El Barça aprofitarà la seva gira de pretemporada pels Estats Units per fer promoció de l’ecosistema empresarial català. El club blaugrana col·laborarà amb l’Agència Catalana de Turisme i l’agència per a la competitivitat de l’empresa Acció per incentivar la captació d’inversions internacionals i de nous esdeveniments professionals per a Barcelona. En aquest sentit, la Generalitat i el club organitzaran dos actes promocionals a San Francisco i Los Angeles als quals hi assistiran fins a 65 directius de grans multinacionals tecnològiques estatunidenques.
El programa portarà com a títol Color your business, i buscarà nous canals d’inversió estrangera en alguns dels àmbits estratègics per a l’economia catalana a mitjà termini, com ara el sector digital o la indústria 4.0. El secretari d’Empresa i Competitivitat del departament d’Empresa i Treball, Albert Castellanos, assegura que els EUA són, a hores d’ara, “un dels països prioritaris per al govern a l’hora de captar nous projectes d’inversió estrangera”, pel seu especial valor afegit. De fet, recorda, ja ocupa la primera posició entre els inversors exteriors de l’ecosistema català.
Atesa aquesta relació ja existent, des de la Generalitat pretenen col·laborar amb el Barça per mostrar als Estats Units l’interès “creixent per part de les empreses catalanes per establir-s’hi”. Així, més enllà de l’atracció de capital nord-americà al mercat català, Empresa i Treball busca l’ajuda del club per establir ponts econòmics en ambdós sentits. Per la banda del turisme, des de l’agència s’aposta per l’organització d’esdeveniments professionals de la mà d’empreses nord-americanes, com a “centres d’exploració, recerca i generació de talent” internacional.

Estats Units, aliança comuna
Només durant el 2022, l’ecosistema tecnològic català va captar 1.370 milions d’euros en inversió procedent dels Estats Units, principalment per part de multinacionals que aprofiten el dinamisme innovador del país per establir-hi hubs digitals. Apostes com la de Cisco o MPS, que situen Catalunya al centre de l’estructura europea en l’àmbit dels semiconductors, han fet créixer la captació de finançament nord-americà en un 25% en només un any.
Catalunya a les agències de viatge
Per altra banda, Catalunya ha esdevingut en els darrers anys una de les destinacions preferides al sud d’Europa per als turistes nord-americans. De fet, el país concentrava el 2019 el 46% dels visitants estatunidencs que passaven temps a l’Estat espanyol, amb més de milió i mig de viatgers. La despesa diària de cada nord-americà a Catalunya es va elevar llavors fins als 320 euros, més de 120 per sobre de la mitjana –fins a acumular 2.500 milions d’euros en despesa local–. Tot i que la immensa majoria dels visitants procedents dels EUA aterren a Catalunya per vacances, la Generalitat i el Barça buscaran impulsar el turisme professional.