Seat ha afirmat ser “més forts que mai”. Així doncs, la marxa catalana desmenteix les declaracions del CEO de la seva matriu Volkswagen, Thomas Schäfer, qui assegurava que la marca desapareixeria i seria substituïda per Cupra. Davant l’allau de notícies després de les declaracions del conseller delegat, Seat s’ha vist obligada a enviar un comunicat on afirma que continuaran treballant sota la marca. De fet, la companyia ha anat més enllà i ha especificat que pretén oferir noves formes de mobilitat per als joves, com el sharing, les subscripcions i la micromobilitat.
En un comunicat, la icònica empresa ha celebrat que compten actualment amb la “millor gamma de productes de la seva història” i té una cartera de comandes molt elevada. En aquest sentit, han volgut demostrar que continuen sent una marca molt forta a l’estat espanyol i com a tal no perdran la seva posició. És per això, doncs, que el comunicat reitera la supervivència de la marca: “Ara que la situació dels semiconductors ha començat a normalitzar-se, les vendes des de principi d’any han crescut un 18%, aconseguint els 199.000 cotxes venuts”, han apuntat.
Tot i això, Schäfer no ha estat la primera persona a llançar la possibilitat que Seat desaparegui. El mateix director executiu de Cupra, Wayne Griffiths, també havia reflexionat sobre el paper de Seat i com Cupra acabaria substituint la marca. Amb tot, doncs, sembla que alguns executius no veuen clara la supervivència de la marca, però Seat assegura que no té cap intenció de desaparèixer.
Nous models que corroboren la versió
L’empresa pretén actualitzar els models de Seat Ibiza, Arona i León “per a continuar oferint cotxes híbrids endollables i de baix consum fins al final de l’era de la combustió”. Han assegurat que el moment de l’electrificació de Seat “arribarà i serà diferent”, per la qual cosa l’empresa està desenvolupant el seu futur.