Inditex torna a liderar el mercat de la roba convencional aquest primer semestre. Totes les marques de la companyia han registrat beneficis, el que ha sumat un total de 2.513 milions d’euros durant el primer semestre del seu exercici fiscal 2023-2024 (entre l’1 de febrer i el 31 de juliol), la qual cosa suposa un increment del 40,1% respecte al mateix període d’un any abans, segons ha informat aquest dimecres la companyia, que torna a aconseguir nous rècords amb els seus resultats. “Els resultats en aquest semestre demostren que el talent dels nostres equips consolida les millores en l’acompliment del model de negoci”, ha destacat el conseller delegat d’Inditex, Oscar García Maceiras.
La companyia ha aconseguit batre les seves pròpies xifres gràcies a l’augment de les vendes. En concret, van créixer un 13,5% i van aconseguir els 16.851 milions d’euros, amb una evolució “molt satisfactòria“. Destaca, sobretot, la botiga en línia, però també els increments en totes les àrees geogràfiques i en tots els formats. D’altra banda, les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 16,6%. El resultat brut d’explotació (Ebitda), per part seva, va créixer un 15,7%, fins a 4.663 milions d’euros, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va créixer un 30,2%, fins a 3.164 milions d’euros, i el resultat abans d’impostos un 39%, aconseguint els 3.252 milions d’euros.
Europa lidera el mercat de venda
Les vendes a l’Estat van representar un 14% del total del grup. Europa -sense l’estat espanyol- va ser la zona geogràfica amb més pes en les vendes, amb una quota del 47,8%. La van seguir Amèrica (19,4%) i Àsia (18,4%). Inditex també ha avançat que la col·lecció de tardor / hivern ha estat “molt ben rebuda” pels clients i les vendes entre l’1 d’agost i l’11 de setembre han crescut un 14% en comparació amb el mateix període de l’any passat. “La permanent aposta per la creativitat, la qualitat del producte i l’experiència del client, així com l’avanç decidit en sostenibilitat, conformen una estratègia que porta al nostre model de negoci a un nivell superior”, ha afegit García Maceiras.