Fiscalia demana 30.000 euros de multa i una nova inhabilitació per a Torra

Vol que l'expresident de la Generalitat pagui 100 euros diaris

La fiscalia provincial de Barcelona ha presentat l’escrit de conclusions provisional pel segon cas de la pancarta de denuncia dels presos polítics del president Quim Torra al Palau de la Generalitat. A l’escrit el que ha tingut accés El Món, la fiscalia demana deu mesos de multa a raó de 100 euros diaris i un any i vuit mesos d’inhabilitació per desobediència.

La qualificació de fiscalia dirigida al jutjat número 24 de Barcelona es basa en la demanda contenciós administrativa de l’organització Impulso Ciutadano -que lidera l’advocat i exdiputat de primera fornada de Ciutadans, José Domingo,- interposada el setembre de 2019 reclamant la retirada de la pancarta i el llaç groc en solidaritat amb els presos polítics.

D’aquell recurs en va sorgir una mesura cautelar de retirada immediat i de requeriment personal al president Torra. Segons l’escrit el president va ser requerit personalment el 23 de setembre de 2019, si bé el 20 de setembre de 2019 “va emetre un comunicat de premsa on ja anticipava la seva clara voluntat de no atendre cap ordre que se li pogués donar sobre la retirada de la pancarta”.

“Tot i la claredat del requeriment judicial”, continua el relat de la fiscalia, “l’acusat, tal com ja havia anticipat de manera ostentosa i desafiant mitjançant la nota de premsa, es va negar a donar compliment a allò pel que havia estat requerit el 23 de setembre de manera clarament reticent i obstruccionista”. El ministeri públic subratlla que “amb l’única finalitat d’intentar dilatar i també desatendre, l’immediat compliment d’allò per al que se li havia requerit, la Direcció General d’Assumptes Contenciosos de el Departament Jurídic de la Generalitat de Catalunya , va interposar recurs de reposició contra la mesura cautelar”. Un recurs que òbviament va ser tombat en totes les seves pretensions, i l’ordre de retirada continuava vigent per part del jutjat contenciós.

La nova ordre es va tornar a incumplir per part de Torra. Finalment, el comissari en cap dels Mossos es va personar a Palau i va explicar la situació al cap de l’oficina del president, Pere Cardús. En aquell moment, i per evitar la foto dels Mossos retirant la pancarta, aquesta va ser retirada de la façana. La fiscalia assegura que resta “constatat l’incompliment patent desafiant” del president que seria responsable d’un delicte de desobediència del 410.1 del Codi Penal.

Comentaris

    Gonzalo 27/05/2021 3:10 pm
    Y si no paga, embargo del sueldo. Este se va a reír de su puta madre.
    Ferran 27/05/2021 2:27 pm
    Estos se han infectado con sangre de zombies...
    El afinador 27/05/2021 12:39 pm
    Parece que la fiscalía no leyó el apartado 2 del mencionado artículo 410 del código penal...
    La mare superiora 27/05/2021 11:32 am
    Molt xulito el Torra, ara que pagui. De provocació en provocació. De totes manera, no patiu, ho pagarem entre tots.
    26
    61
    Respon
      Ferran 27/05/2021 2:25 pm
      Menos mal que en el convento sois 4
      Ricard 27/05/2021 12:51 pm
      Si el President Torra és un fatxenda a Vostè se li ha acabat el vocabulari per definir el primer policia castellà que es trobi a la cantonada. Ja no diguem si es troba un jutge del suprem.
    Horaci 27/05/2021 11:00 am
    Hi han fiscalies i tribunals que encara són els morts vivents del franquisme
    ton c. 27/05/2021 11:00 am
    i la pena de mort ja està anul-lada....per saber-ho més que res.
    raül 27/05/2021 10:57 am
    Torra va anar 10 dies per davant de la resta de polítics de l'estat espanyol en la gestió de la Covid, mentre Simon negava la pandèmia i el govern espanyols convocava consells de ministres d'urgència per declarar l'estat d'alarma 2 dies després en Torra prenia mesures. El resultat moltes vides salvades i això que Sanchez en pànic perquè una gestió bona de la Generalitat fes créixer l'independentisme va decretar un estat d'alarma ultra centralitzat pel qual el ministeri de sanitat simplement no estava preparat, resultat molts morts a Catalunya i la resta de l'estat. Quan la Generalitat dubtava i fallava durant l'estiu va ser Torra qui va donar un cop de puny a la taula i obligar a prendre mesures. Algú ho havia de dir. S'ha sigut molt injust amb ell.
    Cegats per l'odi 27/05/2021 10:40 am
    no hi ha res a fer amb aquesta gentussa, l'odi els cega i la voluntat de fer mal els alimenta, quan més lluny estiguem d'ells ... molt millor! els desitjo el pitjor, i més!
      En Patufet astronauta 27/05/2021 11:34 am
      Suposo que ho dius pee Torra and company, aon ina aupremaciates nazis de collons.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 27/05/2021 10:20 am
    El "AKELARRE" anti-independentista, a toda màquina y en su màxima expresión. Todo pilotado por el Deep State Ñ (Borbónico-Franquista 2.0), heredero i continuador de un Estado Genocida Fascista. La INDEPENDÈNCIA IMMEDIATA la única solución. Vosaltres mateixos doncs!
    Donec Perficiam 27/05/2021 10:16 am
    I els mandonguilles d'ERC encara volen fer la taula de dialeg.... dialeg per a masoquistes? dialeg de besugos? dialeg amb feixistes? dialeg del ridicul? dialeg per a ingenuos? qué més necessiteu que us trinxin per saber que amb Caspaña la rància i perversa, no hi ha res a dialogar, ni res a demanar, ni res a negociar, només marxar de les seves xarxes carronyoses i ambicioses de sang que mai no en tenen prou.
    jg 27/05/2021 10:09 am
    se va a dejar la pension de expresident en multas....
      Eulàlia 27/05/2021 1:24 pm
      Sr Sánchez, suma i Sigue Esto no crea division en Catalunya? Si usted cree q los catalanes hemos olvidado el Procés" és q usted y los suyos no han entendido Nada !! Creando puentes!! Està mal asesorado!!
    Holaks 27/05/2021 10:02 am
    30.000€ al racis.Torra? este lazi está tan "oprimido" que mientras era un "HDP", oficialmente claro, se encargo de subirse el mismo el sueldo hasta en 4 ocasiones, pasando de los 140 mil € brutos, convirtiéndose así, por gracia de los oprimidos y maltratados del mundo, en el presidente regional que más cobra de la UE y entre los 10 políticos mejor pagados de la UE incluidos presidentes de países. Los indepes son así de asquerosos, ladrones y nazionalistas
    Ricard 27/05/2021 9:15 am
    Els racistes anticatalans que diuen que no ha d'haver indults perquè no hi ha concòrdia... provocant discòrdia. Tot s'ho fan ells, i només els catalans patint. Miserables.
    42
    10
    Respon