Les retallades de personal d’Amazon anunciades durant el mes d’octubre tindran un gran efecte a la seu corporativa de la companyia a Barcelona. Més concretament, l’empresa estatunidenca vol acomiadar 978 treballadors de les oficines corporatives de Barcelona, el que representa el 80% dels afectats per l’ERO de 1.200 empleats que es va anunciar. La resta dels treballadors acomiadats serien de les oficines de Madrid, però la xifra encara és desconeguda.
Aquest dilluns ha tingut lloc la primera reunió entre Amazon i els representants sindicals, quan la companyia ha posat sobre la taula la xifra d’acomiadaments que planteja per a Barcelona “per causes tècniques, organitzatives i productives”, segons ha avançat ‘Ser Catalunya’.
Els treballadors que es veurien afectats per aquests acomiadaments són els que treballen com a teleoperadors d’atenció telefònica i també el personal TIC de les oficines de la companyia ubicades al barri de Poblenou de Barcelona. Segons les dades presentades pels sindicats, aquest ERO afectaria més d’un 30% dels treballadors de les oficines corporatives d’Amazon a la capital catalana. Els empleats del ‘call center’ atenen sobretot als proveïdors, mentre que els treballadors de tecnologies de la informació i la comunicació fan tasques d’informàtica, traducció, fiscalitat, comprovacions d’identitat i gestió de dades.

Recol·locació dels treballadors afectats
Des de CCOO, el sindicat majoritari a la taula negociadora, apunten que estan “revisant la documentació” de l’ERO i asseguren que lluitaran per reduir el nombre d’acomiadaments, recol·locar els treballadors afectats en altres departaments o centres i prioritzant les sortides voluntàries. A més, le responsable del sindicat en el sector de Contact Center a Amazon, Erik Carrión, ha afegit que ha vist “bona voluntat” d’acostar posicions per part de l’empresa en aquestes negociacions. Les dues parts tornaran a reunir-se el pròxim dijous 20 de novembre, i disposen d’un mes, fins al 17 de desembre, per negociar i arribar a un acord final.
A nivell estatal, s’espera que l’ERO afecti fins a 1.200 treballadors, entre les oficines de Barcelona i Madrid. La multinacional emmarca el reajustament de plantilla en la retallada de 14.000 persones que la multinacional farà a escala global en la part administrativa del negoci. Amazon España té actualment 28.000 empleats.
