La confiança del consumidor va pujar 4,1 punts al març respecte al mes anterior, fins a situar-se en 82,5 punts, el seu major nivell des del mes de juliol passat, segons dades publicades aquest dimarts pel Centre de Recerques Sociològiques (CIS). En concret, l’indicador sobre la situació actual va avançar 5,3 punts respecte al mes anterior, fins als 76 punts, mentre que l’indicador d’expectatives va augmentar 2,8 punts, fins a un total de 89,1 punts. No obstant això, tots dos indicadors es mantenen per sota de la cota dels 100 punts que separa la percepció positiva de la negativa. En aquest sentit, la visió millora, però continua sent per sota les perspectives d’optimisme.
Segons el CIS, l’avanç de la valoració de la situació actual registrat en el tercer mes del 2024 es deu a l’evolució positiva de l’economia. En concret, la valoració de la situació actual va augmentar 8,2 punts respecte a febrer, mentre que la valoració de la situació de les llars va pujar 2,6 punts, i la del mercat de treball va millorar 5,1 punts. Pel que fa a la valoració de l’evolució de l’economia en el futur immediat va augmentar 4,4 punts amb relació al mes anterior. Sumant les dades del primer trimestre de l’any, la confiança del consumidor va registrar un augment de 4,9 punts respecte al quart trimestre del 2023, amb un repunt de 5,3 punts en l’indicador de situació actual i un increment de 4,5 punts en el de les expectatives.

Més confiança que l’any passat
En comparació amb març del 2023, la confiança dels consumidors s’ha incrementat en 15,1 punts després de millorar la valoració de la situació actual en 21,1 punts i pujar les expectatives de futur en 9 punts. En termes percentuals, la confiança del consumidor ha augmentat un 22,4% des de març del passat any, com a resultat de la millora del 38,7% en la valoració de la situació actual i de l’11,2% en la valoració de les expectatives.