MónEconomia
Europa acorda un nou desplegament d’estacions de carregadors elèctrics

El Parlament Europeu ha aconseguit aquest dimarts un acord provisional per ampliar la infraestructura de recàrrega amb el desplegament d’estacions de càrrega de vehicles elèctrics almenys cada 60 quilòmetres amb una potència de 400 quilowatts (kW) pel 2026 i incrementar-la a 600 kW pel 2028. D’aquesta manera, Europa vol posar uns mínims obligatoris perquè tots els països de la Unió Europea facin el desplegament necessari per reduir les emissions netes de gasos d’efecte hivernacle.

L’acord informal, que encara ha de ser definitivament aprovat pels colegisladors, estableix objectius nacionals mínims obligatoris per al desplegament de combustibles alternatius. La reducció dels gasos òptima segons la Unió Europea ha de ser d’almenys un 55% pel 2030. La seva principal meta és ampliar el desplegament d’estacions de càrrega o la provisió de combustible alternatiu per a automòbils, camions i fins i tot avions estacionats.

Carregadors especials per a camions

Així, el text també estableix l’obligació de tenir una estació de càrrega cada 120 quilòmetres per a camions i autobusos, però aquestes estacions hauran d’estar instal·lades en la meitat de les principals carreteres de la UE pel 2028 i oferir potències de 1.400 kW a 2.800 kW segons la ruta. El sistema es complementarà amb dues estacions de càrrega per a camions en àrees segures d’estacionament a partir del 2028, mentre que les excepcions a aquest desplegament s’aplicaran a les regions ultraperifèriques, les illes i les carreteres amb molt poc trànsit.

L’hidrogen també entra dins del pacte

A més, els negociadors també van acordar desplegar estacions de proveïment de carburant d’hidrogen al llarg de la xarxa bàsica de la Xarxa Transeuropea de Transport almenys cada 200 km per a 2031. Pel seu costat, els ports marítims que tinguin almenys 50 escales portuàries de grans vaixells de passatgers, o 100 escales portuàries de vaixells portacontenidors, hauran de proporcionar electricitat en port a aquests vaixells d’aquí el 2030.

L’acord estableix també que els operadors d’estacions de recàrrega elèctrica i de proveïment de carburant d’hidrogen han de garantir la plena transparència dels preus, oferir un mètode de pagament comú ad hoc, com la targeta de dèbit o de crèdit, i posar a disposició dades pertinents, com els relatius a la ubicació, per mitjans electrònics, garantint així que el client estigui plenament informat.

Més notícies
Notícia: Consum prohibeix vendre dos patinets elèctrics per incomplir la normativa
Comparteix
L'organisme ha trobat incongruències en el motor i les bateries d'uns models de les marques Smartgyro i Uirax
Notícia: L’automòbil es recupera tot i el “lent desenvolupament” dels elèctrics
Comparteix
Els vehicles alternatius ja suposen prop de la meitat del total de les vendes a Catalunya tot i que les patronals del sector reclamen mesures per millorar-ne la implantació
Notícia: L’Estat vol reduir la influència del gas en els preus elèctrics a Europa
Comparteix
L'executiu espanyol remetrà a Brussel·les una proposta de reforma del mercat energètic que "reduiria la volatilitat" dels costos
Notícia: Elèctrics, els cotxes que es mosseguen la cua
Comparteix
L’any 2035 a Europa ja no es podran fabricar més cotxes amb motor de combustió, i Espanya té un problema

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa