Les estructures de país, molts cops, no passen per la creació de noves institucions, sinó per tenir un teixit empresarial potent que pugui satisfer una part important de les necessitats dels ciutadans d’un país. A Catalunya, fins no fa gaire no teníem cap operadora de telecomunicacions que pogués satisfer la demanda dels catalans, el 100% de les ofertes provenia d’altres punts de l’estat espanyol. En els últims anys, però aquest fenomen ha canviat radicalment i cada cop són més les petites operadores que sorgeixen arreu del territori. Un bon exemple d’aquest fenomen són Goufone, Iguana i Soomfibra, que ara han decidit unir-se sota el nom de Vera.
Aquesta nova operadora de telecomunicacions busca, a través dels seus serveis, digitalitzar tot el territori català de manera que quedi articulat a la perfecció. El CEO de la nova companyia, Marc Mundó, explica al TOT Economia que la seva idea és fer el que faci falta per tal d’aconseguir aquest objectiu, com per exemple oferint productes de ciberseguretat o fins i tot comercialitzant energia i no estancar-se en el negoci de la fibra i la connexió. De fet, Mundó comenta que la idea és aglutinar tot un seguit de serveis sota una sola marca per tal de facilitar les gestions als ciutadans de Catalunya partint des de les telecomunicacions. Un bon exemple d’aquesta política des del vessant energètic és la possibilitat que ofereixen d’instal·lar plaques solars als seus clients a qui la companyia compra l’excedent d’energia a un dels millors preus del mercat, asseguren.
Si sumem la facturació del 2022 de les tres empreses surt que la nova operadora va facturar més de 30 milions d’euros durant l’any passat i compta amb més de 50.000 clients, 180 treballadors i set botigues pròpies. Sobre la fusió Mundó assegura que va arriba després de constatar que la unificació del sector provoca que les operadores petites no sigui tan competents en el mercat i que la millor opció sigui sumar forces. Això els hauria de permetre, sobre el paper, “impulsar la realitat digital de Catalunya” i continuar augmentant les seves infraestructures pròpies per abastar el màxim de territori possible.

Així i més enllà de generar connexions, Vera vol contribuir, de manera més propera i autèntica, a fer de Catalunya un referent en digitalització, ajudant a les empreses a créixer, siguin on siguin. De fet, Mundó assegura que des de Vera consideren que “només es pot transformar la vida de les persones si se’ls ajuda amb una oferta sòlida que garanteixi, en primer lloc, la millor connexió possible i, en darrera instància, una millor connectivitat”. A més a més, assegura Mundó, se li suma un molt bon servei d’atenció al client, ja que el 95% de les trucades s’agafen des de Catalunya en un call center propi en menys de 30 segons, alhora els problemes de connectivitat es poden resoldre la majoria en menys de 24 hores i amb només una trucada.
De cara als pròxims mesos, Mundó explica que tenen previs fer una inversió de fins a 10 milions d’euros per seguir ampliant la infraestructura de la companyia i així fer créixer el negoci per tot Catalunya. A més Mundó assegura que la seva idea és mantenir un capital 100% català i que, per tant, no estan oberts a ampliar-lo de cara a un futur, ja que fins ara els ha anat bé no endinsar-se a obrir grans rondes de finançament. Tot plegat ha d’ajudar a l’empresa a complir les expectatives per als pròxims anys que els han de portar a tenir més de 250.000 clients i facturar uns 140 milions d’euros l’any 2027. De cara a aquest 2023 les previsions són de facturar 40 milions. Actualment, l’empresa compta amb xarxa pròpia a quinze comarques catalanes com l’Anoia, el Baix Llobregat, l’Alt Penedès, el Bages, el Moianès, Osona, el Ripollès, el Baix Empordà, l’Alt Empordà, la Selva, el Berguedà, el Vallès Oriental, la Garrotxa, el Maresme i el Pla de l’Estany. A més a més, i des de l’1 de febrer, ja disposen de cobertura a la major part de Catalunya mitjançant altres operadors de xarxa neutra.