MónEconomia
La digitalització de vies transfrontereres estalviarà 2.000 milions l’any
  • CA

La digitalització de les autopistes transfrontereres entre l’Estat espanyol i França suposarà un estalvi d’uns 2.000 milions d’euros. Així ho confirma el projecte comunitari EUMOB, coordinat per la filial d’Abertis a l’Estat espanyol Autopistas i amb la col·laboració de Cellnex Telecom, el ministeri de Transport i la DGT. Els principals factors que expliquen aquest estalvi són la reducció d’accidents, els temps de viatge més limitats i la retallada de la contaminació derivada de la circulació de vehicles privats i de transport que garantirà aquest procés d’aplicació d’eines tecnològiques. Els estudis que han portat a l’elaboració d’aquest informe s’han elaborat sobre trams francesos i de l’Estat dels corredors transfrontereres mediterranis i atlàntics.

L’estalvi generat correspon a cada curs d’ençà que s’apliqui, amb un cost general de 423,6 milions d’euros per executar aquesta transició. Les operacions que haurien d’implementar-se sobre les vies transfrontereres van des de la digitalització de l’orquestració del trànsit, així com el pas a digital dels processos de detecció i notificació de riscos a la via pública. La inversió necessària, doncs, ascendiria als 4,27 milions d’euros per cada 100 kilòmetres. L’estalvi associat, segons els firmants d’EUMOB, es produïria des del primer any d’aplicació de les noves eines digitals.

Avenços cap a la mobilitat digital

Segons el director general d’Autopistas, Daniel Vilanova, l’estudi “marca el camí per avançar en la transformació de les nostres vies”. Les possibilitats que obren les noves dades, assegura el directiu, ajuda a “enfrontar els desafiaments de la mobilitat elèctrica i sostenible, dels vehicles connectats o autònoms”, amb els avantatges que aquestes noves eines de transport ofereixen a l’usuari. En aquest sentit, sobre les dades generades per l’informe elaborat per la filial d’Abertis juntament amb Cellnex, la Comissió Europea desplegarà els paquets de treball del programa CEF-2 5G Corridors, la iniciativa comunitària dirigida a la millora de l’aplicació d’eines digitals sobre la mobilitat viària al continent.

Més notícies
Notícia: 12 empreses i 550 estudiants connecten a la nova edició del Welcome IT Day
Comparteix
La Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona reuneixen talent d'una cinquantena de països diferents
Notícia: Musk redobla l’aposta pels models de pagament d’X/Twitter
Comparteix
El magnat sud-africà proposa dos nous models de subscripció per a l'ús de la xarxa social, un amb publicitat i un sense
Notícia: Les empreses espanyoles toquen fons: facturen un 6,7% menys a l’agost
Comparteix
La xifra de negoci del teixit de l'Estat continua en caiguda i s'enfonsa a un ritme encara més alt que el que acumulava fins a l'estiu
Notícia: Brussel·les dona llum verda a la fusió de dues grans farmacèutiques
Comparteix
La Comissió Europea nega problemes de competència en l'adquisició de la nord-americana Seagen per part de Pfizer i l'aprova sense condicions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa