Les obres del Hard Rock començaran el 2022

Els tràmits necessaris per a aprovar el nou planejament urbanístic del CRT de Vila-seca i Salou duraran un any

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha afirmat que els tràmits necessaris per a aprovar el nou planejament urbanístic del CRT de Vila-seca i Salou (Tarragonès) duraran un any i que això situa l’inici d’obres del projecte Hard Rock al 2022. En una visita a l’Alt Camp, Calvet ha revelat que la decisió d’ajornar la compravenda dels terrenys fins a l’aprovació de les modificacions exigides per la sentència del TSJC s’ha pres a petició de la multinacional nord-americana. El conseller també ha avançat que l’operació serà de pagament únic i que, com a molt dos mesos després de l’aprovació definitiva del PDU, l’Incasòl adquirirà els terrenys a La Caixa i, de forma immediata, els vendrà a Hard Rock per un import de 120 MEUR.

El conseller ha detallat que estaran tot el 2021 “treballant amb papers” i que, en uns dotze mesos, s’espera l’aprovació del nou planejament. Les obres del projecte de Hard Rock a la vora de PortAventura, que inclou dos hotels, comerços, teatres i un dels casinos més grans d’Europa, podrien començar durant l’any 2022, segons ha afirmat.

Calvet ha subratllat la importància que Hard Rock s’hagi compromès per escrit a subscriure una pòlissa d’assegurança per cobrir una possible retaxació dels terrenys expropiats. Cal recordar que els antics propietaris dels terrenys, expropiats amb motiu de la construcció de PortAventura, han interposat demandes davant el nou ús que es vol donar a les finques.

La intenció del Govern és que amb l’eixamplament del calendari l’operació de compravenda dels terrenys pugui fer-se en un únic pagament i no en tres. Fins ara, la previsió era que en el moment de formalitzar-se el contracte, Hard Rock només abonés el 20% de la factura -24 MEUR més IVA-, que el 70% de l’operació -84 MEUR- el pagués quan es fes la publicació definitiva dels plans de millora urbana (PMU) al DOGC i, el 10% restant -12 MEUR-, quan es fes la reparcel·lació. Ara, però, es preveu tenir-ho tot enllestit d’aquí a un any.

Segons el conseller, el pagament únic i la cobertura de la responsabilitat patrimonial amb una pòlissa garanteixen que el projecte no suposarà gastar “cap diner públic” ni tindrà “cap risc públic davant alguna possible retaxació”. A més, ha destacat que ena suposada sentència favorable als antics propietaris dels terrenys no l’assumirien La Caixa ni l’Incasòl, sinó Hard Rock.

Preguntat pel futur del projecte després de les eleccions del 14-F, Damià Calvet ha insistit que “fa temps que no té marxa enrere” perquè, un cop aprovada la Llei per part del Parlament, ha dit, “el que hi ha és una feina de l’executiu”. El conseller ha reiterat que aquest ha de ser un projecte clau i estratègic per al Camp de Tarragona i el conjunt del país.

El conseller també ha assenyalat que l’ajornament dels terminis de compravenda l’han treballat els departaments de Territori i Sostenibilitat, i el d’Economia i Hisenda –que és el que va atorgar la llicència de casino a Hard Rock. “Amb l’acord de Govern que situa aquesta compra més enllà de l’aprovació del pla director queda coberta la validesa de la llicència de casino”, ha garantit el titular de Territori

Calvet també ha reiterat que la sentència del TSJC -que ja està declarada ferma- ha estat “favorable als interessos del Govern” perquè ha desestimat “onze dels dotze temes urbanístics i ambientals inclosos en la demanda” presentada pels ecologistes. Per contra, ha recordat, el tribunal sí que en va admetre que comporta reubicar les zones verdes, els espais lliures i d’equipaments per trobar-se dins una zona de risc químic -vora el polígon petroquímic sud de Tarragona.

El 27 de febrer passat l’empresa es va comprometre a adquirir els terrenys no més tard del 5 de maig, però uns dies abans d’aquest termini va demanar una primera pròrroga per l’impacte econòmic que la pandèmia estava tenint en la companyia i el Govern li va donar marge fins el 5 d’octubre. A mitjan setembre, però, Hard Rock va tornar a demanar més temps i el Govern va establir com a nova data límit el 15 de desembre.

Segons ha revelat Calvet aquest dimarts, però, la setmana passada la multinacional va tornar a demanar un nou ajornament al Govern i, atesa la sentència del TSJC i la necessitat de redactar i tramitar un nou planejament, s’ha acordat vincular la compravenda a l’aprovació definitiva d’aquest nou pla exigit per la justícia.

Comentaris

    Sentit comú 15/12/2020 8:20 pm
    Millor que no comencin mai. Posem ordre al turisme massificat que no volem i que la covid-19 ha posat en evidència, o com es sol també dir, amb el cul enlaire. Aprofitem els pocs avantatges de l'epidèmia, fer-nos adonar de grans errors sobretot de caire econòmic, com el suara esmentat turisme, la deslocalització en la fabricació d'alguns productes molt necessaris i bàsics, els quals no té cap sentit que els fabriquin a l'Àsia, precarietat laboral, precisament de moltes feines "generades

Nou comentari