L’aeroport del Prat tanca aquest diumenge l’operació retorn d’aquest estiu amb unes xifres a l’alça i gairebé 3.000 vols programats. Segons les dades facilitades per Aena, l’aeròdrom barceloní és el segon de l’Estat que més ha crescut pel que fa al nombre de moviments respecte a l’any anterior. En concret, les instal·lacions de la capital catalana tenen previstes durant la jornada d’avui un total de 2.999 operacions, un 6% més que els registres d’aquesta mateixa operació retorn, però del 2023.
Entre tots els aeròdroms de l’Estat, només l’aeroport de Palma de Mallorca presenta una tendència més a l’alça que el de la capital catalana, amb un total de 3.065 vols previstos, fet que suposa un 8,8% més que l’any passat. Pel que fa a les xifres absolutes, la xarxa d’aeroports d’Aena preveu operar un total de 6.932 operacions aquest diumenge. Cal recordar que l’operació retorn va començar divendres passat 30 d’agost i que ha comptat amb 20.794 vols, un 4,3% més que aquest període de l’any anterior.
Madrid lidera l’Estat en nombre de vols
Els cinc aeroports amb més operacions durant aquests dies són el d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, el de Palma de Mallorca, el de Barcelona-El Prat, el de Màlaga-Costa del Sol i el d’Eivissa. L’aeroport d’Adolfo Suárez Madrid-Barajas és al capdavant dels moviments dels aeroports nacionals en aquesta operació sortida de l’estiu, amb un total de 3.412 operacions (+5,7%). Tot seguit segueixen l’aeroport de Palma de Mallorca, amb un total de 3.065 vols previstos (+8,8%) per a aquests tres dies, seguit del de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, amb 2.999 operacions (+6%), el de Màlaga Costa del Sol, amb un total de 1.703 moviments (+4,4%), i el d’Eivissa, amb 1.183 vols (-4%).
Tanmateix, la programació de vols definitiva dependrà dels canvis que es puguin produir a l’operativa de les diferents companyies aèries en funció de les diferents situacions que es presentin.