El president de Pimec, Antoni Cañete, ha donat per fet que Josep Santacreu serà el nou president de la Cambra i, per tant, descarta que Eines de País repeteixi mandat. En aquest sentit, Cañete s’ha aferrat als resultats provisionals que es van fer públics el passat dimecres per considerar que no hi ha cap porta oberta a la negociació. Aquestes declaracions xoquen amb les que va fer la fins ara presidenta de la Cambra, Mònica Roca qui assegurava que encara hi havia espai pel diàleg. Cañete també ha considerat que la decisió de presentar-se amb Foment va ser “encertada” i que és una mostra d'”unitat d’acció” de l’àmbit empresarial. “Ha de ser l’avantsala de com hem de treballar en el nou govern a la Cambra”, ha afegit.
“Crec que tal com s’han configurat tant les propostes que s’han fet com els epígrafs i la llista patronal que vam configurar conjuntament Foment i Pimec i si no hi ha cap qüestió que alteri aquestes propostes i compromisos, Josep Santacreu serà el pròxim president de la Cambra de Barcelona”, ha comentat el president de la patronal. La candidatura de Santacreu, Va d’Empresa, va aconseguir un total de 26 epígrafs, mentre que Eines es va quedar amb 21. Pel que fa als cinc restants, van quedar en mans d’empreses independents, és a dir, que no havien expressat el seu suport per cap llista.
Així doncs, el dirigent patronal ha expressat la seva satisfacció pel resultat de les eleccions, després que més del 90% dels membres del ple seran pimes i en 26 dels 52 epígrafs hi seran representats socis de Pimec que van concórrer com a membres d’alguna de les candidatures; i ha aplaudit que els comicis se celebressin amb “normalitat i certa calma“. No obstant això, ha lamentat que la participació ahir no arribés al 3%. “Una de les anàlisis que hem de fer i ens hem de preguntar és la Cambra no és un àmbit on l’empresarial se senti cridat i ens hem de preguntar per què”, ha comentat. La participació en els comicis va ser del 2,8%, amb 21.409 vots emesos.
Les cadires de plata, en joc
A banda dels 52 membres escollits en els comicis, cal tenir en compte que també n’hi ha 6 designats per organitzacions empresarials -ja pactats entre Foment del Treball i Pimec- i 2 reservats per empreses que facin una aportació de 75.000 euros a l’any (les anomenades cadires de plata). Aquests dos últims seients actualment estan buits. En total, el ple el conformen 60 vocals.