La reindustrialització de Nissan ha fet una passa cap endavant aquest dimarts. Gairebé un any després que els terrenys del Consorci de la Zona Franca s’adjudiquessin al D-hub -liderat per les empreses QEV i Btech- QEV Technologies començarà a fabricar-hi la seva primera línia de furgonetes elèctriques. Amb una inversió de 500.000 euros, la companyia posa en marxa la primera màquina després de més de dos anys de parada per reorganitzar els tràmits d’ençà que Nissan va decidir abandonar les instal·lacions. El conseller delegat de QEV Technologies, Joan Orús, ha assegurat el D-Hub és “un projecte capdavanter en mobilitat elèctrica” que busca posicionar a Espanya i Europa com a referents en automoció sostenible.
La producció a les antigues instal·lacions de Nissan ja és una realitat. Així ho ha afirmat en un comunicat l’empresa QEV que comença a fabricar els seus primers vehicles elèctrics al cap d’un any de guanyar el concurs per quedar-se amb els terrenys que l’empresa nipona va desallotjar al Consorci de la Zona Franca de Barcelona. La companyia ha realitzat una inversió de 500.000 euros per a preparar una línia d’acoblament de furgonetes elèctriques de la marca Zeroid, amb la qual podrà acoblar vehicles comercials i autobusos elèctrics d’entre vuit i nou metres.

Un acord per continuar treballant de manera regular
Paral·lelament, QEV ha signat un acord amb Sustainable Mobility Vehicle, empresa propietat d’EV Motors (que és la matriu de Btech i de la marca Ebre), per al traspàs de la seva participació del 40% en el Hub Factory “per un import fix i un import variable de fins a 12 milions d’euros en funció de l’evolució futura del projecte”. L’acord vol facilitar “la possible entrada en el projecte del fabricador xinès de vehicles Chery i la captació de capital d’altres potencials inversors”. De fet, aquest era un dels majors reptes pel nou hub, ja que aconseguir les inversions necessàries per tirar els projectes endavant podia arribar a semblar una tasca més complicada del que s’havien imaginat. Amb aquest nou acord i la fàbrica en marxa, la companyia espera poder començar la seva producció regular el més aviat millor.
De moment, però, QEV és l’única empresa que començarà a construir en les instal·lacions, ja que dels seus companys no hi ha informació i Silence -una altra de les empreses que va guanyar part dels terrenys- ja va anunciar que retardaria la seva producció fins al 30 de juny a causa d’un error en l’stock.