MónEconomia
Ciments Molins recupera terreny i guanya 80 milions el primer semestre

Els beneficis de Ciments Molins van augmentar un 40% entre gener i juny, fins als 80 milions d’euros, segons ha informat aquest dimecres la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Aquest increment ha ocorregut gràcies a l’augment del resultat operatiu i per l’efecte que ha produït la comparació amb el primer semestre del 2022, que va estar molt afectat per la desacceleració econòmica, la inflació i les tensions de la cadena de subministrament. Durant els sis primers mesos de l’any, les vendes van pujar fins als 705 milions d’euros, un 16% més que al primer semestre del 2022, amb increments a totes les regions i negocis i amb un impacte positiu tant en volum com en preus.

Segons Ciments Molins, els sis primers mesos de l’any no han estat exitosos, tot i els bons resultats, ja que s’han vist impactats per l’alentiment de l’activitat al segon trimestre. Pel que fa a l’Ebitda, el paràmetre va arribar als 179 milions, xifra que representa un increment del 36% en comparació amb els sis primers mesos de l’any passat. La millora dels resultats operatius ha estat per l’augment del volum, l’impacte dels plans d’eficiència, la millora dels preus de venda i la millora dels preus dels combustibles i energia en els sis primers mesos d’aquest any, segons l’empresa. En referència al deute financer net, durant el primer semestre va disminuir un 57% fins als 69 milions d’euros.

Fonaments sòlids de cara el 2030

En aquest sentit, Ciments Molins avança que la “sòlida situació financera és una gran palanca per a l’execució de noves oportunitats de creixement i d’inversions previstes al full de ruta de sostenibilitat 2030”. Així doncs, la companyia ha celebrat aquests resultats, tot i que hagin quedat lleugerament per sota les expectatives. No obstant això, la companyia ha reiterat la seva “fortalesa” i creixement que els ha posat en la cúspide del mercat des de ja fa anys.

Més notícies
Notícia: La creació d’ocupació “d’alt valor afegit” es dispara a Catalunya
Comparteix
La Cambra de Barcelona constata que un 74% dels nous afiliats a la seguretat social entre el 2019 i el 2023 treballen a sectors amb salaris per sobre de la mitjana
Notícia: Les exportacions acceleren la tendència alcista del PIB català
Comparteix
La Cambra de Barcelona eleva les seves previsions econòmiques per al 2023 i 2024 pel clar impuls del sector exterior i l'augment de la productivitat
Notícia: Aena guanya 607,7 milions, més del doble que l’any passat
Comparteix
Els ingressos van créixer fins als 2.322 milions d'euros, un 24,1% més
Notícia: Una marca catalana s’imposa a Europa per mantenir el seu logotip
Comparteix
La justícia europea assegura que el logotip de la marca catalana és “immediatament identificable” pels consumidors

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Observador a juliol 26, 2023 | 16:34
    Observador juliol 26, 2023 | 16:34
    Algú se'n recorda que va ser aquesta cimentera la que va escampar el ciment aluminósic?. I sabien perectament les conseqüències, ja que d'ençà els anys 30 del segle XX, es coneixien els perills d'utilitzar aquest material. Però és clar: aquí som més savis que ningú.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa