MónEconomia
Renfe prepara una denúncia contra Ouigo per pràctiques anticompetitives

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat que Renfe prepara una denúncia contra Ouigo davant la Comissió Europea. La denúncia es fa per les suposades pràctiques anticompetitives en el marc de la liberalització de l’alta velocitat que es va posar en marxa a finals del 2020. El ministre ha concretat diverses vegades que no presentaran la denúncia davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), com seria l’habitual, sinó que l’elevarà a instàncies superiors com la Comissió Europea. “Volem anar a la Comissió Europea i que es pronunciï“, ha reblat durant una entrevista a Onda Cero aquest dijous.

El ministre de Transports del govern espanyol, Óscar Puente, durant una sessió de control al Congrés dels diputats / Eduardo Parra - Europa Press
El ministre de Transports del govern espanyol, Óscar Puente, ha anunciat que Renfe denunciarà Ouigo davant la Comissió Europea per pràctiques anticompetitives / Arxiu, Eduardo Parra – Europa Press (EP)

Problemes que venen de lluny i no s’han solucionat

Fa només uns mesos, Puente ja va demanar “responsabilitat” a la filial espanyola d’SNCF pel seu model de negoci, que considerava que es basava en el ‘dúmping de preus’. Les crítiques també van anar dirigides a l’operador hispanoitalià Iryo. El ministre considerava que les pràctiques de les dues operadores “arrosseguen Renfe a tenir mals resultats”. Finalment, les crítiques s’han traduït en una futura denúncia contra les dues empreses d’origen francès i italià que fan perdre “una quantitat de diners tremenda”. A més, Puente també carrega contra la “falta de reciprocitat” de França, que dificulta l’entrada de Renfe al seu mercat.

Un tren Ouigo / EP
Renfe denunciarà Ouigo davant la Comissió Europea per pràctiques suposadament anticompetitives, segons ha anunciat el ministre de Transports, Óscar Puente / Europa Press (EP)

Comentaris

  1. Icona del comentari de: sofert usuari a juny 27, 2024 | 14:52
    sofert usuari juny 27, 2024 | 14:52
    Encara més problemes amb els trens?. Valdrà més que ens en anem oblidant i utilitzem autobusos o el cotxe particular; malgrat la congestió del trànsit se'n fa sempre més via.
  2. Icona del comentari de: Catala a juny 27, 2024 | 16:59
    Catala juny 27, 2024 | 16:59
    volem trens gestionats a catalunya fora renfe i adif d"catalunya.
  3. Icona del comentari de: Pol a juny 27, 2024 | 19:48
    Pol juny 27, 2024 | 19:48
    El què s'ha de denunciar, a banda de que la mobilitat en ferrocarril encara depengui de Madrid, sigui un servei centralitzat devers Madrid i no sigui encara traspassat, son els noms de les "companyies" que operen els trens espanyols que circulen pel nostre país, a banda del ja ridícull aVe del 1990... "ouigo", "iryo", "avlo"... prenen als usuaris per ximples ? No han trobat ni els hi han permès noms més ridículs ? Qui redacta aquesta merdeta de noms ? Resulta que a aquest costum ximplet en diuen naming, una altra collonada dels temps actuals. Si ouigo és de la Sncf; iryo es operada per Trenitàlia i aylo de Renfe, no podien haver trobat noms millors ?
  4. Icona del comentari de: Jomateix a juny 27, 2024 | 19:57
    Jomateix juny 27, 2024 | 19:57
    Les mafies espanyoles i la absencia de lliure mercat…no son noticia. Al país de la picaresca el frau i la corrupció la manada energética bancaria i ferroviaria fa el que vol.

Respon a Pol Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa