ERC hauria guanyat en una repetició d’eleccions, segons el CEO

Junts hagués perdut tres o quatre diputats

Esquerra Republicana hauria guanyat les eleccions si aquestes s’haguessin repetit en cas de no haver arribat a un acord amb JxCat. Hauria obtingut 36-37 escons, per davant del PSC, que pujaria als 34-25 diputats, mentre que Junts tornaria a ser tercera força perdent tres o quatre diputats respecte a les eleccions del 14F, ja que passaria de 32 a 28-29, segons una enquesta del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO).

L’enquesta, publicada aquest divendres, s’ha elaborat amb una mostra de 1.200 persones entre l’11 i el 19 de maig i amb un marge d’error de 2,83. Es va començar a elaborar després de la ruptura de les negociacions d’ERC i Junts per formar Govern i va acabar quan ja es va anunciar un acord entre els dos partits.

L’estimació del CEO situa la CUP com a quarta força, millorant els seus resultats fins als 11-12 diputats, als comuns cinquens amb 8-9 escons, i Vox perdria diversos diputats quedant-se en sisè lloc amb 6-7. El PP milloraria arribant als 6-7 diputats, i Ciutadans no tindria assegurada la seva entrada al Parlament, ja que l’estimació li dona entre 0 i 2 escons.

Comentaris

    Veterà antifranquista. 29/05/2021 10:09 am
    Doncs si, Ramon. Ho se de primera mà perquè jo formava part d'una mesa electoral. Per una estona vaig creure en la possibilitat de que aquella abrració d' Estatun quedés en no-res. Però vaig veure com la possibilitat s'esvaia. Probabe tupinada. per part de les forces espanyolistes.
    Esquerres, gana, caritat i rates 29/05/2021 9:03 am
    Aquesta Catalunya de mendigos, okupes, pobres i junquerets es l'espanyolitzacio definitiva. Junqueras es españa, miserable i catolica. Qui vota esquerres vol viure de la caritat, del tot pagat, dels gossos que esperen el pinso cada dia. Junqueras no val res, es un nores
    D'espanyolíssims com són 28/05/2021 5:14 pm
    Oi tant! Amb això de deixar-ho fins d'aquí 20 anys fins i tot els votants del PP, Ciudadanos i Vox els haguessin votat.
    Ramon 28/05/2021 4:20 pm
    Me la tallo !
    Ramon 28/05/2021 3:59 pm
    Van mobilitzar ara no recordo si dos o tres-cents mil vots "per correu" anant casa tavernària per casa tavernària alhora que, com sempre, van sabotejar el vot dels nostres compatriotes residents a l'estranger no espanyol. Hi ha mil marranades que no les podien haver repetit en cas de tornar a votar. Algú s'imagina els sociates tornant a concedir tercers graus en campanya després que tot just votat van tornar a empresonar? El tema dels drets mediàtics és cabdal: la marranada de concedir-los al PdCat fent que Junts per Catalunya hagués de cercar avals, aquesta marranada sola ja canvia el resultat electoral. I aquesta marranada ara tampoc no podien fer-la. La marranada de les enquestes, sí. Aquesta marranada per descomptat. Però, coi, a còpia de tant de fer-la ja també cada vegada perd eficàcia. Ja dic, el pànic d'Espanya-ERC davant la hipòtesi de repetició electoral ens diu clarament que prou que sabien que no els convenien. Llur dissort, i l'avantatge de nosaltres, els netament independentistes, és que les eleccions anticipades podran ser-hi igualment en el moment que ens roti. I si juguem bé les cartes ens seran més favorables, encara, que d'haver-ho fet ara de seguida. Es tracta doncs de saber encertar el moment.
    47
    71
    Respon
    Veterà antifranquista. 28/05/2021 3:52 pm
    El que diu aixó de que potser JxCat va guanyar les passades eleccions crec que l'encerta. Jo estic segur que el malaurat Estatut del 1979 va ser aprovat amb tupinada; si no s'arribava al 50% de participació esdevenia nula. A les 6 de la tarda- les votacions acabaven a les 8- la participació erfa a l'entorn del 42 %. I, tot de com, va pujar com l'escuma fins depassar el 50% en poca estona. No ho trobeu estrany?. Jo li vaig trobar.
      Ramon 28/05/2021 4:05 pm
      Desconeixia aquesta dada del 79. Tanmateix, és obvi que seria d'imbècils descartar que Espanya faci tupinada directa. Totes les impressions durant el dia era d'una victòria clara de Junts per Catalunya, que s'enfilaria per damunt dels 40 escons. Per mi que les eleccions americanes els van donar alguna idea. El pànic d'Espanya-ERC davant la sola hipòtesi de repetició electoral m'escama molt i alimenta eixa sospita de tupinada directa amb el vot per correu, que lògicament se sumava a la resta de marranades (que n'hi va haver més que mai i que ells mateixos ja prou que saben que difícilment podrien repetir-les).
      17
      45
      Respon
    Ex- votant d`' ERC. 28/05/2021 3:30 pm
    Potser si. Però no pas amb el meu vot.
    116
    81
    Respon
      Ecs 28/05/2021 4:32 pm
      Com a molt ets poca-pena ex-votant del PP, el partit fundat el 1976 per 7 ex-ministres de Franco... que s'ha passat a VoX.
      17
      38
      Respon
    Ramon 28/05/2021 2:41 pm
    La muntanya de marranades va parir un ratolí d'escó d'avantatge. I és per això, que Espanya-ERC li tenia tant de pànic a una repetició electoral. Prou que sabien que no podrien repetir tot aquell gavadal de joc brut. S'ho van jugar tot a una última carta. I van tornar a frustrar-se. Com deuen odiar Puigdemont!
    79
    98
    Respon
    Jo mateixa 28/05/2021 2:25 pm
    Tant és si un queda per sobre de l'altre. No esteu d'acord amb el pacte? El procés cap a la independència (si és que es vol continuar) necessita UNITAT! UNITAT! UNITAT!
    27
    17
    Respon
      Ramon 28/05/2021 2:35 pm
      El sol fet de sabotejar la unitat electoral, cosa que ERC l'ha feta en tot moment per bé que fou arran el 9N quan quedà en clamorosa evidència, el sol fet de fer llistes separades d'entrada ja resta perquè ens priva de l'efecte arrossegador del carro guanyador però també dóna el nefast missatge que és més allò ideològic que separa l'independentisme que allò patriòtic que l'uneix: "No són capaços d'anar junts ni per aconseguir la llibertat de Catalunya", i per acabar de rematar-ho obre la porta a què quedi en primer lloc una candidatura sucursalista com ja ha passat manta vegades d'ençà el 2017 i sempre per culpa d'ERC.
      86
      80
      Respon
      Ramon 28/05/2021 2:32 pm
      Perdona però ara el motto d'ERC és que això no hi ha anat en cap moment, d'independència.
      13
      66
      Respon
    Ramon 28/05/2021 2:03 pm
    La dada fonamental, genèrica, és que Espanya-ERC estaven literalment escagarrinats davant la sola hipòtesi de repetir eleccions. I això no pot ser més revelador. Però després ja baixant al detall tampoc no costa gaire de fer la llista de pistes que fan entendre aquella escagarrinada d'Espanya-ERC. D'entrada, ara ja no podrien privar Junts per Catalunya dels drets electorals. Tampoc no pinta plausible que gosessin tornar a concedir tercers graus en campanya. Etcètera.
    10
    75
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 30/05/2021 1:37 pm
      No lo sabremos porque no hubo campaña para saber como iría. FUERZA Y LIBERTAD POLITICA INDIVIDUAL.
    Llamp 28/05/2021 1:55 pm
    Els més devots i fanàtics de JxCAT es creuen les bestieses que predica el seu messies i neguen la realitat. Són com els creacionistes que neguen l'evolució.
      Anònim 29/05/2021 2:47 am
      T'has fet un embolic. El Patriarca de l'Església Ferrovialera és Mn. Junqueras que predica l'amor a Espanya i als espanyols i oblidar el referèndum del 1-O i la declaració d'independència del Parlament de Catalunya del 27-O
      odil.le 28/05/2021 3:28 pm
      t'estas confonent de sigles.. els més devots fanàtics amb messies-mossen incorporat són ees d'esquerra republicana. que ja han oblidat l'1-O perque el cura ja no en parla gens.
      135
      92
      Respon
    Ramon 28/05/2021 12:26 pm
    Jo no només crec que Junts per Catalunya hauria guanyat unes noves eleccions sinó que m'ensumo que ja va guanyar aquelles.
    106
    102
    Respon
      Gavanenc 28/05/2021 4:31 pm
      Ara a sobre el xenòfob i ultradretà Ramon... Trumpeja. Ramon ves-te'n a fer gàrgares, borinot de merda.
      17
      37
      Respon
      Pobrets 28/05/2021 1:41 pm
      Tu vius a la Lluna. A Catalunya està de moda creure en coses falses i fer-se il·lusions. Alguns ho porteu a extrems patològics
      45
      54
      Respon
        odil.le 28/05/2021 3:30 pm
        ni els cuiner del ceo afiliats d'esquerra han pogut pastelejar el suspens del xicot del cura. Se us veu molt preocupats.
        52
        62
        Respon
          Odile Smith' 28/05/2021 4:36 pm
          Que vol dir cura per tu ? Hauries de tenir més cura a l'hora d'escriure.
          13
          37
          Respon
      No cola 28/05/2021 12:34 pm
      Pobre....
        Ramon 28/05/2021 1:36 pm
        Tots els indicis fan pensar-ho. L'únic pes a l'altre plat de la balança, que, sí, el contemplo, seria que lògicament Espanya-ERC hauria fet el possible i l'impossible per traslladar el missatge que la repetició electoral era quelcom espantós pel cost econòmic, pel fracàs que significava, pel risc del virus xinès, pel cansament polític, pel que fos, òbviament culpant-ne Junts per Catalunya. I també tinc present que ells, Espanya-ERC, tenen pràcticamen tot l'espai mediàtic sota control. Però la resta d'indicis fan pensar que no. En conjunt pinta força clar que Espanya-ERC s'escagarrinava davant la hipòtesi d'una repetició electoral. Aquesta és una dada molt reveladora. I les raons que l'avalen, claríssimes i ja prou que les hem dites però, si cal, cap problema a fer-ho. A disposar.
        157
        168
        Respon
    fideli 28/05/2021 12:25 pm
    cap problema. provem-ho... si hi ha pebrots, convoqueu eleccions
    Angelblau 28/05/2021 12:20 pm
    I una MERDA. No s'ho creu ni déu
    54
    23
    Respon
    Anònim 28/05/2021 11:59 am
    Tenen alguna cosa a veure el CEO i Ferrovial ?
    121
    52
    Respon
      Fins als nassos de juntsxlapasta 28/05/2021 12:37 pm
      I junts amb ferrovial? Ah sí, van fer les obres del palau. Torneu els calers del palau lladres
      Fins als nassos de juntsxlapasta 28/05/2021 12:35 pm
      Si, que van fer les obres del palau de la música on vàreu robar diners a manta. Torneu els calers juntaires.
      12
      103
      Respon
        Ramon 28/05/2021 1:38 pm
        La corrupció té relació directa amb la impunitat. I és per això, que a la Catalunya dels darrers 40 anys dir corrupció és sinònim de dir esquerres sucursalistes (amb llur titella i palanganer ERC la segona meitat d'aquest temps).
        82
        89
        Respon
    Joan De Sant Andreu 28/05/2021 11:57 am
    Au va! El CEO com el CIS, sempre donant informació manipulada. On han acabat les prediccions quan han sortir els resultats reals en anteriors votacions? Es que haurien de fer els del CEO és dimitir perquè ni encerten ni una.
    104
    52
    Respon
    Ramon 28/05/2021 11:41 am
    Xorrades. Si aquest hagués set l'escenari real, no li haurien tingut tant de pànic els espanyols, el tripartit i l'empresariat botifler a una repetició electoral. Au contraire. L'haurien vista amb bons ulls. L'haurien volguda, perquè els resultats de les eleccions no foren ni de lluny els que havien volgut.
    89
    94
    Respon
    Miquel Espuny 28/05/2021 11:32 am
    Es diu "HAURIA guanyat". ON són els correctors del diari ? Que fan la migdiada o què ?
      Fart 28/05/2021 4:45 pm
      No n'hi ha de correctors... i aquest diari no és dels que pitjor redacta i ni que fa més incorreccions la nostra llengua ! És una altra "característica" dels catalans, quan utilitzen una altra llengua s'esforcen més en parlar i escriure-la millor, si cal utilitzen un diccionari i no fan estirabots si es troben amb un mot que no havien sentit mai o desconeixien, com fan amb el català...