Representants de patronals de Catalunya i el País Valencià s’han reunit a l’estació de Sants aquest dijous a Barcelona per reclamar al govern espanyol que s’accelerin les obres del corredor mediterrani. L’acte, en el marc de la iniciativa ‘Vull Corredor’, ha estat encapçalat pel president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, i pel secretari general de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Diego Lorente, i també ha assistit en representació de la Generalitat catalana el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
Per una banda, Lorente ha lamentat que Barcelona i València no estiguin connectades per l’alta velocitat, preguntant-se “com és possible que la segona i tercera ciutats del país no estiguin connectades en alta velocitat al país que més quilòmetres té després de la Xina?”. A més, ha reconegut que el corredor avança encara que hagi tingut retards, i també ha destacat la unitat empresarial i la conscienciació social sobre la necessitat d’acabar la infraestructura, però ha constatat que “falta la voluntat dels polítics”.

Per altra banda, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre ha assegurat que “quan hi ha unitat empresarial i de la societat civil, és quan és possible canviar l’actitud dels diferents governs espanyols”, ha expressat Sánchez Llibre. Alhora, també ha criticat el dèficit d’inversió a Catalunya en els últims 15 anys, que xifra en uns 42.000 milions d’euros, i ha instat un canvi d’actitud dels governs estatals que “sempre han prevalgut les inversions de l’Espanya radial en detriment de l’arc mediterrani”.
Projectar el corredor del futur
Per part seva, Nadal ha demanat “projectar el Corredor cap al futur i plantejar-se l’execució de millores en el tram Tarragona-Saragossa”. Ha subratllat que a Catalunya la infraestructura està més avançada, i preveu que “en poc temps” estiguin connectats els ports de Barcelona, Tarragona, la fàbrica de Seat a Martorell i la planta de bateries de Seat-Volkswagen de Sagunt (València), la qual cosa creu que significarà un impuls important per a l’economia de Catalunya.