La signatura d’hipoteques sobre habitatges es va desplomar un 23,2% durant el juny a Catalunya respecte del mateix període de l’any passat, fins a 5.336 firmes. Segons les dades de l’Estadística d’Hipoteques de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), es tracta de la segona xifra més baixa del 2023, per darrere del mes d’abril (4.477 signatures). No només cauen les operacions en comparació a l’any 2022, sinó que també ha retrocedit la firma d’hipoteques si es compara amb el mes passat, en concret un 7,3%. La caiguda de les signatures catalana ha estat més alta que la mitjana de l’estat espanyol, el que indica un retrocés en les operacions més gran que el del conjunt de l’Estat.

El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a l’estat espanyol va baixar un 21,9% el mes de juny passat respecte al mateix mes de 2022, fins a sumar 33.478 préstecs, amb un tipus d’interès mitjà que va seguir a l’alça, aconseguint el 3,19%, la seva xifra més alta des d’abril de 2017, segons les dades de l’INE. Amb el descens interanual de juny, la signatura d’hipoteques sobre habitatges encadena cinc mesos de taxes negatives, encara que la de juny s’ha moderat en gairebé dos punts respecte a la registrada al maig (-24%).

Els interessos hipotecaris continuen a l’alça

En un context de pujada dels tipus d’interès, l’INE constata que el tipus mitjà dels nous préstecs a Catalunya es va enfilar fins al 3,19%, el nivell més alt des de l’abril del 2017, és a dir, dels últims sis anys. Aquest augment es va situar lleugerament per sota la mitjana de l’estat espanyol. En concret, el tipus d’interès mitjà per al total de préstecs hipotecaris es va situar en el 3,50% al juny, la seva xifra més elevada des de novembre de 2014, amb un termini mitjà de 23 anys.

En el cas dels habitatges, l’interès mitjà va ser del 3,19%, el seu valor més alt des d’abril de 2017, amb un termini mitjà de 24 anys. Respecte a un any abans, el tipus d’interès mitjà per als préstecs sobre habitatge ha augmentat en 1,37 punts. És el tercer mes consecutiu en el qual el tipus d’interès supera el 3%.

Més notícies
Notícia: Syra Coffee, el cafè sostenible barceloní que vol “repensar” el sector
Comparteix
L'empresa de producte especialitat espera tancar l'any amb una cinquantena de botigues a tot l'Estat i afiança la seva aposta per la sostenibilitat"
Notícia: El Perte de Descarbonització Industrial es finançarà amb 400 milions
Comparteix
Es preveu que s'obri la convocatòria a finals de setembre i començaments d'octubre
Notícia: La inflació és dos punts més alta a les llars amb rendes baixes
Comparteix
El Banc d'Espanya admet que la capacitat de "respondre als xocs" de l'IPC varia en funció dels ingressos i l'edat
Notícia: La inflació repunta fins al 2,6% per l’encariment de la benzina
Comparteix
L'escalada del preu dels carburants consolida de nou la tendència alcista de l'IPC, tot i que la subjacent es modera

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa