MónEconomia
El 31% dels punts de càrrega per a vehicles a Catalunya romanen inoperatius
  • CA

Prop d’un de cada tres carregadors per al vehicle elèctric a Catalunya a l’estat romanen inoperatius. Segons un recent informe de la patronal sectorial Anfac, unes 1.636 electrolineres al conjunt del territori català encara no s’han posat en servei, prop del 32% del total de la infraestructura disponible, que supera de poc les 5.200 aparells. L’informe de la patronal especifica diverses causes per a aquesta manca d’activitat: els punts no operatius estan avariats, pateixen d’un mal estat per l’ús i l’exposició o no s’han pogut connectar encara a la xarxa de distribució elèctrica. Amb tot, Catalunya roman com el territori de tot l’Estat amb un millor desplegament de punts de recàrrega per al vehicle elèctric. El segon, la comunitat Autònoma Madrilenya, es manté lleugerament per sobre dels 3.000 punts de càrrega, dels quals prop de 1.160 estan fora de condicions d’ús.

Al conjunt de l’Estat espanyol, la taxa de punts inoperatius es queda en el 26%, amb uns 8.870 carregadors sense funcionament d’una infraestructura de més de 25.000. Amb tot, comptant els que no operen correctament, l’Estat es manté encara molt lluny dels objectius marcats per al 2023. Segons marca la mateixa patronal, i a fi d’arribar a les metes d’electrificació del parc mòbil establertes per la Comissió Europea, el conjunt del territori espanyol necessitaria un total de 45.000 punts en acabar l’any, una fita aparentment inabastable atès que només s’han posat en funcionament uns 7.000 en els primers onze mesos de l’any. També llunyans apareixen els objectius per al 2025 i el 2030: en dos anys, l’Estat hauria de comptar amb més de 90.000 punts de recàrrega; mentre que a finals de la dècada la xifra hauria de fer un salt difícilment imaginable si es pren com a referència el ritme actual, amb uns 300.000 punts en funcionament.

Penetració insuficient d’elèctrics

Similar és la situació de la demanda i adquisició de vehicles electrificats. Segons les dades d’Anfac, el parc mòbil espanyol compta amb poc menys de 80.000 cotxes elèctrics purs o híbrids endollables, un 42% de l’objectiu marcat per al 2023, d’uns 190.000 automòbils amb propulsió alternativa. Amb aquesta dada, els llindars marcats per al 2025 i el 2030 semblen impossibles d’abastar: mentre que en dos anys la base de vehicles privats elèctrics de l’Estat hauria d’escalar fins a les 372.000 unitats, a principis de la pròxima dècada hauria de fregar les 790.000. El ritme de penetració del producte, segons els fabricants, és “Insuficient”. Segons el director general de la patronal, José López-Tafall, l’Estat “avança en l’electrificació a un ritme més lent que els socis europeus, i serà difícil assolir els objectius de descarbonització”, en tant que, amb el rendiment actual del sector, no s’arribarà als 100.000 nous cotxes l’any, la velocitat necessària per complir amb els reptes comunitaris de la dècada.

Més notícies
Notícia: El 36% de les empreses catalanes tenen problemes per cobrir vacants
Comparteix
Més de la meitat de les empreses hostaleres ha tingut dificultats per contractar aquest any
Notícia: L’impost a les energètiques aprofundeix les pèrdues de Cepsa fins als 116 milions
Comparteix
La companyia atribueix els números vermells a l'impost a les energètiques malgrat la intensa caiguda del benefici net ajustat fins al setembre
Notícia: La mala planificació de Madrid, la tomba del corredor mediterrani
Comparteix
Els experts apunten que l'únic destí que li espera al corredor mediterrani és el col·lapse
Notícia: Catalunya ja ha captat quasi 10.000 empreses estrangeres
Comparteix
Catalunya és el tercer territori d'Europa en el qual es creen més llocs de treball vinculats a inversions estrangeres

Comentaris

  1. Icona del comentari de: El Follet Tortuga a novembre 16, 2023 | 16:19
    El Follet Tortuga novembre 16, 2023 | 16:19
    Aquesta notícia que, en qualsevol país europeu, faria caure la cara de vergonya a la classe política, a Catalunya encara els deu fer riure. Quina colla d'incults i corruptes
  2. Icona del comentari de: . a novembre 16, 2023 | 21:47
    . novembre 16, 2023 | 21:47
    Si tingues exit el cotxe electric, tindriem problemes grossos els que ja el tenim! No trobariem on carregar!
  3. Icona del comentari de: Kinet a novembre 17, 2023 | 00:39
    Kinet novembre 17, 2023 | 00:39
    Jo lo q veig molts de punts de recarrega buits i en bon funcionament,no hi ha xap cotxe recarregant a supermercats betzineres etc etc

Respon a . Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa