L’ampliació de l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar perd força a cada hora que passa. L’última a sumar-se a la llista de detractors del projecte és la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que aquest divendres al vespre va defensar que construir aquesta pista davant del litoral barceloní tindria una “afectació més agressiva” que la proposta del govern espanyol sobre la Ricarda. En una entrevista al diari Ara, l’exalcaldessa de Gavà va apostar per buscar la “solució més factible, més senzilla i realista” possible, al mateix temps que va defensar que el pla d’Aena, el qual va criticar abans d’entrar al Ministeri, “suposava neutralitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara” a la Ricarda. D’altra banda, Sánchez va reivindicar que ara s’està invertint a Catalunya i ha demanat que s’acabi amb el “victimisme” al voltant de l’execució dels pressupostos a Catalunya assegurant que “l’escenari i la situació de Catalunya d’aquí dos o tres anys seran radicalment diferents dels que tenim ara, perquè estem licitant i adjudicant projectes”.
Tot i criticar, i pràcticament descartar, la pista sobre el mar, Sánchez assegura que encara no ha arribat cap proposta al Ministeri de Transports per ampliar el Prat sobre el mar. Alhora va recordar que qualsevol proposta ha de complir “escrupolosament” els requisits ambientals de la Comissió Europea, donant a entendre que aquesta última proposta no els compleix. Segons afirma en la mateixa entrevista, la Comissió diu que quan hi ha infraestructures que són necessàries es poden afectar espais, però sempre que s’introdueixin compensacions. “Això és el que també plantejava Aena. El pla suposava renaturalitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara”, ha defensat en referència a la Ricarda.
La desinversió a Catalunya es culpa del PP
Sobre la manca d’execució dels pressupostos espanyols a Catalunya durant l’última dècada, Sánchez assegura que és culpa dels governs del Partit Popular. Concretament, assegura que la “desinversió” que ha afectat el conjunt d’infraestructures al país és culpa dels seus predecessors perquè “el 2018 ens vam trobar amb 10 anys de desinversió i ara ho intentem revertir”.
La ministra també va remarcar que les licitacions i adjudicacions que s’estan fent i que, segons va dir, garanteixen les execucions futures. En aquest sentit, va afirmar que “l’escenari i la situació de Catalunya d’aquí dos o tres anys serà radicalment diferents dels que tenim ara”.
Per acabar, la ministra va assegurar que ella defensa que s’ha d’invertir a Catalunya per evitar el deteriorament de les infraestructures i no per lluitar contra l’independentisme. “És veritat que això ha nodrit el relat del victimisme, però jo amb això soc molt contundent: prou ja de victimisme, i més ara quan s’està invertint i el que volem és que Catalunya sigui un motor d’Espanya”, ha conclòs.