MónEconomia
VÍDEO | Així podria ser la nova pista marítima de l’aeroport del Prat
  • CA

Un grup privat d’experts ha creat una nova proposta per ampliar l’aeroport del Prat, després de les grans polèmiques que s’han anat creant al voltant d’aquesta qüestió. La iniciativa concreta consta de dos grans projectes, un d’ells, molt més disruptiu. Es tracta d’una pista d’enlairament al mig del mar, a uns 1.500 metres de la costa 10 metres per sobre el nivell del mar. Una idea que segons els experts és molt més respectuosa amb el medi ambient que les proposades, ja que contribueix a la dipositar els sediments. D’altra banda, també es converteix en l’opció que menys molestaria als veïns de l’aeroport, ja que la seva construcció no tindria efectes sonors a Gavà i Castellefels.

En unes imatges que van difondre els promotors d’aquesta iniciativa, entre ells l’economista i exconseller Andreu Mas Colell, es poden veure les diferents fases de construcció d’aquesta pista, així com la seva capacitat i el seu funcionament. No és cap secret que tal com va avançar Mas Colell “és un projecte disruptiu”, però l’economista tenia molt clar que “és una proposta vàlida que la Generalitat ha de tenir sobre la taula”. La inversió que suposaria aquesta pista ronda els 2.200 milions d’euros, més del que demanava AENA quan va presentar la seva primera proposta d’ampliació. “El cost, que s’haurà de precisar, és comparable amb el de grans infraestructures que com La Sagrera o l’L9”, ressalta Mas Colell.

Una construcció ràpida i amb efectivitat immediata

El grup d’experts també ressalta la necessitat de derivar uns deu milions de passatgers a les terminals de Girona i Reus, que recomanen connectar amb Barcelona amb “llançadores” d’alta velocitat. Aquesta proposta ajudaria a descarregar la quantitat de passatgers que té el Prat cada dia. Sumant la nova pista, els mateixos promotors de la iniciativa calculen que podrien arribar a fer uns 120 vols per hora. A més, el grup també avisa que si es descarta prematurament la seva idea d’ampliació, Barcelona podria acabar necessitant un aeroport tot nou d’aquí a uns deu anys, quan ja no quedi espai i s’hagi de construir a desenes de quilòmetres de la capital.

Més notícies
Notícia: Foment reclama ampliar l’aeroport per situar Barcelona a la lliga de metròpolis mundials
Comparteix
Sánchez Llibre ha apostat per doblar els vols intercontinentals a l'aeroport del Prat i així sumar 5 milions més de passatgers l'any
Entrevista: Jordi Suriñach: “Renunciar a ampliar l’aeroport és un cost massa elevat per a Catalunya”
Comparteix
ENTREVISTA al catedràtic de la UB que va ser un dels directors de l'informe sobre l'impacte de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona
Notícia: La crisi aeroportuària, el llegat de la pandèmia
Comparteix
La falta de personal i la precarietat laboral converteixen els aeroports en caus de retards, cancel·lacions i mal servei
Notícia: Les aerolínies low cost eternitzen el conflicte laboral: “És al seu ADN”
Comparteix
La negativa negociadora de Vueling, Ryanair o Air Nostrum manté les vagues pels convenis col·lectius en un sector que encara pateix els efectes de la pandèmia

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Juan Ripollés a febrer 15, 2023 | 11:44
    Juan Ripollés febrer 15, 2023 | 11:44
    Cuan comencen les obres ??
    • Icona del comentari de: Josep a febrer 15, 2023 | 12:18
      Josep febrer 15, 2023 | 12:18
      Primer cal reunir la taula de diàleg per exigir al gobierno de españa que prometi que ho pagaran ells encara que tots sabem que no ho faran, menys en patufet...
  2. Icona del comentari de: Polítics, covards, corruptes a febrer 15, 2023 | 12:42
    Polítics, covards, corruptes febrer 15, 2023 | 12:42
    Fins que no siguem en dependents, NO aTOT, ni aeroport ni res, perquè el volem?, el controla Madrid, el feran constructores de Florentino, Tenim Girona i Lleida, els vols curts, s'han de eliminar, no li veig ni una sola cosa positiva, NO, NO, NO, i NO Primer un país lliure, de dretes, esquerres, o el que sigui, després ja votarem amb criteris convencionals, mentres tant, NO NO NO NO I Noooo, a tot
  3. Icona del comentari de: Joaquim Elcacho a febrer 23, 2023 | 14:27
    Joaquim Elcacho febrer 23, 2023 | 14:27
    Quins experts aeroàutics han assessorat aquesta simulació on es veu una torre de control a tocar de la pista?

Respon a Juan Ripollés Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa