El Govern català sembla haver trobat la solució temporal al problema amb l’ampliació de l’Aeroport del Prat. Si bé és cert que aquesta infraestructura i el seu futur han creat prou tensions entre administració pública, ajuntaments i associacions ecologistes, la realitat és que alguna cosa s’ha de fer amb l’aeroport. És per això que el Govern proposa suspendre l’operativa segregada actual de les pistes permetre que les dues paral·leles funcionin de forma independent, acollint tant aterratges com enlairaments, quatre hores al dia en els mesos de juliol i agost. Així es podria augmentar la capacitat actual dels 78 vols per hora als 90, el màxim de capacitat prevista en la declaració d’impacte ambiental de l’aeroport. Amb tot, però, la mesura afectaria els veïns de Gavà.
Tal com ha avançat La Vanguardia aquest dijous al matí, ERC al·lega que només en els dos mesos d’estiu és quan s’assoleix el màxim de capacitat disponible a l’aeroport del Prat per l’increment dels vols intercontinentals. És a dir, la formació republicana sosté que la saturació es pot donar en períodes molt concrets de juliol i agost, l’equivalent a un 1,2% del temps anual. El Govern pretén així calmar una mica la situació que viu l’aeroport barceloní, després que AENA assegurés que tenir el pressupost per ampliar la infraestructura, però ni els veïns dels voltants del Prat ni alguns ajuntaments ho veien clar. Un fet que també va portar a veure certes reticències del govern català, que ara busca altres opcions que no impliquin desfer-se de La Ricarda, un parc protegit que està al costat de l’aeroport.

Les reticències de veïns i autoritats
Tot i això, la nova idea del Govern no seria aprovada per tothom, ja que els veïns de Gavà no hi estarien d’acord, perquè històricament han reclamat que es blindi l’operativa de pistes segregades actuals, que fa que una pista s’utilitzi només per sortides i l’altra per arribades. També s’hi ha pronunciat en contra el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha dit que “no és seriosa”. Hereu, en una entrevista aquest dijous al ‘Cafè d’Idees’ de Televisió Espanyola, ha afirmat que és un invent “per fer veure que està pel desenvolupament” de la infraestructura” i ha criticat que l’executiu català “és incapaç de prendre decisions estratègiques valentes pel futur de Catalunya”.
Per altra banda, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha afirmat en una entrevista a Catalunya Ràdio que la proposta de la Generalitat de canviar l’ús de les dues pistes de l’Aeroport del Prat durant algunes hores per augmentar la capacitat “vulnera un acord previ existent” entre els dos governs que “el que feia era precisament impedir que es prengués aquest tipus de decisió”. També s’hi ha posicionat en contra el candidat del PSC a les eleccions del 12-M, Salvador Illa, que l’ha qualificat d’inviable.