu dels cupaires és que aquesta sigui la legislatura de l’inici de la transformació. Així la CUP ha reclamat un “pla de rescat” social, un “gir radical” i “reprendre” el camí cap a l’autodeterminació com a “prioritats” per decidir el seu paper institucional en la pròxima legislatura que passaria per la Mesa però allunya la posició d’entrar al Govern.

Més infomació aviat

Comentaris

    FRAN BCN 28/02/2021 2:32 pm
    La.CUP.com.sempre, els llestos de la classe, llencen la pedra i amaguen la mar. Que es cremin els demes , per això no tenen ningú processat...
    @" I quan el tinguis al patíbul, no et costa res demanar-li que fiqui el cap al forat "per favor, Majestat". 28/02/2021 12:45 pm
    No veo yo a la Borràs decapitando al Preparao. Como mucho, le fraccionará el cuello. No es culpa suya, la dibujaron así.
    LLastimós. 28/02/2021 10:09 am
    CUP, esteu infiltats per forces de l'estat español que ni vosaltres coneixeu ni sabeu. Amb vosaltres prendrem mal. Una llàstima que tot l'esforç dels independentistes i l'independentisme, del poble català acabi en mans d'ells. Estem fent-los el joc.
    25
    49
    Respon
    Català 28/02/2021 8:06 am
    A Angels. Si que té sentit estar a Madrid per als parlamentaris catalans: la picossada que cobreen per escalfar l'escó.
    Català 28/02/2021 8:06 am
    A Angels. Si que té sentit estar a Madrid per als parlamentaris catalans: la picossada que cobreen per escalfar l'escó.
    Català 28/02/2021 8:06 am
    A Angels. Si que té sentit estar a Madrid per als parlamentaris catalans: la picossada que cobreen per escalfar l'escó.
      JordiP 28/02/2021 11:21 am
      Què? Hi ha envegeta, oi?
    Català 28/02/2021 2:53 am
    Vaja, o en mans del PSOE o noves eleccions. Si s'ha d'anar votar altra volta, abans que jo hi anirà el sant Pare de Roma.
    Los de la CUP son el hombre de hojalata, el espantapajaros y el leon cobarde del independentismo 28/02/2021 12:49 am
    Borràs aspira a bailar junto a ellos con sus zapatitos de rubí por el camino de baldosas amarillas. Con Aragonés al frente de los enanitos de Esquerra. Y con Puigdemont ejerciendo de Mago de Oz simbólico. Una estrategia política de gran calado.
    Luisnomeacuerdo 27/02/2021 10:02 pm
    Y gel y champú para asistir aseados a los plenos de parlamento de la comunidad Autónoma de Cataluña.
      JordiP 28/02/2021 11:20 am
      Mmmmm ... no massa. La majoria de diputades cuperes van evolucionant cap els modelets de boutiquei els pantinats més elaborats. I no descarto veure com entre la secció masculina de les CUP comencen a florir les corbates de seda.
    Ramon 27/02/2021 9:52 pm
    La CUP serveix a Espanya, però involutàriament, no com ERC.
    11
    62
    Respon
      cup ???? 27/02/2021 10:14 pm
      Exacte, no enganyen, el que passa es que no en saben mes. No com JUnqueres, que va dir que no pactaria amb PSC, pero no va dir que ja havia pactat amb el PSOE, ajajaja
    Clara 27/02/2021 8:24 pm
    Les cups són prou bones analitzant la situació però, malauradament quan es tracta de cercar solucions fan propostes de contingut reduccionista-primari que els duen a espifiar-la, tant quan els dona per no tocar vores com quan es pasen de voltes. Si a més deriven en actes de protesta a violents i fan víctimes a tercers que no hi tenen a veure, com mètode de "conscienciar" la societat practiquen el mateix feixisme piconador i autoritari de l'extrema dreta que tant ens preocupa.
    66
    62
    Respon
      JordiP 28/02/2021 11:16 am
      Ni tan sols han cridat a la pau i la tranquilitat. No els he sentit demanar als manifestants que es protestin pacíficament, però els hem sentit reclamar als antidisturbis que no actuin. Fins i tot reclamen que es disolgui la BRIMO i la ARRO. Potser pretenen incendiar la ciutat sense oposició? És una mena de "complexe de Neró"?
      14
      44
      Respon
    ave-maría 27/02/2021 7:47 pm
    Mentre tot només quedi resumit en dir a tot que no, encara quedaran bé.
    27
    40
    Respon
    Ojala 27/02/2021 7:39 pm
    Des de els cos de Mossos estem desitjant q entrin al govern i agafin la conselleria d,interior, vacances pagades per nosaltres, pq ens tocarem els eggs, sempre ens podeu fer fora i q torni la guardia civil i els nacionals, aixo si els bombers sempre serán vostres
    21
    113
    Respon
    RAMON A 27/02/2021 5:28 pm
    Manquen dues condicions mes Que tots siguem rics i macos per no sabotejaro tot
    35
    14
    Respon
    tocar el dos 27/02/2021 5:05 pm
    Aquesta gent no ha llegit la història. De totes les batalles perdudes per falta de lideratge els catalans són molt bons. No es vaig poder ser bons en tot.
      JordiP 28/02/2021 11:11 am
      Començant pel rei Pere el Gran.
    Angels 27/02/2021 4:26 pm
    Tots el parlamentaris independentistes y senador tendrian q deixar els seus escons i tornar a casa . No te cap sentit q q estiguen a Madrid per fer el paperot al govern central i al estat q ens estant donant pel sac i menysprean als catalans. La Cup son antisistema pero tots viuen del sistema, hipocresia de partit
    60
    128
    Respon
    Angels 27/02/2021 4:22 pm
    Tots el parlamentaris independentistes y senador tendrian q deixar els seus escons i tornar a casa . No te cap sentit q q estiguen a Madrid per fer el paperot al govern central i al estat q ens estant donant pel sac i menysprean als catalans.
    121
    1
    Respon
    Carles Riera està gaga 27/02/2021 4:14 pm
    Si als seus més de 60 tacs no ha après res i va deixant anar tanta bestiesa junta mal assumpte. I això que va de psicoterapeuta de la Gestalt. Com per explicar-li tirat a un divan els meus morbos sexuals amb la Reguant (que són cap; és que aquesta tia fa molta mandra) i amb la meva mare i la tieta.
    80
    73
    Respon
      JordiP 28/02/2021 11:10 am
      La Gestalt? Aquí la Gestalt no és més que una altre camama per a guanyar-se la vida. Bla, bla, bla. Conec tres persones que han fet llarguíssims cicles de teràpia Gestalt i encar segueixen sense saber de què va. Sí, és clar, si t'hi fixes bé pots muntar un local per a impartir la teràpia Gestalt a altres pardalets despistats. Un xollo més derivat de certes escoles de psicoanàlisi. El Riera s'ho cregut massa i es pensa que la gent som una colla de faves que s'empassen tots els sofismes que a ell li vinguin en gana. Modus vivendi. Precisament, el deteriorament de la classe políitica catalana (i espanyola) prové de l'ànsia de lloc de treball que impera entre els mediocres.
    Fran BCN 27/02/2021 3:13 pm
    Aquests de la CUP viuen en la seva galàxia friki utopia, no aporten res, només merders....si tenen quota de poder, més decadència per CAT. EL.comunisme té això....
    101
    46
    Respon
      JordiP 28/02/2021 11:02 am
      És que, posats a no ser, la CUP no són ni comunistes. Antisistema? Potser. Ara sembla que volen entrar al Govern. Així. amb quin sistema governaran? I quan hi hagi alguna protesta contra les decissions que en prenguin, treuarnla BRIMO al carrer? O bé la dissoldran per "evitar la violència? La violència antiviolencia, és clar, perqùe ells no semblen sentir-se incòmodes amb els salvatges que vandalitzen a diari la ciutat.
      40
      34
      Respon
    Gonzalo 27/02/2021 3:13 pm
    Y dos huevos duros!!!!!! Jajajajajajajajajajaja!!!!!!
      JordiP 28/02/2021 10:57 am
      Esos son los tuyos.
    Pixi 27/02/2021 3:00 pm
    Segons com vagin, durarà dos parenostres el nou govern.
    60
    21
    Respon
    Mar Blau 27/02/2021 2:59 pm
    Albiach, Cup, Sanchez-psc són la PUNTILLA DE MORT per a l'independentisme i ERC els seus escolanets amb un Rufián com a mestre de cerimònies. Encara no ens ho han fet gruar prou als catalans, pel que es veu.
    87
    13
    Respon
    fideli 27/02/2021 2:57 pm
    no fem comèdia: primer el país, i punt!
    Marieta 27/02/2021 2:54 pm
    Penso, no sé perquè els vaig votar si a Madrid no foten brot; però desprès em ve l'imatge de la Laura Borràs absolutament submisa amb el Felipe VI, donant-li la mà i amb el cap cot. Llavors comprenc que sempre hi ha un pitjor.
    58
    19
    Respon
      JordiP 28/02/2021 10:54 am
      I, qui t'ha dit que els nostres diputats a Madrit no foten brot? N'has fet alguna vegada, de diputada? Què fàcil és aprendre damagògia sense tener ni idea, oi? L'enveja i la impotència són conselleres molt dolentes.
      JordiP 28/02/2021 10:51 am
      No tens ni idea del que és la urbanitat i la bona educació. Les formes són important, saps? Després de saludar amablement el rei pots votar al Parlament que el decapitin, saps? I quan el tinguis al patíbul, no et costa res demanar-li que fiqui el cap al forat "per favor, Majestat".
    Pepis 27/02/2021 2:51 pm
    I ara aguaita la dels PACTES QUE MUTEN. Aixó promet. I amb l'Albiach, el circ dels pallassos diabòlics!
      JordiP 28/02/2021 10:55 am
      L'Albiach? He, he, segur que estrenarà un nou modelet molt burgès.