El PSC podria superar ERC i JxCat a les eleccions, segons el CIS

Ciutadans es quedaria amb 13-15 escons, En Comú 9-12, la CUP 8-11, PP 7 i Vox entraria amb entre 6 i 10 escons

El Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) augura que el PSC podria obtenir entre 30 i 35 escons a les eleccions catalanes i superar ERC, que n’obtindria entre 31 i 33, i JxCat, que es quedaria amb 20-27. Segons l’enquesta preelectoral que ha fet pública aquest dijous, Ciutadans passaria de guanyar les eleccions a ser la quarta força del Parlament amb entre 13 i 15 escons. Darrere seu En Comú Podem, amb entre 9 i 12 escons, la CUP amb entre 8 i 11 escons, i el PP, amb 7. Vox entraria amb força a la cambra catalana amb entre 6 i 10 escons i podria superar el PP. L’enquesta no augura cap representant ni per al PDeCAT ni per al PNC.

El PSC també lidera tant el vot directe (11,8%) com l’estimació de vot (23,9%) que el CIS fa després de cuinar les dades. Són tres punts més que ERC (9,8% de vot directe i 20,6 d’estimació de vot) i gairebé el doble que JxCat (6,5% de vot directe i 12,5% d’estimació). Ciutadans (3,1% de vot directe i 9,6% d’estimació) ocupa la quarta posició en escons, però queda per darrere d’En Comú Podem (3,2% de vot directe i 9,7% d’estimació) en intenció de vot. Vox (1,6% de vot directe però 6,6% d’estimació) supera el PP (1,8% de vot directe i 5,8% d’estimació). La CUP es queda amb el 3,2% de vot directe i 6% d’estimació.

La majoria independentista, en perill

Segons el CIS, les formacions independentistes (ERC, JxCat i la CUP) es quedarien en una forquilla d’entre 59 i 71 diputats, i per tant es podria perdre la majoria independentista al Parlament (68). Actualment les tres formacions sumen 70 diputats.

Lluny del 50% independentista

Una estimació que també es reflecteix en el percentatge de vot. Segons el sondeig, les forces independentistes (ERC, JxCat, CUP i PDeCAT) no superarien el 50% dels sufragis i es quedarien en un 39,8%. 

Comentaris

    Rot 22/01/2021 9:26 am
    Pesezé
    Cromanon 22/01/2021 9:20 am
    Amb in 42% de abstenció fan un sondeig ! Intenten cambiar les preferències dels catalans ! Demostre que estan perdutd
    Cromanon 22/01/2021 9:17 am
    La po de que guanyin els independentistes fa que publiquin una enquesta apanyada per que Isco un cambi de opinió. Qui es pot creure une enquestes de 4000 persones amb un 42% de abstenció
    vendetta 22/01/2021 7:43 am
    fora colons espanyols de catalunya
    Narcís 22/01/2021 6:09 am
    Això no s'ho creu ni qui rostí la mantega ! PD : però pensen som ' espanyolets mil del carrer ' ? Som catalans!
    El que més els fot és que votis el partit de Puigdemont 22/01/2021 12:39 am
    Si vols fotre’ls, vota JUNTS
    91
    59
    Respon
      Votar corruptes i processistes? Per què? 22/01/2021 11:00 am
      Per seguir cobrant i processant? Jo en 10 anys des que van veura la llum i es van convertir en 'indepes', després que's destapés el merder de corrupció que tenia La Famiglia, ja n'hevtingut prou. S'els feu massa el plumero.
      29
      14
      Respon
    Pepet de Vallmanya 21/01/2021 10:38 pm
    HA,HA;HA,HA,HA,HA TEZANOS ! QUE EM PIXOOOOO ! COM EL 21 - D Igual, Igual ... Que n'arribeu a ser de FEISISTES ! ...... PPutes SUCIAlerus de merda !
    Farta dels espanyols mentiders 21/01/2021 10:29 pm
    Mentiders. Els del CIS sou unsentiders, ho heu amanit per crear un estat d'opinió. Com podeu creure que els catalans votem sols perquè hom surt a la tele ?L'Illa surt molt, però també sabem que la seva Espanya és el país europeu amb més morts (I això que n'amaguen des del primer dia)Illa és el ministre europeu que pitjor ho ha fet, no pot ser que el vulguem de president
    Ramon 21/01/2021 9:26 pm
    Ah, per cert, Sentit Comú (déu n'hi doret, pares i padrins!), la propera nit electoral sí que em provocarà tristor! Però al tema. A Amèrica hi ha hagut frau en el vot per correu (les proporcions dels sacs apareguts a les tantes de la matinada sense interventors republicans són un impossible). Sí que n'hi ha, sense dubte, sí el frau fou determinant.
    24
    35
    Respon
      sro284 22/01/2021 10:34 am
      Vaya vaya vaya! Juajuajuajua !
    Anònim 21/01/2021 8:42 pm
    Catalans, estigueu tranquils que els independentistes tornarem a guanyar i a formar un nou govern. No us cregueu la propaganda i manipulació sociata del CIS ( és "la voz de su amo") MÉS AVIAT QUE TARD SEGAREM CADENES I MARXAREM DE LA PRESÓ ESPANYOLA!!
    113
    1
    Respon
      Espriu 21/01/2021 11:59 pm
      Es millor que ens enfonsem del tot i canviem els liders. Amb els que tenim no ens ensortirem. Si votem a inútils passi el que passi perquè són dels nostres governarem la autonomia eternament però mai aconseguirem la i dependència
      44
      28
      Respon
    Ramon 21/01/2021 8:13 pm
    Ah, per cert, Sentit Comú (déu n'hi doret, pares i padrins!), que ERC repetirà el tercer lloc no té cap mèrit dir-ho però consti que jo ja fa molt de temps que ho vaig predir.
    49
    45
    Respon
    Ramon 21/01/2021 8:00 pm
    Pobret, en quin estat ha quedat, ha set molt gros. Ara em sap greu i tot. Avui ja no li diré res més.
    Ramon 21/01/2021 7:54 pm
    Pobrets lectors, en quin estat han quedat. Ara em sap greu. Avui ja no us diré res més.
    Ramon 21/01/2021 7:38 pm
    Signar un mateix com "Sentit Comú" seria de vergonya aliena fins i tot en el supòsit que allò que hom diu fos de sentit comú -que no és el cas-. Només tindria excusa si hi hagués pretensió d'humor -que no sembla el cas-.
    Ramon 21/01/2021 7:14 pm
    Fem una cosa, Sentit Comú (déu n'hi doret, pares i padrins!), tu ara quan acabis la rebequeria et centres a intentar trobar algun argument, algun càlcul, en el que fonamentar la teva curiosa "tesi" demoscòpica. I si en trobes cap, friso perquè me l'expliquis. D'acord?
    65
    85
    Respon
    JUNQUERAS el CARALLOT-ROVIRA 2 21/01/2021 7:09 pm
    Un tripartit III es el pacte psoe.erc.podemos, FIRMAT I CONFIRMAT. Igual que va fer el miserable espanolissim CARALLOT-ROVIRA amb el Tripartit amb el F4anquista Porciolitic i ricatxo Pascual el Maragall. Votar ERC ES VOTAR ILLA, es VOTAR ESPAÑA.UNA,GRANDE Y VENEZOLANA
    83
    113
    Respon
      Gavanenc 21/01/2021 7:41 pm
      No cola, Ramon.
      43
      27
      Respon
    Ramon 21/01/2021 7:08 pm
    En Sentit Comú (déu n'hi doret, llurs pares i padrins!) prova de guarir-se l'escaldada a còpia de positius i negatius. Jo intueixo que seria més eficaç una bona pomada.
    40
    89
    Respon
    A en Ramon 21/01/2021 7:07 pm
    La manta al coll i el cabasset... mentre nosaltres fem camí cap a la independència i la llibertat des de la democràcia, des de diversos partits plurals i democràtics, des del pacifisme i la no violencia, la diversitat de parers, la fraternitat, la igualtat, el respecte a les persones i a la natura... tu continua fent el mec. Sí a la independència.
    87
    24
    Respon
    Anna 21/01/2021 6:56 pm
    No cal cap símil del SNP, solament cal que es posin d'acord en coses bàsiques per a tirar endavant la independència.
    Ton 21/01/2021 6:10 pm
    CIS = Centre de Investigació de Sapastres.
    Raül 21/01/2021 6:01 pm
    El mes senzill de tot seria que el TSJC decretés la validesa del CIS com a resultat electoral.
    David. 21/01/2021 5:55 pm
    Primer de tot , i per desgràcia, hem de tenir present que el vot en el parlament català és un vot simbòliIc. Sobretot ERC s'ha encarregat de deixar-ho clar. I votar erc és el mateix que votar psoe o podemos. I JuntsxCat han actuat com espanyolistes amb la conselleria d'interior. Encara que només sigui un trist vot simbòlic votaré CUP , l'opció menys dolenta. I sapiguent que no servirà per a res.
    32
    55
    Respon
      mike 21/01/2021 7:30 pm
      els de la CUP... els de trencar els ous, que no han donat mai brot? jo votaré al PP per fotre, mira que et dic. i et ben juro que soc independentista. Però aquests partits "catalans" no en tenen RES d'independentistes. Saps qui feia pujar l'independentisme? Aznar i Rajoy
      13
      117
      Respon
        NASI 22/01/2021 12:20 pm
        jo votare al peor enemig de eSPANYA I MITJA eUROPÀ, pUIGDEMONT
        En fi 21/01/2021 9:26 pm
        La delegación del psoe a Catalunya, treurà els diputats, que el gobierno de la una grande y libre, y la injustícia española vulguin
        Ramon 21/01/2021 7:46 pm
        Què has pres? Si per a pujar l'independentisme català votaràs PP... Si et creus això que has escrit és que has tocat fons. Fes-t'ho mirar.
        28
        33
        Respon
      Monòleg entre Ramon i el seu alter ego? 21/01/2021 6:51 pm
      Definivament, és un trool de les clavagueres del reino
      Ramon 21/01/2021 6:20 pm
      Espanya prefereix que votis PSC a què votis ERC. Espanya prefereix que votis ERC a què votis CUP. I Espanya prefereix que votis CUP a què votis Junts per Catalunya.
      119
      136
      Respon
        Si noi, 22/01/2021 10:53 am
        i al final, Ñ acaba pactant amb els Corruptgents sempre perquè s'obren de cames a canvi de menjadores.
        Gavanenc 21/01/2021 6:34 pm
        Se m'en fot el que prefereixi Espanya, si no som capaços de desconnectar de l'estat espanyol a aquests nivell de comentaris, com vols aconseguir la independència ?
          Ramon 21/01/2021 6:39 pm
          Home, gavanenc, és una dada a tenir en consideració. Però més encara, cal entendre el perquè de les preferències d'Espanya. Per què Espanya va respirar tan alleujada el 2012 quan una dotzena d'escons d'Artur Mas se'n van anar a ERC. I per què Espanya va tornar a respirar alleujada a les plebiscitàries quan crec que 300.000 d'aquells vots d'ERC se'n van anar a la CUP. Tu creus que Espanya era ximple, en celebrar ambdós transvasaments de vot? Jo crec que no.
          10
          47
          Respon
            Temps de rendició i omplir la butxaca ferrovial, fins dalt. Ovaris plens d'or 21/01/2021 7:14 pm
            Totalment cert, l'España canĺ i l'ibex35.ferrovial vol el vot per rendit i quasi.indultat Ferrovial Junqueras i ERc, a seva marca blanca del psoe. Putes i ramonetes amb sotana erc, que ridiculs, que espanyols
            32
            54
    Independència 21/01/2021 5:51 pm
    Si els vots i votants del partit de Rivera, PP i PSC-PSOE son transferibles entre ells, i el partit sucursalista dominant sempre és el que governa a Madrid, no és forassenyat pensar que el PSC-PSOE pugui ésser el partit espanyolista que aconsegueixi més percentatge de vots. Hem de tenir en compte això, que els votants, i els candidats -per exemple ara no puc recordar si personatges com Mejias o M.Blanco van anar del PP al partit de Rivera o a l'inrevés (ni molts dels seu votants ho deuen saber). Per la banda independentista per anar bé hem de mantenir la majoria, tot sumant les candidatures independentistes que s'hi presenten, tot i les escissions que s'han produït. Si aconseguim majoria de vots, encara millor. Ànims a tothom i salut, entre tots ho podem aconseguir.
    Catalunya morta. 21/01/2021 5:48 pm
    El titular és incorrecte. En tot cas seria: "El PSOE guanyaria les eleccions.....". Resumint: estem colonitzats i aacabats.
    305
    630
    Respon
      Perpinyà 21/01/2021 6:38 pm
      Ara us n'adoneu que som colonitzats ? Benvinguts al club, però el procès de colonització encara dura i ve de lluny. informeu-vos una mica millor.
      Ramon 21/01/2021 5:52 pm
      Que estem colonitzats, evident. Que l'espanyolisme electoral és fonamentalment conseqüència directa de la colonització, també. Però que estem acabats, no encara. I segona, no et creguis les "enquestes" d'En Tenazas: mai no pretenen reflectir sinó fabricar una realitat.
      94
      114
      Respon
    Matemàtic 21/01/2021 5:07 pm
    Per aquí tenen raó. En un sistema bipartidista poden empatar al 50% sí, pero com més partits i coalicions hi hagi en una contesa electoral més complicat assolir una majoria absoluta en una candidatura, a més a més en el nostre cas hi concorren l'eix esquerra/dreta i el català/espanyol, no cal fer gaires números per adornar-se que és més difícil, però no impossible, és clar, que una candidatura assoleixi el 50%.
      Ramon 21/01/2021 5:19 pm
      No, no, En Sentit Comú (déu n'hi doret, llurs pares i padrins!) no té la raó. I no la té per manta factors.
    Anònim 21/01/2021 4:36 pm
    perquè hi ha molta gent unionista a catalunya que en comptes de votar c 's votaran al PSC. Ja ho veurem. Son enquestes espanyoles.
    Ramon 21/01/2021 4:24 pm
    Mira, Sentit Comú (per cert, déu n'hi doret pares i padrins!), dius que el PP té la dèria per guanyar i si jo la comparteixo. Home, la dèria per guanyar la té tothom amb possibilitats de guanyar. Et podria repreguntar si tu tens la dèria de perdre com el PACMA, l'Espot o Espanya2000. Segona, també dius que a tu t'és igual quin dels partits no sucursalistes guanyi. Doncs ni jo ni Espanya som del teu parer. Ni a Espanya, ni a mi, ens és indiferent. Tu potser no hi veus diferències, entre Junts per Catalunya i ERC. En canvi, tant Espanya com jo sí que n'hi veiem.
    41
    115
    Respon
      Sentit comú 21/01/2021 5:25 pm
      És clar que hi ha diferències ideològiques entre Junts i ERC, tot i que els espanyolistes més tronats ens veuen de "pensamiento único", "adoctrinados" fins i tot "nazis", ens veuen a tots iguals. El què vull dir que al nostre país no és com Escòcia que l'independentisme el representa l'SNP i a distància el partit ecologista. Amb avantages i inconvenients, al nostre país és diferent i de coses que hi ha clares és que la independència no l'aconseguirem si no sumem els escons (i desig dels votants) dels partits independentistes democràtics, de moment Junts, ERC i les CUP. Els partits independentistes escollits hauran de fer denominador comú per a fer camí vers la independència. Si no ho vols veure ni capir, és cosa teva, fer creure una altra cosa és jugar a l'estratègia de l'estat espanyol i tot el seu aparell, d'intentar fotre, enfrontar dividir, reprimir en nom d'Espanya. Independència i salut !
        Ramon 21/01/2021 5:38 pm
        Torno a dir-te les mateixes dues coses: 1. Que t'equivoques; 2. Que pares i padrins van lluir-se (perquè entenc que el nom fou cosa d'ells: pitjor seria que fos un nick!).
    Esquerres, miseria i rates arrebossades 21/01/2021 4:21 pm
    PSOE.ERC.PODEMOS han preparat i signat el TRIPARTITO.III, dels NAZIONALS ESPANYOLS d'IZQUIERDAS. Sanchez, junqueras,iglesias del chaleton son el mateix, ESPAÑA VENEZOLANA. MISERIA, RATES I GANA, gracies Maduro Junqueras amb sotana de las Hermanitas de los pobres que ens repartirá pa sec i garbanzos, gràcies Sant Ferrovial, el nostre Salvador
    47
    83
    Respon
      Os presento al sonat 21/01/2021 6:58 pm
      Aquesta tarde, portes obertes al frenopàtic
    Sentit comú 21/01/2021 4:16 pm
    A mi, Ramon, se m'en fot que "guanyi" ERC, Junts, les CUP o el PSOE. per a mi l'important és que les candidatures demòcrates i alhora independentistes, sumin i guanyin en escons i vots. La resta és embolicar la troca i perdre el temps. sempre fas el joc a l'espanyolisme amb el teu discurs carca i ultra. La dèria de "guanyar" del PP te la fas teva ? Una gent que creuen que ésser la llista "guanyadora" els hi dona dreta a quelcom. Els sistema electoral fa que el Govern ( o un batlle) sigui escollit pels diputats i que l'hagin d'escollir per majoria absoluta o majoria simple. És de sentit comú que com més partits hi hagi més difícil és aconseguir la meitat més un dels escons en una única candidatura... tret de sistemes electorals com el dels USA, amb dues candidatures principals aclaparadores, per això el fastigós Trump ha aconseguit tants de vots... però, no ha guanyat.
    Ramon 21/01/2021 3:45 pm
    El futbolista que té un instant de dubte entre si centrar o xutar a porta, sol cagar-la i no fer bé cap de les dues coses. Als netament independentistes ens podria passar ara quelcom així. Si dubtem entre mantenir l'intent d'independència o plegar veles per tornar al format de resistència nacional tradicional, és a dir, si repartim el vot entre Junts per Catalunya i el PdCat podríem estar afavorint l'objectiu espanyol de fer guanyar ERC.
    125
    157
    Respon
      Independència 21/01/2021 5:00 pm
      "Netament" aquest llenguatge fot fàstic. Els ultradretans no deuen ésser gaire nets per això "netegen" com Garcia Albiol o han de fer servir Fairy com Millo... i ara en Ramon ens surt amnb això. Per una altra banda és lògic que com més creixi l'independentisme més fraeks hi haurà. Però com calcula la netedat dels independentistes el poca-solta Ramon ? Als espanyols també ho aplica de més netament o menys i als portuguesos, andorrans, francesos n'hi ha demés netament francesos ? Ai! No que tots aquests tenen papers i tots els passaports tenen el mateix nivell de netedat. Quanta ignominia hem de suportar d'en Ramon..
      64
      14
      Respon
        Ramon 21/01/2021 6:26 pm
        L'expressió "netament independentistes" la va introduir l'ANC. I em sembla molt encertada, per distingir-los dels que diuen que són independentistes i no ho són. Perquè aquí hi ha qui es diu independentista i no n'és. I jo el que no vull és que els enganyin. Al lloro, que no estem tan malament!
        36
        60
        Respon
          Ramon 21/01/2021 6:28 pm
          Dit això, com que els sabatots d'ERC es van donar (lògicament) per al·ludits i van saltar histèrics contra eixa expressió, jo em delecto fent-la servir a tort i a dret ja per doble motiu. Per encertadíssima. I perquè els posa com una moto.
          28
          73
          Respon
    LLimac 21/01/2021 3:22 pm
    Jo estic content. Si continuem amb la merda de partits indepes que tenim no anirem enlloc. cal un daltabaix bestia perque ens adonem que hem de canviar de politics alb els que tenim no fem res. Jo votaré en blanc a veure si d'una vegada els independentistes de farol que tenim desapareixen
    30
    164
    Respon
      Angels 21/01/2021 5:03 pm
      Aixo no t'ho creus ni borracho, PSC guanyara les elecciobs jajaja. Mamarracho amb poca memoria, el Sr. Illa va ser conseller an el govern de el " tripartit" i el van expulsar per el projecte de la Ciutat de la Justicia, aquets projecte es va incrementar en un 52%, quantes comission se paportar aquets amiguet teu??? Aixo q guanyara Psc es per pisarse de riure jajaja
      Jaume 21/01/2021 4:08 pm
      Ets un llimac de veritat, com l'illa
      Sentit comú 21/01/2021 3:36 pm
      Votar en blanc, és fer-se l'espanyolista. L'estat espanyol, que paguem també els catalans, treballa 24 hores sobre 24 hores en forma de clavegueram, tribunals espanyols lawfare, de Tacito redactant informes falsos, fent servir fons reservats... Apa, el teu capteniment poca-solta és el de fer el joc als espanyols. Algú s'imagina un portuguès que li agafa un rabieta ximple i que reaccioni amb el seu capteniment remant a favor d'Espanya ? Els catalans en ho em de fer mirar.
      59
      27
      Respon
    Delfí Artós 21/01/2021 3:12 pm
    Unes eleccions que tornen a ésser un imposició d'Espanya, amb una alta abstenció degut a la pandèmia de la covid-19, tindrà uns resultats imprevisibles. Els que voteu el dia de les eleccions, o a l'avançada per correu, feu-ho per les principals candidatures independentistes. És la forma de deixar amb un pam de nas els tribunals espanyols en forma de lawfare i l'annexionisme.
      David. 21/01/2021 5:44 pm
      Primer de tot , i per desgràcia, hem de tenir present que el vot en el parlament català és un vot simbòliIc. Sobretot ERC s'ha encarregat de deixar-ho clar. I votar erc és el mateix que votar psoe o podemos. I JuntsxCat han actuat com espanyolistes amb la conselleria d'interior. Encara que només sigui un trist vot simbòlic votaré CUP , l'opció menys dolenta. I sapiguent que no servirà per a res.
      11
      45
      Respon
        Ramon 21/01/2021 6:44 pm
        Qui ho deixa clar que és simbòlic son els que defensen l'article 155 i el lawfare espanyol, us equivoqueu de mig a mig de qui us colonitza i un vol assimilar.
    BondiaCatalunya 21/01/2021 3:04 pm
    Pregunta 13 R del qüestionari: ¿A qué partido o coalición piensa Ud. votar en las elecciones al Parlament de Cataluña convocadas para el próximo 14 defebrero?. Respostes: apartat "No sabe todavía" 39.1% , apartat "NS/NC" 11.6%. És a dir, la meitat de la gent no ho sap (encara). El titular de l'article hauria de ser aquest.
      Pere 21/01/2021 3:13 pm
      Les enquestes les fan en espanyol ?
    INOCENT 21/01/2021 2:59 pm
    I en Iceta el posaran de responsable de festes ludicas populars i d'altres mes raretes
    INCREDUL 21/01/2021 2:57 pm
    Ja te pebrots, que guanyn las eleccions els del 155. Que pasa que hem perdut la memoria la moralitat i la vergonya.
    Ramon 21/01/2021 2:31 pm
    Però tot i que la mentida, la manipulació i l'objectiu és idèntic a quan el 2017 van fer el mateix, ja posats a filar prim, crec que en relació amb ERC ja no busquen tant captar vot "útil", ha!, de Junts per Catalunya com evitar-hi una desbandada.
    13
    82
    Respon
    Ramon 21/01/2021 2:27 pm
    A sota diuen que l'enquesta l'han treta del Baix Llobregat. Fals. Se l'han treta de l'aixella. És exactament la mateixa manipulació i la mateixa intenció del 2017, només canviant Colono's per la sucursal sociata.
    42
    63
    Respon
    Ramon 21/01/2021 2:23 pm
    Que ERC repetirà el tercer lloc no té cap mèrit dir-ho però consti que jo ja fa molt de temps que ho vaig dir.
    45
    71
    Respon
    gavanenc 21/01/2021 2:06 pm
    El CIS no encerta ni una....MAI
    TSSO 21/01/2021 2:02 pm
    Aquesta enquesta és del Baix Llobregat només, però NO ho diuen per engrescar el vot unionista.
    Ramon 21/01/2021 1:28 pm
    En democràcia els organismes públics no estan al servei del govern de torn. Però Espanya NO és una democràcia. Òbviament ara les enquestes, tant les d'En Tenazas com les dels mitjans botiflers, repetiran la jugada del 2017 només canviant Colono's per la sucursal sociata. Ens pintaran fins el darrer moment un un frec a frec fals, un empat tècnic que se'l treuen de l'aixella, amb l'objectiu que hi hagi independentistes que votin ERC perquè no quedi en primer lloc la màfia sociata.
    84
    113
    Respon
      Vaja! 21/01/2021 2:12 pm
      Avui al frenopàtic han obert les portes abans...
    TRIPARTIT O GOBIERNO PSC-VOX.PP-CS 21/01/2021 1:25 pm
    El junquerisme del GOBIERNO DE ESPAÑA si sumem els màxims, el partits espanyols anticatalans tindran 79 diputats. Junqueras, ampliant la base espanyolista, FELICITATS, ILLA EL CAUDILLO DE VOX-SANCHEZ
    107
    167
    Respon
      Jaume 21/01/2021 4:11 pm
      Tu ets ferrovial o junqueril, o sigui un 1uinqui de la mafia erc, matar i robar aks catalans. Junq ueras el millet d'esquerra
      21
      36
      Respon
    Robert 21/01/2021 1:17 pm
    I encara rai que el taverner es negà a servir-los més alcohol...
    Pepe 21/01/2021 12:55 pm
    Ha! Ha! Ha! Ha! Els enganya tontos dels del 155, dient ximpleries!
    jordi 21/01/2021 12:49 pm
    Para los menos fanáticos........Illa la verdad es que no maravilla pero........tenéis más para elegir....mientras no sea el Vivales
    jordi 21/01/2021 12:48 pm
    a ver.....para los más fanáticos, os recomiendo los libros de Albert Soler y ir pensando en descolgaros del manicomio del proces......que si no vais a ser los chalados del pueblooooooo!
    el de la pala 21/01/2021 12:44 pm
    fritanga made in spain.
    fideli 21/01/2021 12:42 pm
    psc no existeix
    Joan 21/01/2021 12:26 pm
    Jo votaré el Front, segurament no entrarà, però serà un vot lliure i digne!
    27
    185
    Respon
      Jep 21/01/2021 3:04 pm
      És clar, tu no tens ni quatre dits de front.
      Si noi, 21/01/2021 2:16 pm
      anem fragmentan el vot per facilitar-li la feina als hidalgos mesetarios, oi?
    Ramon 21/01/2021 12:17 pm
    Espanya NO és una democràcia. Molt especialment quan al govern espanyol hi ha el PSOE.
    107
    35
    Respon
      Nomar 21/01/2021 3:41 pm
      Quan a Espanya governen els teus, els ultradretans, son una democràcia "organica". Cada dia fas menys gràcia, Ramon. Els teus comentaris no han set mai un exemple.
      Ramon el que no és fatxa 21/01/2021 3:28 pm
      Espanya és una democràcia plena i homologable, amb el PSOE o amb el PP el partit fundat per 7 ex-ministres de Franco.
    odisea 21/01/2021 12:04 pm
    Los del 155 anticatalanes estaran contentos,pero yo no me lo creo,por mucho que maniobren con su justicia y medios,no gobernaran Catalunya.
    odisea 21/01/2021 12:04 pm
    Los del 155 anticatalanes estaran contentos,pero yo no me lo creo,por mucho que maniobren con su justicia y medios,no gobernaran Catalunya.
    Tripartits i maragalls de Franco 21/01/2021 12:03 pm
    TRIPARTIT dels criminals del COVID i a matar com cal. Illa, junqueras.caoksu i ferrovial, ampliant cementiris com nazional.psoecia,istes i stalinistes que sion i seran eternament. Viva Maduro, Catalunya venezolana ya
    60
    107
    Respon
      T'han deixat sortir del frenopàtic? 21/01/2021 2:18 pm
      O t'has escapat amb la teva parella, la Ramoneta?
      Vicenç Ramoneda 21/01/2021 1:06 pm
      El CIS manipula el seu sondeig per donar Illa com a guanyador. Atorga fins a 35 escons al PSC, 30 a ERC i entre 20 i 27 a Junts. La CUP faria un molt bon resultat amb 8-11 escons mentre que el PDeCAT quedaria fora del Parlament.
    vendetta 21/01/2021 11:58 am
    us dexeu els partits independentistas FNCy primaries
    45
    75
    Respon
      Divide i venceras! 21/01/2021 2:20 pm
      Aneu dividint el vot amb capelletes de corruptgents i Illa guanyarà.
        Llengua 21/01/2021 3:06 pm
        Dividiu i vencereu.