MónEconomia
El CEO d’IAG descarta Girona i Reus com a alternatives a l’ampliació del Prat
  • CA

El CEO del grup IAG -matriu de companyies com Iberia o Vueling-, Luis Gallego, considera que és fonamental ampliar l’aeroport del Prat per tal de “potenciar la connectivitat” de la capital catalana i defensa que la millor manera per fer-ho és posant tots els esforços en Barcelona: “La solució de Reus o qualsevol que no sigui Barcelona, des del punt de vista de crear un hub no funcionaria”, ha afirmat aquest dimecres interpel·lat per periodistes en una roda de premsa a la seu de Vueling. Gallego no ha volgut fer cap mena de valoració sobre com s’hauria d’ampliar el conjunt d’infraestructures aeroportuàries, però sí que ha demanat que es continuï invertint per crear un hub a Barcelona, ja que creu que és la manera més efectiva de “facilitar les connexions” dels passatgers: “Al final els passatgers trien un aeroport o l’altre per fer connexions a partir de la seva experiència, i si per fer escala has de moure’t un munt de quilòmetres, al final no estàs fent una connexió”, rebla l’executiu d’IAG.

És en aquest context, doncs, que Gallego insisteix que cal fomentar la “connectivitat” de la capital catalana, tant en vols més curts com els de llarga durada. “Cal capil·laritat per arribar a tot arreu amb connexions, no podem pensar en un aeroport només sostingut amb vols llargs de punt a punt”, ha exclamat el CEO del grup d’aerolínies. Disconforme amb les propostes alternatives de Girona i Reus, l’executiu de la matriu d’Iberia, entre d’altres, considera “és indiferent” quina mena de proposta es faci per ampliar la capacitat operativa del Prat. Ara bé, sí que demana que sigui un plantejament curós amb la “sostenibilitat mediambiental”, però també “econòmica”: “Cal fer-ho de forma que tingui sentit”, ha asseverat.

Viatgers amb maletes a l'Aeroport del Prat / Europa Press
Viatgers amb maletes a l’Aeroport del Prat / Europa Press

Complir amb “l’objectiu 2050”

El CEO d’IAG també ha volgut recalcar que la companyia vol evitar que l’ampliació del Prat suposi una recàrrega de taxes als passatgers i que tingui un fort impacte mediambiental, ja que de donar-se d’aquesta manera “no es compliria l’objectiu de descarbonització pel 2050” que s’ha fixat el grup empresarial: “Creiem que Barcelona té capacitat per a més vols, però ha de ser de forma sostenible”.

Aquest mateix dimecres, el CEO del grup ha presentat un estudi elaborat per PwC en què s’apunta que l’activitat econòmica que va generar el grup el passat 2023 ha tingut un impacte de 6.043 milions d’euros sobre el producte interior brut (PIB) català. En termes de l’aeroport del Prat, la companyia va connectar la capital catalana amb 118 ciutats de 34 països i un volum de més de 24 milions de passatgers, cosa que situa l’aeroport barceloní en el cinquè destí europeu amb més destins i freqüències.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa