Brussel·les investiga Facebook per abusos monopolístics en el mercat publicitari

La CE examina si la companyia utilitza dades d'altres empreses en anuncis classificats en línia

La Comissió Europea ha obert aquest divendres una investigació contra Facebook per sospites d’abusos monopolístics en el mercat publicitari. En un comunicat, l’executiu comunitari ha informat que està analitzant si la companyia ha violat les normes de competència comunitàries amb l’ús de dades que extreu dels anunciants per després competir contra ells en mercats com el d’anuncis classificats. “La Comissió analitzarà en detall si la posició de Facebook en les xarxes socials i la publicitat en línia perjudica la competència en mercats veïns en què Facebook també està en actiu, especialment en anuncis classificats en línia”, diu l’executiu comunitari.

L’executiu comunitari obre la investigació perquè sospita que Facebook utilitza les dades comercials que els anunciats han de proporcionar per publicitar-se en aquesta xarxa social per competir contra ells.

“Això s’aplica especialment en el cas dels anuncis classificats en línia, les plataformes en què molts consumidors europeus compren i venen productes”. Facebook competeix amb ells amb el seu propi servei de compra i venda de productes ‘Faceboook Marketplace’. Per aquest motiu, la Comissió Europea també examinarà si el fet que aquest servei estigui inclòs en la xarxa social li dona avantatge a l’hora d’arribar als consumidors i competir amb altres empreses d’aquest mateix àmbit.

El regulador de la competència del Regne Unit també ha obert aquest divendres una investigació pel mateix motiu i l’executiu comunitari vol treballar-hi conjuntament en aquest cas.

Nou comentari