MónEconomia
La venda d’energia fa caure un 2,5% la xifra de negoci empresarial el maig

La xifra de negocis de les empreses va baixar un 2,5% el mes de maig passat respecte al mateix mes del 2022. Aquesta tendència a la baixa ja suma dos mesos seguits de descensos, després de trencar a l’abril amb 25 mesos consecutius d’alces interanuals, segons l’Índex de Xifra de Negocis Empresarial (ICNE) publicat aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Tots els sectors van presentar taxes interanuals negatives al maig, excepte el dels serveis, que va elevar les seves vendes un 6,2% interanual. Entre els descensos, el més pronunciat va ser el subministrament d’energia elèctrica i aigua, que va retallar les seves vendes un 27,1%.

Segons s’extreu de les estadístiques, el segon sector que segueix de molt a prop a l’energia és la indústria, que va disminuir la seva facturació un 2,8% respecte al mateix mes del 2022, i el comerç, que va vendre un 1,2% menys respecte a maig del 2022. Pel que fa a la facturació general -corregida d’efectes estacionals i de calendari- la facturació de les empreses va descendir un 2,7% interanual el mes de maig passat, taxa 2 dècimes inferior a la d’abril. Tot i això, el descens més gran de la sèrie corregida va ser també per al subministrament d’energia elèctrica i aigua (-25,3%), seguit de la indústria (-3,6%) i el comerç (-1,3%). Per contra, els serveis van incrementar la seva facturació un 5,5%.

Augmenten les vendes mensuals

En valors mensuals i dins de la sèrie corregida, la facturació empresarial va augmentar al maig un 0,3% i trenca amb dos mesos consecutius de descensos després del registrat al març i abril (-0,2% i -2,5%, respectivament). Només el sector serveis i la indústria van elevar les seves vendes en el cinquè mes de l’any, amb un avanç del 0,6% i 1,3%, respectivament. La resta de sectors van retallar la seva facturació, especialment el subministrament d’energia elèctrica i aigua (-5,4%). El comerç, per part seva, va registrar un descens de les seves vendes més moderat, del 0,4%.

Més notícies
Notícia: Eleccions generals i desobediència al dret europeu
Comparteix
"No és cap novetat que els nostres legisladors sovint obliden que les mesures normatives que adoptin han d’ajustar-se en tot moment a les disposicions comunitàries"
Notícia: Guerra de partits per les pensions el 23-J: expandir o ofegar
Comparteix
Els partits catalans asseguren que un sistema de pensions en una Catalunya independent sí que seria sostenible
Notícia: El sector privat lidera “amb diferència” la construcció d’habitatge social
Comparteix
Els promotors privats han creat entre el 60% i el 80% dels pisos de protecció oficial de l'última dècada a Catalunya, segons un informe de la UPF
Notícia: El Barça promocionarà el teixit empresarial català als Estats Units
Comparteix
La gira d'estiu del conjunt blaugrana servirà per reivindicar Catalunya com a oportunitat d'inversió davant destacats directius de les big tech

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa