Ebro, que forma part de la marca comercial d’EV Motors, reactivarà oficialment aquest dissabte la producció de vehicles en l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ara rebatejada com Ebro Factory, amb la fabricació del S700, el primer model del grup. La companyia automobilística assegura que l’inici de la fabricació “simbolitza la reindustrialització de la planta, l’inici de la recuperació dels llocs de treball compromesos en la Mesa de Reindustrialització, el març de 2023, i el rellançament de la mítica marca espanyola Ebre”. Així doncs, amb l’acte d’aquest dissabte, on, entre d’altres, hi participarà el president de la Generalitat, Salvador Illa, l’antiga planta de Nissan torna a posar-se en marxa després de gairebé tres anys d’inactivitat.
El 16 de desembre de l’any 2021, Nissan va produir el seu últim vehicle en la factoria de la Zona Franca després de 41 anys d’operacions del grup asiàtic a la ciutat. En aquell moment, el tancament de la planta i dels centres de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca van deixar prop de 2.500 treballadors sense feina. Anys després, la companyia Ebro ha acabat fent-se càrrec de la planta, i ha promès generar fins a 1.250 llocs de treball -és a dir, la meitat dels que es van perdre el desembre de 2021. De moment, Ebro iniciarà les seves operacions amb la fabricació dels models S700 i S800, que comptaran, cadascun, amb dues versions, una de gasolina i una altra híbrida endollable.

Continuar augmentant la producció
Amb la posada en marxa de nou de la planta de la Zona Franca la companyia preveu continuar augmentant la seva producció. Durant la primera part de l’any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i, a finals de l’any vinent, preveuen tenir llesta una versió d’aquest mateix model, però de “tamany reduït”, ja que està previst que Chery ja hagi començat a fabricar el model Omoda 5 EV. Segons les previsions actuals, EV Motors estima que, a partir d’ara, l’empresa tingui un creixement molt significatiu en les vendes totals. De fet, confia que les vendes passin dels 36 milions d’euros esperats a tancament de 2024 fins als més de 1.918 milions d’euros esperats per a 2029.