MónEconomia
Sorli celebra el centenari preparant l’expansió de l’empresa

La cadena de distribució alimentària Sorli celebra 100 anys d’història aquest 2022 i ho celebrarà preparant una nova fase del seu procés d’expansió. La punta de llança d’aquest nou projecte de l’empresa serà la construcció d’un nou centre logístic a Granollers, en el qual invertiran fins a 18 milions d’euros, i l’obertura de set nous establiments a Catalunya. La companyia catalana, a més, encara aquesta expansió havent facturat uns 260 milions durant el 2022, dels quals el 90% prové dels supermercats, el 4% de les benzineres grups i la resta, un 6% aproximadament, prové de la resta d’activitats del grup com els centres de salut o el seu centre comercial.

Aquest nou centre logístic permetrà a l’empresa catalana passar dels 14.000 m² logístics actuals a més de 25.000 m² i que suposarà la contractació de 40 nous empleats. Segons ha anunciat la mateixa empresa aquest nou magatzem allotjarà referències de gran consum i d’alta rotació i productes refrigerats i carnis. A més tot aquest procés d’expansió se sumarà a la renovació d’imatge que ha dut a terme el grup en els últims sis anys per aplicar un nou model comercial que ha suposat una inversió superior als 70 milions d’euros, amb el qual no han comptat amb cap soci financer.

Pel que fa a aquest procés d’inversió l’administradora de l’empresa, Anna Sorli, i el director general, Josep Figueres, no s’han volgut marcar cap mena d’objectiu quantitatiu, sinó que han assegurat que la intenció de la companyia és “créixer sòlidament” i amb seguretat per poder anar aprofitant les oportunitats que vagin arribant. En aquesta línia els dos màxims responsables ha destacat que per executar aquesta estratègia han advocat per diversificar el negoci, centrant-se en l’obertura de centres de salut i benzineres, a més, del centre comercial que posseeixen al Maresme. De fet, Sorli ha assegurat que se senten molt còmodes en el sector de la salut, ja que la seva aspiració és ser més que un supermercat, encara que ha lamentat que és molt difícil trobar ubicacions per obrir un centre de salut, ja que va associat a l’obertura d’un nou supermercat.

L'administradora de Sorli, Anna Sorli, i el director general, Josep Figueres / Sorli - Roger Castellón
L’administradora de Sorli, Anna Sorli, i el director general, Josep Figueres / Sorli – Roger Castellón

Augments de preus obligats

Un dels conflictes més intensos que està abordant el sector de la distribució és l’augment de preus dels últims mesos. En aquesta línia Figueres ha defensat que el sector està lluitant per contenir al màxim l’augment de preus, recordant que al país hi ha una gran competència i que, per tant, si et passes augmentant els preus perds clientela. Com a exemple d’aquest augment de preus, Figures ha recordat que durant el 2021 la companyia va pagar un total de 3,5 milions d’euros en concepte d’energia, quan aquest 2022 la factura es va disparar fins als 8,5 milions, tot i això, ha assegurat Sorli va decidir no repercutir al client aquest augment, fet que representa un esforç brutal per a la companyia. Aquest fet, com ha passat en altres cadenes, suposa reduir els marges de beneficis.

Tot i aquest esforç, Figueres ha lamentat que tot i la intenció de no tocar els preus, el sector s’ha vist abocat a aquests augments de preus, recordem que l’IPC alimentari està al 15%, per les turbulències que viu el sector, com la guerra a Ucraïna, un dels majors exportadors de cereals d’Europa, o el canvi climàtic, que aquest ha provocat escassetat en diversos productes que ha provocat que molts preus es disparin fora de mida.

La cistella d’aliments bàsics, bones intencions i mala execució

També relacionat amb aquest augment dels preus dels aliments, Sorli i Figueres han comentat la proposta del govern espanyol de delimitar una cistella de la compra assequible per a tothom. En aquesta línia han assegurat que la idea és bona, però no tant l’execució. En aquesta línia ha recordat que hi ha molts preus que no depenen de les cadenes de distribució i els preus no es poden controlar. Tot i això, també ha posat sobre la taula que a Espanya l’IPC alimentari és menor que en altres països europeus – com Alemanya on ha arribat a superar el 20%. Amb tot Figueres ha sentenciat que la voluntat de tot el sector, del primer a l’últim, és abaixar els preus al màxim possible per tornar a situacions prèvies al 2022.

Expansió per adquisició?

Sobre la possibilitat d’adquirir alguna marca, Figueres ha assegurat que no es descarta la possibilitat, però ha recordat que per arribar a aquesta potencial compra s’han d’alinear els astres i s’ha de donar l’oportunitat. En aquesta línia també ha advertit que quan es doni aquesta oportunitat, si és que es dona, l’empresa haurà d’estar preparada i és per això que estan en aquest procés d’expansió per muscular més l’empresa. Tot i això, ha descartat que el problema financer sigui cap problema, ja que actualment hi ha molts inversors interessats en el sector de la distribució i l’empresa està molt sanejada econòmicament. Sobre aquesta potencial entrada d’un soci financer, Sorli ho ha descartat de totes totes, ja que volen continuar sent una empresa familiar.

A més els màxims responsables de Sorli han recordat que aquest 2023 culmina el Pla de Carrera de Frescos iniciat fa dos anys, que té com a objectiu afavorir els professionals de les seccions de frescos amb un pla de formació especifica per a cada secció, conjuntament amb un pla d’incentius que arribarà a 900 persones de l’organització i que permetrà continuar promovent la vocació de servei i d’especialització de la companyia.

Actualment, el Grup Sorli, amb quasi 2.000 treballadors, compta amb 105 supermercats, 15 cafeteries, 3 centres esportius Sorli Sport, 3 benzineres Sorli Go, 2 restaurants, i un centre comercial exclusiu -Sorli Emocions- que inclou un hotel de 4 estrelles.

Més notícies
El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent / ACN

La inversió estrangera a Catalunya creix un 25,6% amb 3.883 milions

Notícia: La inversió estrangera a Catalunya creix un 25,6% amb 3.883 milions
Comparteix
Un de cada deu euros que es van invertir a l'Estat van anar a parar als catalans
Imatge d'arxiu de l'aparador d'una immobiliària / Eduardo Parra - Europa Press

La compravenda d’habitatges creix un 14,5% el 2022

Notícia: La compravenda d’habitatges creix un 14,5% el 2022
Comparteix
El preu mitjà de l'habitatge es va acostar als 190.000 euros, un 4,5% més que un any abans
Imatge d'una de les botigues de Fibracat - ACN

Els amos de Fibracat fulminen els fundadors i s’emporten l’empresa a Madrid

Notícia: Els amos de Fibracat fulminen els fundadors i s’emporten l’empresa a Madrid
Comparteix
Els fundadors de Fibracat asseguren que Avatel no ha complert "amb el pagament de la compra" de l'empresa
El director general d'Innovació i Emprenedoria, Lluís Juncà, a l'acte de presentació del sistema d'Indicadors de Progrés i Benestar / ACN

El sector aeroespacial català demostra la seva potència a Brussel·les

Notícia: El sector aeroespacial català demostra la seva potència a Brussel·les
Comparteix
Lluís Juncà, director general d'Innovació i Emprenedoria del Govern destacat que Catalunya ja no té necessitat d'exportar el talent

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa