Puigdemont diu que anirà a la vista a l’Alguer “amb els deures fets”

No ha volgut avançar quan demanarà les mesures cautelars al Tribunal General de la Unió Europea

El president a l’exili, Carles Puigdemont, ha assegurat que està “preparat” per afrontar la vista del dia 4 d’octubre a la Cort d’Apel·lació de Sàsser, que ha de decidir si inicia o no el procediment d’extradició que demana Espanya. Pablo Llarena encara manté el procés d’extradició contra ell i la resta d’exiliats, però el líder de la defensa de Puigdemont, Gonzalo Boye, defensa que la causa s’arxivarà com ja va passar a Alemanya quan el van detenir per primera vegada.

“Sempre hem anat amb plena confiança i amb els deures fets”, ha dit a la seva arribada a la comissió de Comerç Internacional del Parlament Europeu, del qual n’és membre.

Puigdemont ha reiterat que anirà presencialment a l’audiència tot i que “no és senzill perquè les combinacions de vol són complicades a l’Alguer”. A més, lamenta que “coincideix amb una setmana de ple” a Estrasburg, on és eurodiputat. “Hi aniré i serà la jutgessa qui haurà de prendre una decisió, estem preparats per afrontar aquesta audiència”, ha insistit el president a l’exili, visiblement tranquil davant la perspectiva de ser jutjat a Sardenya.

El president Puigdemont no ha volgut avançar quan demanarà les mesures cautelars al Tribunal General de la Unió Europea per recuperar la immunitat com a eurodiputat provisionalment. “No en puc dir res, només he tingut temps de fer quatre coses domèstiques, anar a recollir les nenes i després venir cap aquí”, s’ha limitat a dir abans d’entrar a la reunió de la comissió.

Aquest matí, en la seva arribada a Brussel·les, Puigdemont ha denunciat que “un grup d’espanyols” l’ha increpat “com energúmens” a la seva arribada a Brussel·les. “Segurament estaven una mica enfadats pel ridícul que els fa fer el seu país” ha dit en una piulada a Twitter. Puigdemont ha arribat a Brussel·les després de fer escala a Roma.

Comentaris

    Doctor Strangelove 27/09/2021 7:17 pm
    Els deures els tenies que haver fet de jove quan pul·lulaves per la uni de Girona! Si ho haguessis fet ara no serie "el Llicenciat de Waterloo", però no, tu a fer el mec i donar pel sac, d'això sí que en saps un munt! Doc.
      Cada vegada que algú diu”tenies que…” 28/09/2021 8:32 am
      Moren tres filòlegs… Molts estudis, uy si! Molt diploma, uy si! Molta supremacia!
        Ricard 28/09/2021 11:39 am
        Doncs l'autor de l'errada tot sovint es vanta de saber més català que ningú, i critica les errades que altres comentaristes fan per intentar desprestigiar els seus comentaris...
    Fer bullir l'olla i vendre fum 27/09/2021 7:53 pm
    Aquest senyor només es preocupa del seu ego i de sortir als mitjans per qualsevol motiu. Dels problemes de Catalunya no en parla mai. Tampoc té cap proposta en positiu.
      Ricard 28/09/2021 11:41 am
      Té tant d'"ego" que es va arriscar, com s'ha vist, perquè els catalans poguessim votar sense tutel·les estrangeres. I ho continua fent en defensa de la democràcia.
        Quan es va arriscar el batxiller? 28/09/2021 1:33 pm
        Quan va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat? Quan va prometre tornar i no ho va fer? Saps el que és el RISC? No es pas un joc de taula...
    A Quien cullons le imperota ya el Pastelero Loco 27/09/2021 10:23 pm
    Lo que tu digas Chato! ya vemos el eco que tienen tus andanzas...en la misma prensa de tu regiíon en España. Cuando se te agoten los medios de los fustrados patrocinadores te ofreceras tu solo para que te demos alojamiento y manutencion gratis en una prision del Reino de España. Ojala te pudras en Belgica sin pisar Prisión en España! Majadero!
    Que asco de tio 28/09/2021 10:48 am
    Este cobarde necesita ayuda, está muy mal, aunque por mi se puede ir al bolcan de La Palma y tirarse a ver si deja tranquilos a los Catalanes, sus seguidores indepes que se tiren con el.
    Lluït 28/09/2021 10:50 am
    Un diari de "dretes" va dir que la reunió Sánchez Aragonès per reiniciar la taula de diàleg havia anat de "matar Puigdemont" i no es va desmentir. Tot seguit es produeix el nyap de l'Alguer.... A mi ningú em farà creure que ni ERC ni Sánchez no sabien res. De què, sinó, vist el fracàs Ñ el president va correr cap a Itàlia a salvar el cul i "chupar plano".
      Quants anys tens? 28/09/2021 12:54 pm
      Encara et pixes al llit? Els corruptgents cada dia feu més fàstic, no soporteu ni respecteu la Democràcia, ni tant sols els 2 últims presidents han estat els que vam votar, han estat posats a dit pel predecessor a títol d'hereu, com pertoca a La Famiglia...
    Ricard 28/09/2021 11:42 am
    El President és un exemple permanent de dignitat i valentia.
      Dignitat i valentia??? 28/09/2021 12:50 pm
      On veus la dignitat? En prometre tornar i no fer-ho? On veus la valentia? En suspendre la DUI i fugir deixant-ho tot enmerdat? Estas sonat, oi? Tranquil, a Vatalunya tenim molt bons professionals de la salut mental que et poden ajudar...
        Ricard 28/09/2021 1:28 pm
        Gràcies pel final del seu comentari.
          Jo 28/09/2021 3:06 pm
          De res
            A prendre pel cul el fatxes com tu! 29/09/2021 10:25 am
            Fàstic de gent! Fàstic de país!