Ábalos esmena Belarra i defineix Puigdemont com “un fugat de la justícia”

El ministre de Transports i secretari d'organització del PSOE crida a no barrejar aquest debat amb el dels indults

José Luís Ábalos ha contradit aquest dijous a la tarda la seva companya de gabinet, Ione Belarra, i ha alertat que, des del seu punt de vista, Carles Puigdemont és “un fugat de la justícia a Espanya”. El ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE ho ha dit hores després que la ministra de Drets Socials i membre de Podem hagi defensat que “normalitzar” la situació a Catalunya també implica que els polítics independentistes a l’estranger puguin tornar. “No crec que sigui el moment per barrejar unes figures i altres”, ha dit Ábalos referint-se als indults, perquè aquests afecten persones “que no van fugir de la justícia, que van rebre una sentència i que han complert una bona part de la seva condemna”. En canvi, en una entrevista a RAC 1 Belarra ha afirmat que “no és normal” que els independentistes exiliats no estiguin a l’Estat espanyol i ha subratllat que la seva marxa és “derivada del procés de judicialització” del conflicte. La ministra també ha opinat que si Carles Puigdemont, Clara Ponsatí o Toni Comín trepitgen l’Estat espanyol no se’ls hauria de detenir perquè seria una “incongruència” apostar per “acabar amb la judicialització” i alhora defensar la detenció.

Comentaris

    Un altre que ha viscut cara al sol molt de temps, massa 11/06/2021 9:49 am
    L'exprofessor de gimnàstica i reciclat a Sr Menistro per raons de pes, n'entén molt de justícia, si ell ho diu ... va a missa. Amb ell al capdavant, el seu ministeri rep un plus increïble.
    Dolors63 11/06/2021 9:49 am
    El llenguatge és important i més quan ocupes un càrrec públic, per això dir que el president, avui eurodiputat és un "fugat de la justícia" és mentir, però mentir saben que menteixes perquè si no ho sap, aleshores està doblement inhabilitat per exercir un càrrec públic perquè a més de mentider és un imbecil!
    MHP 11/06/2021 7:59 am
    Dilluns a les 8 tots als despatxos, que jo me las piro, vampiro. Quin peesonatge, bastant penòs.
    Doctor Strangelove 11/06/2021 6:57 am
    De fet li diuen maleteroman!, Encara voleu més proves? Doc
      al Strangelove 11/06/2021 5:45 pm
      Qui li diu? Els cucs fastigosos com tú? Doncs millor no coincidir amb els teus! colla de feixistes!
    fat boy 11/06/2021 12:00 am
    I l'Abalos es "un begut de la ratafia a Catalunya".
    Ramon 10/06/2021 11:57 pm
    Heus ací l'Espanya amiga. Amiga d'ERC, ja s'entén.
    Borron y curntanueva 10/06/2021 10:35 pm
    Amb L’INDEPENDENCIA( bonita palabra)
    Pastanaga 10/06/2021 9:35 pm
    Una de calç i una altra de Gal. Ve-t'ho ací des dels del PSOE, més espanyols que no pas d'esquerres.
      Ramon 11/06/2021 12:23 am
      Ho dius com si ésser d'esquerres fos quelcom preceptiu. En democràcia no n'és pas. Jo crec que el PSOE sí que és d'esquerres, però... i què? Són espanyols i per tant enemics nostres. Al meu parer, els principals enemics. Els enemics reals. Els altres aquí no pinten un puto cagarro i menys encara a la Catalunya catalana. Els altres són només l'espantall per fer-nos posar-li el cul a ells.
      21
      13
      Respon
        JCV 11/06/2021 1:36 pm
        A en Ramon: Home, considerar el PSOE d'esquerres, quan protegeix la monarquía, i al que sí que és un veritable fugat de la justícia com és el mata-elefants I, i més a més fer tàndem amb l'extrema dreta espanyola (Club de l'art. 155), llavors he de dir parafrasejant el cantant Raimon que
          JCV 11/06/2021 1:38 pm
          A en Ramon: Home, considerar el PSOE d'esquerres, quan protegeix la monarquía, i al que sí que és un veritable fugat de la justícia com és el mata-elefants I, i més a més fer tàndem amb l'extrema dreta espanyola (Club de l'art. 155), llavors he de dir parafrasejant el cantant Raimon que
            JCV 11/06/2021 1:39 pm
            Al meu comentari no sé per què no m'ha publicat la frase d'en Raimon, la qual és
    Ricard 10/06/2021 8:56 pm
    Els castellans volen "marcar paquet". La moral catòlico-franquista de sempre: jo potser et perdoni, però primer has de passar per l'adreçador. "Jo sóc un fill de puta amb tots els que s'oposen al meu dictat, però també magnànim i comprensiu amb els que s'agenollen". No tenen cap consciència d'haver fustigat, reprimit, agredit i empresonat ciutadans innocents, però compromesos democràticament amb el seu país i ELECTES, sense ni haver tirat un paper a terra. No són conscients de que els càrrecs i les sentències han estat simples mostres de xenofòbia anticatalamna. Per això els no sotmesos o no agenollats als castellans, els que tenen la gosadia de defensar un país lliure de cadenes estrangeres, aquests han de ser "castigats" amb la màxima duresa. Com ja va dir en Sàntxis: "hi ha el temps per al càstig i el temps pel al perdó". Aquesta darrera frase és digne d'entrar als annals de la història de la psicologia social. Hi ha càstig en un sistema judicial? I aquest càstig s'interromp a voluntat? Això és democràcia? De veres? Increible mostra d'una actitud radicalment dictatorial... castellanista. Efectivament, per als castellans la democràcia o la justícia no importen. Només importa la moral catòlico-franquista i, sobretot, tenir la paella pel mànec per matar quan cal al primer català que no obeeixi. Gràcies president Puigdemont per posar en evidència la dictadura castellanista on som TOTS presos.
      Ramon 11/06/2021 12:19 am
      Plagiador compulsiu de mena, la frase d'en Xanxes ni tan sols és seva ans manlleu d'aquella bonica cançó que van fer a mitges entre Pete Seeger i Déu Nostre Senyor.
      Alma 10/06/2021 10:12 pm
      Ahora que Europa les estira de las orejas, van locos por los indultos. Cuando dentro de año y medio Estrasburgo se coma al Supremo con patatas, cambiarán el discurso, volverán a creerse magnánimos y dirán que "dejan" volver a Puigdemont. Siempre nos quedarán las hemerotecas para recordarles sus desatinos e hipocresías.