ERC qüestiona l’aproximació a estats sense “credencials plenament democràtiques”

"Tot el demés, al final resta més que no suma", adverteix l'eurodiputat Jordi Solé

L’eurodiputat d’ERC Jordi Solé ha qüestionat l’aproximació que des de l’independentisme es pugui fer a actors o estats sense “credencials plenament democràtiques”. El polític republicà ha expressat la seva opinió en una piulada a Twitter aquest diumenge, manifestant que “en l’àmbit internacional, l’independentisme s’ha de moure en l’espai dels actors i els estats” que puguin acreditar el seu caràcter democràtic. “Tot el demés —afegeix l’eurodiputat—, al final resta més que no suma”. Aquestes afirmacions coincideixen amb una polèmica per les informacions aparegudes recentment sobre els contactes russos del president a l’exili, Carles Puigdemont. El president a l’exili ja ha denunciat aquestes informacions —algunes basades en informes de la Guàrdia Civil— i les ha considerat part de la guerra bruta de l’estat espanyol contra l’independentisme.

Comentaris

    Vichy Catalán 05/09/2021 10:01 pm
    Credencials democratiques? Es fa un referendum, i unes eleccións imposades. I erc i altres aprofiten el 155 per vendrens pel seu partit.
    Delfí Artós 05/09/2021 10:23 pm
    Fer per exemple, una xerrada en una associació democràtica, una entrevista en un diari, un acte en una universitat... malgrat que sigui en un estat encara no democràtic, no s'ha de fer ? Parlem-ne, però deixem el lliri lluny de la mà, la resta, no pas el ""demés", és tocar el flabiol per anar enlloc. Crec que aquest polític es confon i confon, una cosa és tenir "relacions" amb governs no democràtics i una altra amb universitats, associacions, partits democràtics clandestins... d'aquest estats no democràtics. Quina pena que alguns caiguin de ple en els paranys i les trampes de la justícia lawfare espanyola i de tacitos...
    ernst 05/09/2021 11:09 pm
    El Marques de Tarradellas (ERC) mai ho hauria fet
    Ricard 05/09/2021 11:26 pm
    En política exterior hi ha interessos. Aquest pobre noi amb qui ens pensa que negociaran a l'Afganistan? I a Corea del Nord? I a la Xina? Deu meu, quanta puresa exigeixen els panolis Catalunya i quants de crims es toleren als castellans!
    Luisnomeacuerdo 05/09/2021 11:30 pm
    Los fascistass independentistass si que sois unos demócratas, ya veis el caso que os hacen.
    Gerard 05/09/2021 11:35 pm
    ERC i la seva “colla pessigolla” d’aduladors subvencionats -altrament dits “opinadors”-, com sempre, a la contra…
    Carrasclet. 05/09/2021 11:41 pm
    Ah! Així és que deuen haver decidit no reunir-se amb l’estat franquista del Reino de España.
    fat boy 06/09/2021 12:38 am
    Aixo mateix pensava el Churchill quan es va aliar amb el Stalin. On son les seves credencials democratiques senyor Stalin?, li va dir.
    De qué habla este señor? 06/09/2021 1:37 am
    A éstos los árboles no les dejan ver el bosque. Es tal el afán que tienen de penetrar en el independentismo como partido número uno , que no se dan cuenta de que sus argumentos y justificaciones son cada vez más pueriles y su actitud más rastrera. Recuerdo el día 30 de enero de 2018, el día en que el MHP Puigdemont tenía que haber sido investido. Ese día ERC perdió sus credenciales plenamente democráticas, saltándose la voluntad mayoritaria del voto ciudadano. El estado español ha mantenido en prisión a políticos catalanes en una actitud de pérdida de sus credenciales democráticas como estado de derecho, pero este partido no tiene inconveniente en darle todos los apoyos que sean necesarios. Y ahora se agarran a una historia falsa para desprestigiar a otro partido y a otros políticos? Me parece tan oportunista y tan ruin que verdaderamente no me extraña que se lleven bien con los Comuns, tienen la misma falta de ética.
    Veterà antifranquista. 06/09/2021 7:49 am
    Doncs mira, noi. El teu partit dona suport al govern d'un estat que no ho és gens ni mica.
    federalista 09/09/2021 9:49 am
    en fi ara nomes cal que l'allay contacti amb els reptilians, de alfa draconis un planeta de un sistema estelar a 30 anys llum, de distancia i que en te un sol molt paregut al nostre, son els mes malvats de la confederacio galactica per aixi dir-ho mes que els grissos de zeta reticuli, o la civilitzacio de proxima centauri, i res aquells vindran i atravesaran la galaxia sencera , acudint a la crida del ximplot del allay, en fi al final ja no sereu la riota mundial sino la riota galactica, i aixo en breu hahahahaha. quina vergonya d'esser catala.