El PSC i els comuns han iniciat aquest divendres una guerra contra TV3 a la primera Comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) d’aquesta legislatura. Tant Susanna Segòvia, dels comuns, com la socialista Beatriz Silva han preguntat per l’emissió del documental Pujol: els secrets d’Andorra. Segòvia l’ha titllat de “parcial” i ha preguntat si es preveu una sèrie documental sobre Pujol igual que ja es va emetre una sobre l’1-O anomenada El Judici. El PSC, amb Beatriz Silva com a portaveu de les queixes contra TV3, ha dit que en el documental sobre Pujol “se li rebaixa transcendència” al cas de la família de l’expresident i que “no compleix amb la missió de servei públic” ni amb el Llibre d’Estil de la cadena. Silva també s’ha queixat de la falta de contrast al documental, perquè mostra “una mateixa opinió de tots els participants”, i ha considerat excessiu el preu de compra. El director de TVC, Vicent Sanchis, ha replicat que la seva adquisició “no ha afectat “a la contractació d’altres documentals i s’ha defensat recordant que El Judici el va produir Mediapro i que un treball d’aquestes característiques no el poden assumir els serveis informatius de la cadena, perquè “suposaria deixar d’abordar altres temes”. A més, Sanchis ha subratllat que s’oferia una “visió completa” del cas, i la vicepresidenta de la CCMA Núria Llorach ha negat que la cadena hagi “blanquejat” en cap moment la figura de Pujol.
Vox ha debutat en la comissió avisant que estarà “vigilant” i que “més aviat que tard” tancarà la cadena. El seu diputat Alberto Terrades ha acusat TV3 “d’assenyalar a ciutadans no independentistes”, al que Llorach ha replicat que els professionals de la corporació “no amenacen, insten a la violència ni denigren ningú”.
El director de TVC ha tancat la seva intervenció assegurant que la programació infantil és una prioritat per la cadena i que la convocatòria de produccions impulsada conjuntament amb la Conselleria de Cultura la contempla.
Set milions de dèficit
La CCMA preveu generar aquest any un dèficit de 7 milions d’euros “si no es prenen mesures o hi ha aportacions extraordinàries” per pal·liar la caiguda d’ingressos, ha dit la seva vicepresidenta, Núria Llorach. A preguntes de Junts, ha afirmat aquest divendres que la corporació es troba en una situació “complexa”, amb el pressupost prorrogat i sense que aquest contempli la caiguda d’ingressos publicitaris prevista.
El 2020 es va aconseguir tancar l’exercici amb equilibri pressupostari, tot i l’impacte de la caiguda dels ingressos publicitaris pressupostats -10 milions menys-, pel pla de contenció i les mesures d’estalvi desplegades, i gràcies a les aportacions rebudes i una “certa recuperació” de publicitat a final d’any. També ha dit que ha tramitat a la Generalitat la proposta de contracte-programa per al període 2021-2024, i ha considerat necessari “fixar un marc de finançament estable”.