El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El CAC qüestiona que els periodistes de TV3 facin publicitat comercial
  • CA

 

El Ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha aprovat un acord que insta la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a obrir una reflexió sobre la publicitat feta pels seus professionals, segons ha informat l’organisme aquest dimarts en un comunicat. L’objectiu és trobar unes normes de conducta que siguin aplicables a tots els programes que inclouen continguts informatius, com ara els magazins, ja que el llibre d’estil concreta que els periodistes que treballen en l’elaboració i presentació de continguts “estrictament” informatius no poden fer publicitat ni participar en promocions comercials. És el cas dels Telenotícies, però no de programes de format magazín, que combinen informació amb entreteniment.

 

El CAC ha actuat arran de la presentació de diverses queixes sobre la presència en anuncis televisius de professionals dels mitjans de la CCMA. Les queixes es fonamenten en la confusió que pot generar als teleespectadors que professionals de la comunicació “vistos com a referents d’opinió o d’informació” apareguin fent prescripcions sobre marques comercials. 

 

En la mateixa línia, es posa en qüestió l’associació que es pot fer del prestador de serveis de comunicació audiovisual públic a marques comercials concretes, mitjançant la imatge dels seus professionals.

 

Segons el CAC, no existeix una norma específica que afecti els periodistes dels mitjans públics que presten la seva imatge a marques comercials, amb l’excepció d’un punt de la guia editorial del llibre d’estil que fa referència a les incompatibilitats dels professionals. És en aquest apartat on es prohibeix als periodistes de programes informatius aparèixer en anuncis comercials, però el CAC considera que hi ha programes híbrids que inclouen apartats informatius i són igualment “referència” tant informativament com d’opinió. 

 

En el ple del 21 de novembre el CAC va aprovar l’acord en què insta la CCMA a obrir una reflexió sobre aquest punt de la guia editorial, i prendre com a referent els programes que inclouen informació sobre l’actualitat, independentment del format.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa