MónEconomia
Cauen els preus industrials el juliol per l’abaratiment de l’energia

Els preus industrials van disminuir un 8,4% al juliol en comparació amb el mateix mes del 2022, taxa quatre dècimes inferior a la registrada al juny, a causa de l’abaratiment de l’energia elèctrica i a la menor pujada dels preus de la producció de gas respecte a la registrada un any abans, segons ha informat aquest divendres l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i ha remès Europa Press. Amb el descens interanual de juliol, la inflació del sector industrial encadena cinc mesos de taxes negatives després que al març posés fi a un període de 26 mesos consecutius d’increments, en el qual va arribar a registrar taxes positives de dos dígits durant més de 20 mesos.

El descens dels preus industrials registrat al juliol es deu a la caiguda experimentada per l’energia, que va retallar quatre dècimes la seva taxa, fins al -26,2%, per la menor pujada de la producció de gas i la baixada de la producció, transport i distribució d’energia elèctrica. Tot i això, els preus del refinament de petroli van augmentar al juliol d’enguany enfront de la reculada que van experimentar en el mateix mes del 2022.

En la caiguda de la inflació industrial de juliol també van influir els béns intermedis, que van retallar la seva taxa interanual gairebé mig punt, fins al -5,7%, pel menor cost de la fabricació de productes químics, així com els béns d’equip, la taxa anual del qual va descendir quatre dècimes, fins al 2,6%, per l’abaratiment de la fabricació de vehicles de motor.

Augmenten els preus entre juny i juliol pel petroli

En taxa mensual (juliol sobre juny), els preus industrials van pujar un 0,1%, vuit dècimes menys del que ho van fer el mes anterior, quan van repuntar un 0,9%. L’energia va ser el sector impulsor d’aquest repunt mensual dels preus industrials, en registrar un increment del 0,9%, pel cost més gran del refinament de petroli i de la producció de gas.

Més notícies
Notícia: Així quedarà la versió catalana de la llei estatal de l’habitatge
Comparteix
La Generalitat envia les últimes propostes al govern espanyol a l'espera de poder posar en marxa la mesura "com més aviat millor"
Notícia: Europa activa la vigilància contra la desinformació a les grans plataformes
Comparteix
La llei europea de serveis digitals obligarà Google, Meta o X a controlar el contingut que s'hi publiqui i garantir-ne la seguretat
Notícia: El Govern ratifica l’impuls de la fàbrica de Lotte a Mont-roig del Camp
Comparteix
El director general d'Indústria de la Generalitat viatja a Seül per signar un acord de col·laboració amb totes les parts del nou projecte industrial
Notícia: La benzina escala a un nou màxim anual després de set setmanes d’encariment
Comparteix
El litre de sense plom 95 ja supera els 1,70 euros, la xifra més elevada des del novembre de 2022, mentre que el dièsel s'enfila un 1%

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa