Els acomiadaments a les empreses tecnològiques continuen. L’última a sumar-se a la tendència és la plataforma de producció i distribució de música en ‘streaming’ Spotify que ha anunciat aquest dilluns que acomiadarà el 17% de la seva plantilla. Això suposarà l’extinció dels contractes de més de 1.500 persones, a conseqüència de l’impacte de la desacceleració del creixement i l’encariment del cost de capital. La plataforma, que a principis d’aquest mateix any ja va escometre una ronda d’acomiadaments que va afectar el 6% de la seva plantilla i a l’estiu va suprimir centenars d’ocupacions en la unitat de pòdcast, ha assegurat que la seva estructura de costos “continua sent massa gran”, malgrat els esforços per reduir-los durant aquest últim any.
“Debatem fer reduccions més petites al llarg de 2024 i 2025. No obstant això, considerant la bretxa entre el nostre estat objectiu financer i els nostres costos operatius actuals, vaig decidir que una acció substancial per a corregir els nostres costos era la millor opció per a aconseguir els nostres objectius”, ha explicat Daniel Ek, conseller delegat de Spotify.
L’empresa surt dels números vermells
Pel que fa als resultats de la companyia, durant el tercer trimestre la tecnològica sueca va obtenir uns beneficis nets de 65 milions d’euros durant el tercer trimestre de l’any. Una dada substancialment millor que les pèrdues de 166 milions d’euros registrades en el mateix període de l’any anterior. Aquest resultat es deu al fet que els ingressos van augmentar un 10% entre juliol i setembre, fins als 3.357 milions d’euros, mentre que els costos només ho van fer en un 8,14%, fins als 2.472 milions.
Del total de facturació, 2.910 milions van correspondre amb les quantitats abonades pels usuaris amb subscripcions prèmium, un 9,7% més, mentre que els altres 447 milions van correspondre a la publicitat servida als usuaris que usen gratuïtament l’aplicació, un 16% més. El nombre d’usuaris entre juliol i setembre va ser de 574 milions, un 25,8% més que fa un any. D’aquesta xifra, 226 milions d’usuaris eren de pagament, mentre que altres 361 milions utilitzaven l’aplicació de manera gratuïta.
Respecte als costos, els de venda i màrqueting van ser de 355 milions d’euros, un 17,8% menys que fa un any, mentre que els generals i administratius van ser de 129 milions, un 19,3% menys. La partida de recerca i desenvolupament (R+D) va caure un 4,4%, fins als 369 milions d’euros.