Noves condicions en les indemnitzacions per retards en els vols

El TJUE resol un cas en què un viatger va mossegar altres passatgers i va agredir membres de la tripulació

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha conclòs que les aerolínies no estan obligades a pagar una compensació si un vol es retarda pel comportament conflictiu i perillós d’un passatger. El TJUE resol així un cas d’un vol que va arribar tard perquè un dels viatgers va mossegar altres passatgers i va agredir a membres de la tripulació. El TJUE ha defensat que les companyies aèries no són responsables d’aquest fet “extraordinari” i les exonera, en principi, de l’obligació de compensar pel retard ocasionat. Tot i això, els magistrats europeus recorden que l’aerolínia ha de garantir als passatgers com més aviat millor un transport alternatiu amb vols seus o d’altres companyies.

El TJUE respon així als dubtes d’un tribunal portuguès que estudia el cas d’un passatger afectat per aquesta circumstància. El viatger que reclama la indemnització va arribar 24 hores tard al seu destí final perquè en un dels dos vols tenia un passatger “rebel” que va mossegar a un altre passatger i va agredir a alguns membres de la tripulació que l’intentaven calmar.

El pilot va decidir parar a les Canàries per desembarcar el passatger i la companyia al·lega que aquest va ser el motiu del retard. Per contra, l’afectat es queixa si l’aerolínia hagués pres totes les mesures possibles, hauria arribat al seu destí final abans.

Nou comentari