MónEconomia
El Parlament rebutja la pista marítima per a l’aeroport del Prat

La proposta de construir una pista marítima per a l’ampliació de l’aeroport del Prat ha tingut molt poc recorregut. Si fa poc més d’un mes un grup d’experts es reunia per exposar aquesta innovadora proposta, aquest dijous el Parlament l’ha desestimat. Així doncs, la pista al mig del mar, a 1.500 metres de la costa i a l’alçada suficient per no interferir en l’onatge de la costa barcelonina ja no serà una realitat, ja que el mateix govern català no ha vist clara la seva implementació ni tampoc el seu pressupost, una inversió d’uns 2.200 milions d’euros. Per contra, però, tots els grups han votat en contra de la iniciativa, excepte Junts, Cs i PP, que s’han abstingut.

L’aeroport del Prat està en boca de tothom després que AENA proposés ampliar-lo per convertir-lo en un centre logístic d’excel·lència i millorar-ne l’activitat, ja que la funcionalitat de l’aeroport no és suficient per a la quantitat de viatgers que rep cada dia. Evidentment, aquesta ampliació havia d’afectar els territoris fronterers amb l’aeroport, el que va acabar per desestabilitzar el projecte i buscar noves alternatives. Finalment, el Parlament ha votat a favor de la millora del transport públic de l’aeroport i en connexió amb altres zones estratègiques. En matèria de mobilitat al Baix Llobregat, el mateix text insta el Govern a estudiar l’ampliació de la xarxa de tramvia per millorar la connexió amb el transport públic a diferents punts de la comarca.

Els pobles millor connectats de Catalunya

Entre altres, una de les propostes és fer arribar el Trambaix a Molins de Rei i estudiar la connexió amb Sant Vicenç dels Horts i Pallejà. D’altra banda, el Parlament ha aprovat instar el Govern a prioritzar la mobilitat en bus amb carrils Bus-VAO a la B-23, entre Castelldefels i Barcelona, i a l’A2. La mateixa moció debatuda al ple ha acordat seguir promocionant el transport en bicicleta, i a ampliar la xarxa d’aparcaments segurs a les principals estacions de transport públic. També reclama que es desplegui el Pla Director Urbanístic d’aparcaments d’intercanvi al Baix Llobregat, i que s’hi reservin places exclusives per als usuaris del transport públic.

En paral·lel, la cambra ha acordat demanar al Govern que presenti en un màxim de sis mesos el projecte d’integració urbana de la C-31 al pas per Castelldefels, Gavà i Viladecans. Pel que fa als FGC, la majoria de grups han aprovat demanar a la Generalitat que analitzi una ampliació de freqüències a la línia Martorell-Manresa-Igualada.

Més notícies
Imatge aèria de com seria la pista de mar de l'Aeroport del Prat difosa pels promotors / Cedida

VÍDEO | Així podria ser la nova pista marítima de l’aeroport del Prat

Notícia: VÍDEO | Així podria ser la nova pista marítima de l’aeroport del Prat
Comparteix
Els experts que han proposat l'alternativa asseguren que és més respectuosa amb el medi ambient
Cues a l'Aeroport per la vaga de Ryanair / EP

Les aerolínies low cost eternitzen el conflicte laboral: “És al seu ADN”

Notícia: Les aerolínies low cost eternitzen el conflicte laboral: “És al seu ADN”
Comparteix
La negativa negociadora de Vueling, Ryanair o Air Nostrum manté les vagues pels convenis col·lectius en un sector que encara pateix els efectes de la pandèmia
L'Aeroport del Prat / ACN

Foment reclama ampliar l’aeroport per situar Barcelona a la lliga de metròpolis mundials

Notícia: Foment reclama ampliar l’aeroport per situar Barcelona a la lliga de metròpolis mundials
Comparteix
Sánchez Llibre ha apostat per doblar els vols intercontinentals a l'aeroport del Prat i així sumar 5 milions més de passatgers l'any
L'exlíder d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida, en una imatge d'arxiu del 2019 / ACN

Aena encarrega a Duran i Lleida la gestió d’onze aeroports del Brasil

Notícia: Aena encarrega a Duran i Lleida la gestió d’onze aeroports del Brasil
Comparteix
L'exlíder d'UDC deixa el càrrec de conseller de la companyia pública espanyola i dirigirà els aeròdroms brasilers que la firma ha adquirit

Comentaris

  1. Icona del comentari de: llàstima a març 24, 2023 | 10:51
    llàstima març 24, 2023 | 10:51
    Quan s'hagin carregat la Ricarda, i l'alegria dels veïns es faci palesa per culpa del soroll i la contaminació, tornarà a aparèixer aquesta opció. Però ja serà massa tard. La pregunta clau és: a quí no li interessa?
  2. Icona del comentari de: Manel BCN a març 24, 2023 | 12:42
    Manel BCN març 24, 2023 | 12:42
    Al Parlament abunda el frikisme, poca cosa farem..
  3. Icona del comentari de: Josep a març 24, 2023 | 17:40
    Josep març 24, 2023 | 17:40
    En aquest és país del no, no a l'aeroport, no a la b40, no al hard rock, no a la linia de FGC, no, no, no, estem bloquejats per una estúpida visió del món que preten decrèixer...som conscients del país que deixem als nostres fills i nets? serà un solar ruinós, mentre les regions que ens envolten es freguen les mans.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa