L’última proposta de govern per modernitzar i ampliar l’aeroport del Prat no ha tingut massa bona acollida entre les altres institucions i administracions. El mateix dia que va ser anunciada, el govern espanyol, els veïns i els ajuntaments del voltant ja van mostrar la seva reticència a les mesures propostes i aquest dijous ho ha fet el president d’Aena, Maurici Lucena. L’exdiputat socialista ha descartat rotundament la idea de l’executiu català perquè l’aeroport del Prat operi amb pistes independents durant quatre hores al juliol i agost. A més, durant la seva intervenció a la Junta General d’Accionistes d’Aena, Lucena també ha aprofitat per tancar la porta al traspàs de la gestió de l’aeroport del Prat a la Generalitat. “Mai no s’ha plantejat en els òrgans de govern, no ha estat sobre la taula ni em plantejo que ho estigui en un futur”, ha sentenciat Lucena.
Durant el seu discurs, Lucena ha reivindicat la tasca dels enginyers d’Aena, assegurant que són “unànimement els més reputats i prestigiosos del món”. A més, ha lamentat que no se’ls hagi tingut en compte en les “colorides, alegres i simpàtiques proposes sobre l’ampliació que s’han presentat públicament a Catalunya en els darrers anys”. Alhora, Lucena ha agraït les “valuoses i serenes contribucions” al debat de l’ampliació de l’Aeroport del Prat, un projecte que ha qualificat de “fonamental per a la competitivitat econòmica i el benestar” per a Barcelona, Catalunya i la resta de l’Estat. En aquest sentit, ha insistit que aquest any la infraestructura s’acostarà als “límits tècnics de la seva capacitat” i ha lamentat la manca de suport de la Generalitat, que per ara fa “inviable” l’ampliació.

Un bon any 2023
Durant la Junta General d’Accionistes, el president de la companyia també ha aprofitat per fer un repàs de la gestió de l’any passat, que ha definit d'”esplendorosa”. “És molt difícil no qualificar-lo d’excel·lent perquè ha representat la plena recuperació del transport aeri i l’ampliació superació de les metes estratègiques que fa un any i mig vam definir per a la companyia”, ha assegurat Lucena.Lucena ha atribuït aquests resultats de l’any a l’augment del turisme, la “bona preparació” dels aeroports, la recuperació del tràfic aeri i la “bona forma” dels actors principals del sector aeri, en referència a les aerolínies, companyies de handling i proveïdors d’altres serveis. Concretament, si a l’Estat el tràfic aeri va pujar un 3% en comparació al 2019 a la resta d’Europa encara va ser un 6% inferior i a la resta del món un 5% per sota, segons ha detallat Lucena davant els accionistes.