Wayne Griffiths abandona la presidència de Seat i Cupra. El directiu fa un pas enrere aquest mateix dilluns “per emprendre nous reptes”, segons ha avançat ON Economia i han confirmat fonts de la companyia a aquest mitjà. No ha informat encara quin serà el seu pròxim objectiu professional. Sota el lideratge de Griffiths, Seat ha consolidat la seva transició cap al vehicle elèctric. De fet, només un any després del seu nomenament, la firma ubicada a Martorell va llançar el seu primer cotxe 100% electrificat: el Cupra Born. Des de llavors, la presència de la branca elèctrica ha anat creixent al mercat de la mobilitat, i ja s’apropa a la meitat de les vendes. El 2024, la multinacional va vendre prop de 550.000 cotxes, dels quals a tocar de 250.000 corresponien a models elèctrics.
Des del grup Volkswagen, matriu de Seat, lloen la tasca de Griffiths al capdavant de la companyia. Thomas Schäfer, membre del comitè executiu de Volkswagen i CEO de la marca alemanya, ha celebrat la “gran feina” de Griffiths “en el desenvolupament de la marca Cupra i la reestructuració de l’empresa”. En aquest sentit, la directiva “agraeix l’excel·lent contribució” que hi ha fet.

La transformació de Seat
Griffiths abandona la companyia enmig d’una profunda remodelació de la identitat i les rutines productives de Seat. La marca està en procés de traslladar tota la seva operativa cap al vehicle elèctric, en línia amb les reclamacions de la Comissió Europea. De fet, la seva operativa xinesa -el primer mercat del vehicle alternatiu del planeta- ja es dedica al 100% a models Cupra. En aquest sentit, el ja expresident ha estat una de les veus del sector de l’automòbil més crítiques amb la gestió del govern espanyol de la transició de la seva indústria. El president, cal recordar, ocupava fins al passat mes de juny la presidència de la patronal espanyola dels fabricants de cotxes, Anfac.