Aragonès aprova els indults però recalca que la solució del conflicte polític “va més enllà”

Li demana a Sánchez valentia i coratge per a la "resolució del conflicte"

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha afirmat que rebrà els indults amb satisfacció, però “conscient que la resolució del conflicte polític va molt més enllà”. Ho ha dit en una entrevista publicada aquest divendres a eldiario.es i recollida per Europa Press, en la qual ha afegit que “especialment en l’àmbit de la repressió, es necessiten mesures molt més àmplies” que els indults, i ha insistit en l’amnistia i l’autodeterminació. En aquest sentit, ha advocat per no especular sobre els indults per als presos del 1-O perquè “cada vegada que ha passat i no s’han produït els indults, hi ha hagut més dolor per part de les famílies i dels presos”. Li ha demanat al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, coratge i valentia per a “avançar en la resolució del conflicte” i ha assegurat que la seva intenció és traslladar la seva voluntat de diàleg i de negociació a la trobada presencial que preveuen mantenir durant aquest mes de juny.

Preguntat per si el líder d’ERC, Oriol Junqueras, hauria de formar part de la taula de negociació entre Generalitat i govern espanyol, Aragonès ha assenyalat que “en la solució hauran d’implicar-se d’una manera o una altra les persones represaliades, especialment els dirigents que estan en la presó o l’exili”.

Comentaris

    De fet els hi surt de franc 06/06/2021 8:29 am
    Apart de tragarse l'orgull, un indult es de franc. A veure quan tinguin que pagar els 17.000 milons anuals que ens roban.
    Veterà antifranquista. 06/06/2021 8:09 am
    A Juan Ripollés: Ho tornaré a repetir: Si Catalunya no té el "Cupo" com el Pais Basc i Navarra, és perquè, lliure i voluntariament hi va renunciar. El motiu?. oncs perque van dir que els que recapten impostos son mal vistos; que ho fes el govern de Madrid i ja ens passarien la quantitat que ens pertoqués. Aquest va se un dels molts errors de la generació que aprova la Constitució i l'Estatut. La culpa ñes de ells i de ningú més.
    ESESS 05/06/2021 5:34 pm
    Sabe lo que dijo zapatero aprobare lo que venga de Cataluña i el guerree dijo NOS LO HEMOS CEPILLADO ALGU SE FIA DE sSOCIOLISTOS ?NO PARLARAN DELS MILLONS QUE ENS DEUEN ? CUAN EN ELS PAGARAN EL SR ERC SORTIRA QUE QUEDEM QUE QUEDEREM .......I SI NO AL TIEMPO
    fat boy 05/06/2021 1:39 pm
    Agraiment?. Els que haurien d'estar agraits son els jutges de que encara no els hagin muntat el judici de Nuremberg que es mereixen.
      María 05/06/2021 2:27 pm
      Heu canviat el titular. Sou un desastre.
    Juan Ripolles 05/06/2021 12:32 pm
    El PNV ha afirmat que els indults als presos del procés són una decisió "valenta" que ha de "venir com més aviat millor" ara bé : el CUPO no es toca.
    Erc la sagristia catolica del psoe.gal 05/06/2021 12:23 pm
    Barrufet aragones, quin goig que fas a españa, español
    Erc la rector 05/06/2021 12:23 pm
    Barrufet aragones, quin goig que fas a españa, español
    Junqueras envia al Barrifet petitó, a parar la ma, deu ni do quins pidolaires d'esquerra per la bruticia rufianesca.espqñola 05/06/2021 12:21 pm
    Catolicisme junqueril, anar a demanar caritat, com un miserable. Aragones pena, penita, pena. I si plegues Barrufet petitó i tontet?
    Pèsol 05/06/2021 12:16 pm
    Mi jugo un pèsol a que l'Aragonès acabarà sortint a les portades de la premsa castrense com a Espanol del Ano.
    Marc Jimenez 05/06/2021 11:44 am
    Amigo Pere : Mientras Navarra y el Pais Vasco, gozen de los privilegios fiscales que gozan , contemplados y ratificados en la Constitución Española . Cataluña nunca sera Independiente !! lo entendéis ?? , repito : Cataluña nunca sera Independiente !! esto lo sabeis de sobras !
      Ramon 05/06/2021 12:09 pm
      Anava a raonar per què sé que els sociates se le fotran tant allà com aquí, però el comentari d'aquesta rata ja ho dona entenent prou.
    Lluït 05/06/2021 11:21 am
    Quin fàstic de frase. Ningú dels que li fan els discursos és capaç de posar-hi una mica de dignitat? D'on ve la misèria essencial de l'estratègia? Del mossèn o de l'escolanet papista?
      El Món amaga ingormació? 05/06/2021 12:19 pm
      Que es pugui votar infinitament als comentaris per un mateix usuari, fa que el públic no sapiga la suma real de positius i negatius. Només la sap ElMón.
    Ramon 05/06/2021 11:06 am
    Els sociates han de vendre un relat a Catalunya per acabar amb Puigdemont (no per cap altra raó), però alhora han de vendre un relat diametralment contrari a Espanya perquè llur electorat no se'n vagi en massa al PP i Vox. Jo crec que se la fotran a tots dos llocs. Tant allà, com aquí.
    Maria 05/06/2021 10:48 am
    Agraeix? És ben veritat que porta els pantalons ben abaixats fins els turmells. MDS.
      SANCHEZ, dona.li un xupa.xup al nen aragones l'adolescent perdut i venut 05/06/2021 12:49 pm
      Ja els han donat Aragon3s del Sanchez.155.gal?