Les ulleres són un dels complements més essencials a la vida de moltes persones. També es converteixen en el primer que veu algú quan et coneix. És per això que Josep Dosta va decidir emprendre construint la seva pròpia marca d’ulleres, Woodys, que no només busquen convertir-se en l’element essencial en la vida de moltes persones sinó que, a més, volen ser el més sostenible. Amb la seva aposta per les ulleres de fusta i altres materials reciclables, la companyia de Vic ja ha aconseguit tenir presència a uns 72 països del món i tanca el 2023 amb una facturació de 17 milions d’euros: “Les ulleres són el primer que veus d’una persona quan hi parles. No veus les sabates, els pantalons o la bossa de mà. El primer que veus és la cara”, explica el fundador.
Des d’una òptica flotant a Pol Nord fins a una botiga luxosa de Dubai, Woodys s’ha fet un lloc en les òptiques de mig món gràcies a la seva aposta per la sostenibilitat i els dissenys originals. L’ambició de Dosta, el fundador i CEO de Woodys, és convertir la marca vigatana en una companyia “global”, “arribar a ser una de les millors marques d’ulleres del món”. Acaben d’obrir mercat a llocs com Azerbaidjan o Guatemala, però esperen entrar amb força a nous mercats com el de Sud-amèrica.
En total, Woddys Eyewear és present a 15.000 punts de venda de 72 països del món. El seu mercat més fort és l’europeu, però també venen molt a Austràlia o Canadà, explica Josep Dosta. També en altres indrets com l’Àfrica les seves ulleres són molt valorades, “perquè els agrada molt el color”. L’empresa explica que intenta adaptar-se tant com és possible a tots els mercats. “Cada mercat té la seva casuística i per exemple a Àsia per la forma del nas necessiten un tipus de pont diferent que se’ls adapti millor”, explica. Aquest any també han començat a obrir-se camí a Aràbia Saudí, Egipte, Dubai o Qatar.
Un públic molt femení
Tot i que la marca ven de manera molt heterogènia, sí que és cert que té molta més presència en la moda femenina que en la masculina. El seu públic principal són bàsicament dones, en un 70%, que se situen en una franja d’edat d’entre els 28 i 50 anys. Amb tot, Dosta apunta que cada dia la col·lecció d’home que tenen “es ven millor”. “Anem veient com cada dia l’home també s’atreveix a portar coses diferents. I també va molt per països. A Itàlia o França l’home porta ulleres de disseny molt més divertides. En canvi, a Espanya tendim a ser més bàsics. Depèn de cada mercat”, assenyala.
L’aposta per Vic i no Barcelona
Situar la companyia a Vic -el lloc de naixement del seu fundador- o fer-ho a Barcelona va ser una decisió que es va prendre a consciència. Tal com explica el fundador, sabia que en certa manera a Barcelona podria aconseguir les coses més ràpid que a Vic i a la vegada hi havia més oportunitats. “Pensava que a Barcelona seria més fàcil trobar perfils com dissenyadors o gent de màrqueting, i també perquè quan ve gent de tot el món Barcelona és més pràctic“, puntualitza. Però la qualitat de vida que té a Vic, assegura, “a Barcelona no la podria tenir”. A més, el fet que empreses grans en l’àmbit mundial tinguessin empreses en pobles petits, com el grup Inditex a Arteixo (Galícia), el va animar a prendre aquesta decisió. “Realment m’he adonat que és molt millor poder tenir una empresa en una ciutat petita que no tenir-la a Barcelona, pel tema de costos, però també per aspectes com la fidelitat dels treballadors”. I al final, “de Barcelona aquí trigues una hora”, rebla.