Un grup privat d’experts ha creat una nova proposta per ampliar l’aeroport del Prat, després de les grans polèmiques que s’han anat creant al voltant d’aquesta qüestió. La iniciativa concreta consta de dos grans projectes, un d’ells, molt més disruptiu. Es tracta d’una pista d’enlairament al mig del mar, a uns 1.500 metres de la costa 10 metres per sobre el nivell del mar. Una idea que segons els experts és molt més respectuosa amb el medi ambient que les proposades, ja que contribueix a la dipositar els sediments. D’altra banda, també es converteix en l’opció que menys molestaria als veïns de l’aeroport, ja que la seva construcció no tindria efectes sonors a Gavà i Castellefels.
En unes imatges que van difondre els promotors d’aquesta iniciativa, entre ells l’economista i exconseller Andreu Mas Colell, es poden veure les diferents fases de construcció d’aquesta pista, així com la seva capacitat i el seu funcionament. No és cap secret que tal com va avançar Mas Colell “és un projecte disruptiu”, però l’economista tenia molt clar que “és una proposta vàlida que la Generalitat ha de tenir sobre la taula”. La inversió que suposaria aquesta pista ronda els 2.200 milions d’euros, més del que demanava AENA quan va presentar la seva primera proposta d’ampliació. “El cost, que s’haurà de precisar, és comparable amb el de grans infraestructures que com La Sagrera o l’L9”, ressalta Mas Colell.
Una construcció ràpida i amb efectivitat immediata
El grup d’experts també ressalta la necessitat de derivar uns deu milions de passatgers a les terminals de Girona i Reus, que recomanen connectar amb Barcelona amb “llançadores” d’alta velocitat. Aquesta proposta ajudaria a descarregar la quantitat de passatgers que té el Prat cada dia. Sumant la nova pista, els mateixos promotors de la iniciativa calculen que podrien arribar a fer uns 120 vols per hora. A més, el grup també avisa que si es descarta prematurament la seva idea d’ampliació, Barcelona podria acabar necessitant un aeroport tot nou d’aquí a uns deu anys, quan ja no quedi espai i s’hagi de construir a desenes de quilòmetres de la capital.