MónEconomia
Two Poles, l’empresa catalana que busca fer cosmètica “sense complicacions”

El sector de la cosmètica ha vist amb internet i les xarxes socials una plataforma on créixer i promocionar-se a tots els públics, que aprofita sovint de moments de viralitat per afavorir la compra de certs productes, siguin encertats o no. Tot i que les xarxes socials són un espai “on falta informació i hi ha dades molt confuses”, assegura Anna Fuster, fundadora de Two Poles i coneguda a les xarxes com a @partners.incream, també serveixen per impulsar espais com el perfil de l’Anna, formada en dermofarmàcia i formulació cosmètica, centrats en la divulgació sobre la cura de la pell. Aquest interès per la cosmètica i els problemes de pell atòpica que patia la seva filla van portar-la a començar la seva pròpia marca amb productes “que funcionen i respecten tota mena de pells”. 

Tot i que Two Poles està orientada a pells adultes, la idea de buscar una solució per cuidar la pell sensible “sense complicacions” sorgeix amb la necessitat de tractar els èczemes de la seva filla sense dependre de la cortisona. “Em vaig adonar que, un cop està ben localitzat el problema a la pell, es pot aconseguir amb la cosmètica una solució que serveixi,” assegura Fuster en una conversa amb Món Economia. Amb aquesta premissa, es va desenvolupar el primer producte al laboratori. Quan Fuster va començar a distribuir els primers sèrums i cremes hidratants la idea era construir un e-commerce per fer les vendes en línia directament al consumidor, però al cap de tres mesos d’iniciar la seva empresa ja va començar a rebre propostes per vendre els seus productes a establiments. “No tenia previst estar present a farmàcies tan ràpid”, explica Fuster, però a través de la comunitat de cosmètica online que havia construït, més punts de venda van interessar-se per la companyia. Tres anys després, Two Poles es troba present a gairebé 200 establiments, a més d’acumular més de 70.000 seguidors a les xarxes socials. Amb aquesta presència a internet i a botigues, Fuster va aconseguir facturar mig milió d’euros en el seu primer any emprenent, una xifra que ha arribat als 2 milions d’euros per al 2024

Anna Fuster, fundadora de Two Poles i coneguda a les xarxes per @partners.incream / Cedida per Two Poles

La comunitat a internet

El posicionament online tant de l’empresa com del perfil de divulgació també permet que en el procés d’innovació dels productes es busquin solucions que responguin a les necessitats que els consumidors reclamen. “En l’I+D de l’empresa faig un gran nexe entre el laboratori i el mercat. Arran de tenir connexió amb gent interessada en la cosmètica veig què volen”, afegeix Fuster, que assegura que és ella mateixa qui fa la primera formulació des del laboratori. “L’objectiu és aconseguir un producte potent i eficaç, però que també funcioni per a pells sensibles”, afegeix. 

Imatge dels productes de Two Poles, empresa catalana de cosmètica / Cedida per Two Poles

Ara els reptes de futur de Two Poles passen per consolidar el camí fet fins ara i seguir creixent a l’estat espanyol, que representa més del 90% del seu mercat. “Ens queda molt per créixer en el mercat nacional, m’agrada pensar que tindrem molta més presència,” explica Fuster. Tot i això, per al pròxim any es plantegen com començar a posicionar-se a altres mercats estrangers. 

A més, des de Two Poles també tenen clar quina és la visió de futur per a l’empresa: “volem ser una marca de referència en qüestions de cosmètica, quan algú tingui una necessitat ens tingui a nosaltres en ment”. Tot i que són conscients del repte que suposa endinsar-se en un mercat tan competitiu, on en els últims anys les grans marques “s’han posat les piles” pel que fa a la dermofarmàcia, apunta Fuster. Malgrat aquestes dificultats, la fundadora de Two Poles assegura que no volen “estar de moda”: “volem treballar lent, però amb qualitat i perdurar en el temps”, conclou.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tal com raja a juny 28, 2025 | 10:25
    Tal com raja juny 28, 2025 | 10:25
    Senyora Anna Fuster, felicitats per la seva empresa. Però si en comptes d'haver utilitzat un nom en anglès ho hagués fet en català, hauria contribuït a la nostra cultura. És massa demanar?
  2. Icona del comentari de: Quim Ferrer a juny 29, 2025 | 20:54
    Quim Ferrer juny 29, 2025 | 20:54
    La web de l'empresa en tots el idiomes del món menys en català. D'empresa catalana, res de res.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa