MónEconomia
Els treballadors estrangers a Catalunya s’han duplicat en els darrers 10 anys

Un nou informe publicat per la patronal catalana Foment del Treball destaca que els treballadors estrangers s’han convertit en un dels pilars fonamentals del mercat laboral català i s’han duplicat en la darrera dècada, creixent en prop de 400.000 treballadors en els últims 10 anys. Segons la patronal catalana els treballadors estrangers representen 1 de cada 5 ocupats i sumen ja 773.000 persones dins del mercat laboral català.

En una roda de premsa Foment destaca que l’ocupació estrangera a Catalunya ha augmentat dràsticament el seu pes i han passat de representar el 12,4% l’any 2016 a assolir el 20% actual, augmentat 7,6 punts percentuals. En declaracions recollides per l’ACN el president de la Comissió de Relacions Laborals i Recursos Humans, Luis Pérez, ha destacat que aquest augment dels treballadors estranger al territori català ha permès que s’hagi pogut “absorbir el creixement de l’ocupació” i ha volgut destacar que la mà d’obra estrangera juga un paper fonamental per al mercat laboral català. “L’economia necessita aquesta aportació per continuar creixent”, ha etzibat.

Des de Foment del Treball destaquen que la gran majoria d’aquests treballadors estrangers que han arribat a Catalunya provenen des de l’Amèrica Central i del Sud (45,7%). Unes xifres que difereixen de les registrades a l’Estat espanyol, amb treballadors provinents de l’Àfrica (21,1%) i d’Àsia i Oceania (11,9%) i un 12,4% de treballadors provinents de països de dins de la Unió Europea.

Un treballador carregant una furgoneta | Jordi Borràs (ACN)

L’augment dels treballadors estrangers no suposa un problema

En l’informe, i en la roda de premsa posterior, la patronal catalana ha volgut destacar que la regularització de migrants proposada pel govern espanyol permetrà que hi hagi un “percentatge elevat” de persones que s’incorporaran a l’economia formal del país després de regularitzar la seva situació i ha volgut recordar que l’augment dels treballadors estrangers no suposa un problema per al mercat laboral del país, ja que segons ha destacat Pérez els principals reptes els quals ha d’afrontar el mercat laboral català són “l’absentisme i la manca de talent”, motiu pel qual es demostra que s’han d’incorporar nous perfils al mercat laboral català.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Xavier a maig 08, 2026 | 22:23
    Xavier maig 08, 2026 | 22:23
    Es evident que cal omplir determinats perfils amb immigració, però d'aquí a alegrar-se dient que els llocs de treball no qualificats (hostelería majoritàriament) han de ser un pilar de l'economia, és no entendre que l'esforç ha de ser reforçar la investigació, R+D I la innovació industrial amb llocs qualificats per millorar la societat i evitar la fuga de talent format a casa i revertir el fet que un 12 % del PIB segueixi provenint del turisme.
  2. Icona del comentari de: Papageno a maig 10, 2026 | 13:13
    Papageno maig 10, 2026 | 13:13
    Deu ser per aixo que l'esquerra demana refugees welcome i la dreta vol limitar la seva entrada. Ai, pero no era que la dreta afavoreix l'arribada per abaixar els sous als treballadors i rebentar les prestacions socials i l'esquerra defensa que es privilegii el lumpenproletariat a la salut dels impostos que paguen els treballadors, els jubilats i la classe mitjana, perque ja sabem que el rics no paguen una merda?.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa