Wallbox va registrar unes pèrdues de 28,28 milions d’euros en el tercer trimestre. Tot i això, ha millorat els resultats, davant els 29,8 milions que va perdre el mateix període de l’any passat, segons ha informat aquest dijous la companyia. Així, l’empresa dedicada a la fabricació de carregadors per a vehicles elèctrics ha reduït el resultat negatiu un 5,3% anual. Pel que fa als ingressos, es van situar en els 32,5 milions, en línia amb el trimestre anterior, que va ser d’uns 33 milions però un 26,3% inferior al mateix període del 2022. D’altra banda, l’empresa ha destacat que ha aconseguit uns marges bruts del 35%, un 5,3% més que el trimestre anterior.
En una trucada amb inversors aquest dijous, el CEO de Wallbox, Enric Asunción, ha subratllat que la companyia espera fer un breakeven al primer trimestre de l’any que ve. Si es compara amb el trimestre anterior, entre juny i setembre les pèrdues van ser de 31 milions d’euros. A més, la companyia també ha remarcat l’increment del 285% en el nombre de carregadors venuts en el segment públic, mentre que els ingressos ho van fer en un 350%, en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Col·laboracions per fer créixer el negoci
Fa poques setmanes, la companyia liderada per Asunción va anunciar la compra de l’alemanya ABL per 15 milions d’euros amb l’objectiu d’impulsar les vendes del grup i accelerar el seu pla de negoci en un mercat clau en el sector automobilístic com és l’alemany. Segons l’empresa, aquesta operació també ha de permetre “avançar en el seu camí cap a la rendibilitat”. D’altra banda, Wallbox també ha signat una col·laboració amb Kia America per oferir el carregador bidireccional Quasar 2 juntament al nou SUV elèctric EV9 a partir del 2024.