El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Ensenyament xifra en un 11’71% el seguiment de la vaga de docents
  • CA

 

Segons les dades que ha recollit el Departament d’Ensenyament al 74% dels 2.899 centres públics afectats per la convocatòria de vaga, només l’11,71% dels 87.478 docents han secundat la protesta. El seguiment ha estat molt més alt a l’àrea metropolitana de Barcelona, i en alguns serveis territorials com el de Barcelona, gairebé s’ha arribat al 17% de seguiment, però en canvi a Lleida o Girona no s’ha superat el 9%. Així ho ha comunicat la secretària general del Departament, Núria Cuenca, que ha admès treballar per un pressupost amb més inversió de cara el 2019 i ha reconegut que caldrà negociar amb els sindicats sobre les prioritats. Pel Departament, l’objectiu és la millora de la qualitat d’atenció a l’alumnat.

 

Així, al Consorci de Barcelona s’ha registrat un 16,99 de seguiment de la vaga, mentre que al Maresme-Vallès Oriental ha estat del 13,69, al Vallès Occidental del 13,18, al Baix Llobregat del 13 i a Barcelona comarques, del 13,60. Aquestes són les àrees amb una major incidència, ja que a Lleida només un 5,60% dels mestres han secundat la protesta convocada per una part dels sindicats del sector, a Girona ho han fet un 8,96%, a Tarragona i Terres de l’Ebre un 9,12 i un 9,91 respectivament, mentre que a la Catalunya central, el seguiment ha estat del 9,48%. 

  

Núria Cuenca ha reconegut que els docents han estat un dels col·lectius que més ha patit la crisi econòmica però ha recalcat que els darrers tres anys, el Govern ha començat a revertir la major part de les retallades que tenien més incidència en les seves condicions laborals. En aquest aspecte, ha recordat que s’ha incrementat en 7.002 professors el nombre de professors des de 2016, s’ha incrementat en 800 el professora tals centres d’alta complexitat, s’han sumat més de 400 alumnes per a l’educació inclusiva, i s’ha reduït una hora la jornada lectiva dels professors, a més de cobrir les substitucions des del primer dia de baixa. Per això, considera que s’ha fet un ”gran esforç i compromís” per revertir les retallades. 

  

La secretària general del Departament d’Ensenyament ha admès però, que encara calen ”més recursos i inversió” i per això ha qualificat ”d’ambiciós” l’objectiu del Departament. Tot i que no ha concretat, Cuenca ha explicat que en els pressupostos del 2019 es preveuen millores en les condicions laborals dels docents però principalment en la qualitat de l’atenció a l’alumnat. Per això, per exemple, ha especificat que una des les prioritats és dotar dels recursos necessaris l’escola inclusiva, ja que després del decret aprovat el 2017 que la regula, s’ha hagut de desplegar amb pròrroga pressupostària . Per Cuenca, més inversió en aquesta línia també és més personal en aquesta direcció. 

  

Cuenca doncs, ha fixat que la millora de la qualitat de l’atenció de l’alumnat és la prioritat del Govern i que el Departament negociarà amb els sindicats quina de les seves reivindicacions o prioritats té més incidència té en aquest aspecte. ”Si coincidim que la millor manera de garantir l’excel·lència del sistema és reduir l’hora lectiva, doncs ens haurem de posar d’acord amb això”, ha especificat Cuenca. La secretària general del Departament però, ha insistit en la necessitat de negociar per decidir ”on podem invertir millor”. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa